WAAR ZIJN ZE? 5 PAARDEN GEZOCHT!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caro1964

WAAR ZIJN ZE? 5 PAARDEN GEZOCHT!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:00

Waar zijn de volgende 5 paarden gesignaleerd: Spikkel (vliegenschimmel ± 7 jaar), Burkley (schimmel, ± 3 jaar), Dolly (bruine pony, 20+), Merlina (donkerbruin, 20+) en Carmijn (vos, 20+)?
Ze zijn op zaterdagmorgen 16 oktober jl. onverwachts en onaangekondigd weggehaald bij de stalling waar ze al geruime tijd verbleven en een prima leven hadden. De paarden zijn eigendom van een zgn. stichting, die paarden van de dood redt.
Wie heeft ze gezien? Waar zijn deze paarden zaterdag heen gebracht? Misschien staan ze bij jullie op de manege of pensionstal? Ik zou graag horen waar ze zijn. M.n. met Spikkel en Carmijn had ik een bijzondere band.

Ceriadwen

Re: WAAR ZIJN ZE? 5 PAARDEN GEZOCHT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:01

Opgehaald of gestolen?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:03

Misschien is het handig om er een foto bij te plaatsen!
Wel vervelend.. Succes!

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:11

In reactie op het bericht van Ceriadwen:
opgehaald/gestolen ... 't is maar hoe je het bekijkt. De 'eigenaar' heeft een behoorlijke betalingsachterstand bij de eigenaar van de stallen en was via gerechtelijke macht de toegang tot het terrein ontzegd. Ze kwamen met 10 man en binnen 2 minuten waren alle 5 paarden meegenomen met onbekende bestemming. Misschien lopen ze nu ergens in een weiland en staan ze in de regen en de kou. 3 van de paarden zijn ouder dan 20 en genoten hier van hun oude dag. Ik wil weten of ze het goed hebben. Er was door verschillende mensen interesse getoond in Spikkel, maar die kans lijkt nu verkeken.

Sheila1404

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:13

was het toevallig de stichting 'true illusion'?

edit: zat net op hun site te kijken en zag dat het inderdaad om hun ging, wij hebben slechte ervaringen met ze. ook betaalachterstand en ze zorgden voor geen meter voor die arme beestjes. op een dag gingen ze ineens weg en stonden de paarden 1 km verderop op een modderig grasland met weinig eten en water... verder nooit meer van hun gehoord. maar heb wel al meerdere keren klachten van pensionstallen over hun gehoord
Laatst bijgewerkt door Sheila1404 op 17-10-10 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:15

Sheila1404 schreef:
was het toevallig de stichting 'true illusion'?

zo ja, gaat het dan om de argentino Dolly? van manege 'de ruiterclub' geweest?

edit: kijk maar op http://www.stichtingtrueillusion.com, die 5 paarden zijn de 'ter adoptie' paarden
Laatst bijgewerkt door _maaike_D op 17-10-10 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheila1404

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:17

Laatst bijgewerkt door Sheila1404 op 17-10-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:20

Ik weet niet eens hoe de stichting heet. Dolly is niet de criollo waarover werd geschreven. Het is een kleinere pony die vele jaren op de Eemhof heeft gewerkt.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:22

als het die stichting is (van die link) , is het wel die dolly ;)
en de andere paardennamen kloppen ook met de paarden die daar ter adoptie staan.

Sheila1404

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:23

oke das wel apart dat het niet die dolly is.. de rest van de paarden op die site kloppen wel? t zijn wel dezelfde namen..

als ik je verhaal zo hoor zijn het wel mensen van die stichting.... ging bij ons precies zo..

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:25

True illusion kan ik je veel over vertellen, helaas veel slechts.
De stichting is van Marion van Zomeren en haar dochter Esther.
Helaas doet de stichting zich veel mooier en beter voor dan ze zijn.

Sheila1404

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:27

@ eline_di

helemaal mee eens, verbaast me trouwens nog dat ze bestaan, er zijn al zoveel klachten over hun ingediend...

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:30

Op de foto lijkt Dolly inderdaad precies. Wist niet dat Dolly een Criollo was; ik had een ander verhaal gehoord. De andere paarden zijn inderdaad de paarden waarover ik heb geschreven; hun verhalen kloppen ook, al wisten we heel weinig over Spikkel.
Ik hoop dat iemand ze herkent en me kan vertellen waar ze nu zijn!
Nobel streven om als 'stichting' dergelijke paarden van de dood te redden, maar een ander voor de kosten laten opdraaien is niet bepaald netjes. En ga je evt. voor adoptie met deze mensen in zee: WEES GEWAARSCHUWD!

