[PG] Fjordenmerrie Tamar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiske_

[PG] Fjordenmerrie Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 17:03

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar fjordenmerrie Tamar.
Ze is geboren in 1998.
Schofthoogte: 1.48
Kleur: Isabel
Haar levensnummer is: 19980776
chipnummer: 528210000155295

Mijn fjordenruin Olaf is haar vader, Olaf is nooit naar de hengstenkeuring geweest daarom is Tamar een HB-er.

Ik ben heel benieuwd naar haar en zou graag met haar huidige eigenaar in contact komen. Ook haar vorige eigenaresse Manja is erg benieuwd hoe het met haar gaat.

Heb je informatie voor mij, zou je mij dan een berichtje willen sturen?

Alvast bedankt!

Groetjes Francis

belle_boef

Re: Gezocht: Fjordenmerrie Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:17

Foto's maken het mee zoeken/denken makkelijker ;)

Vippie

Re: Gezocht: Fjordenmerrie Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:24

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 16:49

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb contact met de vorige eigenaresse, Manja. Zoals je kan zien op de website van het stamboek staat daar ook de naam Manja.
De nieuwe eigenaar heeft zijn paard dus niet overgeschreven, dus familie van Bon van het stamboek kan ons niet verder helpen. (heb ik al geinformeerd).

Een foto zou misschien handig zijn, maar zoals je kan zien gaat het om een fjord, nou weet iedereen hoe een isabel kleurige fjord eruit ziet.

Er zijn maar 3 Tamar's ingeschreven bij het fjordenstamboek Nederland. Dus als je een Tamar hebt dan is de kans groot dat deze het is.

Wiske_

Re: [PG] Fjordenmerrie Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 19:59

schopje!

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:18

Volgens mij liep er bij mij in de les een fjord tamar mee.
Die staat in Lunteren ga er even acheraan :)

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:26

Ha Francis,

Ida was van de heer Bos in Moordrecht en daar door Olaf gedekt. Ik verzorgde toen de paarden. Wij dachten dat het niet was gelukt en Ida is dus drachtig verkocht zonder dat wij dat wisten. Een vriendin van mij verzorgde haar altijd. Wij waren dan ook stom verbaasd toen wij een jaar later gebeld werden met de mededeling dat ze een veulen had gekregen. Ik heb wel foto's van Ida en van Tamar als veulentje. Ik heb zo'n 6 jaar geleden van een kennis gehoord dat zij les gaf aan een fjord (merrie) waarvan zij dacht dat een veulen was van Olaf omdat ze zoveel op hem leek. Zij wist mij te vertellen dat het geen makkelijke tante was om te rijden. Helaas kan ik je niet verder helpen.

Groetjes

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:34

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 19:58

MMMaaike schreef:
Ha Francis,

Ida was van de heer Bos in Moordrecht en daar door Olaf gedekt. Ik verzorgde toen de paarden. Wij dachten dat het niet was gelukt en Ida is dus drachtig verkocht zonder dat wij dat wisten. Een vriendin van mij verzorgde haar altijd. Wij waren dan ook stom verbaasd toen wij een jaar later gebeld werden met de mededeling dat ze een veulen had gekregen. Ik heb wel foto's van Ida en van Tamar als veulentje. Ik heb zo'n 6 jaar geleden van een kennis gehoord dat zij les gaf aan een fjord (merrie) waarvan zij dacht dat een veulen was van Olaf omdat ze zoveel op hem leek. Zij wist mij te vertellen dat het geen makkelijke tante was om te rijden. Helaas kan ik je niet verder helpen.

Groetjes

Het is absoluut geen makkelijke tante. Hoorde ik al van verschillende personen, ze heeft dus bij een aantal manegs gestaan maar het was geen doen geweest. Elke keer krijg ik te horen dat vanwege haar moeilijke karacter ze steeds wordt verkocht. Jammer!

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 19:59

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 15:46

Ik heb even geinformeerd. Maar dit is volgens de oude eigenaresse van Tamar niet de goede Tamar.
De Tamar die ik zoek heeft echt zwart-witte manen. Deze neigt haast naar Roddblakke.