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:31

dit is flink zuur,

dolly is van een magege geweest. toen ze daar kwam was ze western gereden, daar omgeschoold naar engels.
vele ruiters hebben rondgehobbeld met haar.
tot ze vage klachten begon te vertonen en alles van kwaad tot erger ging, uiteindelijk ging ze zitten als ze haar zadel aan zag komen. andere zadels, fysio etc. uiteindelijk foto's gemaakt op de kliniek en chronische ontsteking van de tussenwervelschijven van de rug. nooit meer rijden, uitsluitend geschikt als wandelpaard of gezelschapsdier.
de leden van de manege hebben met z'n allen de 450 euro bij elkaar gelegd om dolly een kans te geven op een beter tehuis.
en nu weet niemand waar het beestje gebleven is.

dolly is een argentino, geen criollo ;)

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:32

ik ken de stichting ook.
wil niet zeggen dat ik slechte ervaringen met ze heb tuurlijk he hebben het niet goed voor elkaar dat geef ik eerlijk toe.
maar marion is een goed mens maar hellaas wordt ze door iedereen onderuit gehaald en helpt dochter lief ook niet echt heel goed mee ;)

maar ieder zijn eigen ervaring natuurlijk kan best geloven idd, dat er huur achterstand is en niet wordt betaald.
het zou idd beter zijn de stichtig op te heffen en veel paarden weg te doen.

Sheila1404

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:37

Citaat:
ik ken de stichting ook.
wil niet zeggen dat ik slechte ervaringen met ze heb tuurlijk he hebben het niet goed voor elkaar dat geef ik eerlijk toe.
maar marion is een goed mens maar hellaas wordt ze door iedereen onderuit gehaald en helpt dochter lief ook niet echt heel goed mee ;)

maar ieder zijn eigen ervaring natuurlijk kan best geloven idd, dat er huur achterstand is en niet wordt betaald.
het zou idd beter zijn de stichtig op te heffen en veel paarden weg te doen.

ik heb toendertijd ook vernomen dat marion een goed mens was en dat het vooral haar dochter was die het zo slecht voor elkaar had.. maar eigenlijk moet hier wel wat aan gedaan worden, die gaat al jaren zo en de paarden worden er absoluut niet beter op.. ook al bedoelen ze het nog zo goed, ze hebben blijkbaar niet wat er voor nodig is om deze stichting goed te runnen...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:41

Ze hebben ooit ook eens bij mij op stal gestaan...de staleigenaar daar heeft ook niet al te beste ervaring met ze :n
Ze hadden toen een heel erg mager paard waar je de ribben van kon zien beest was al rond de 20 en die werd zo van stal getrokken om met Esther een buitenrit te maken (eerst minimaal 10 km naar het bos te paard daar rond rijden en dan nog 10 km terug te paard) Vond dat best zielig ja....

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:49

ik volg dit even, want ik wil ook graag weten waar dolly nu is.
kleine, stevige donkerbruine argentino merrie.
geboren 1996
2 witte voetjes en grote bles
op beide kanten van de achterhand brandmerken: cijfers
op de hals ook een brandmerk

Afbeelding
Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:05

Ik ben wel benieuwd hoe het met Die criollo is die ze hebben (iets van Willow ofzo) en Nog 1 maar kom niet meer op de naam, *edit* Isabeau

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:14

Wat sneu! hoop dat ze snel terecht zijn.

Je hoort het tegenwoordig zo vaak, niet betalende pensionklanten of mensen die gewoon hun paard op pension zetten en niks ermee/eraan doen. tegenwoordig :(

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:46

_maaike_D schreef:
dit is flink zuur,

dolly is van een magege geweest. toen ze daar kwam was ze western gereden, daar omgeschoold naar engels.
vele ruiters hebben rondgehobbeld met haar.
tot ze vage klachten begon te vertonen en alles van kwaad tot erger ging, uiteindelijk ging ze zitten als ze haar zadel aan zag komen. andere zadels, fysio etc. uiteindelijk foto's gemaakt op de kliniek en chronische ontsteking van de tussenwervelschijven van de rug. nooit meer rijden, uitsluitend geschikt als wandelpaard of gezelschapsdier.
de leden van de manege hebben met z'n allen de 450 euro bij elkaar gelegd om dolly een kans te geven op een beter tehuis.
en nu weet niemand waar het beestje gebleven is.

dolly is een argentino, geen criollo ;)

Ik denk dat dit wel een criollo is. Kan je uitleggen wat een argentino is?

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:27

net zoiets, wel een heel stuk kleiner.
paardjes die gebruikt worden in argentinie om vee te drijven.
in haar paspoort staat argentino...
vandaar :P

ik weet het verder ook niet

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:48

ik volg dit ook even, ben best nieuwsgierig! wel rot voor je, maar verzorgde jij die paarden? ik had namelijk die site is doorgekeken en daar stond iets over verzorgers. had je ook contact met de eigenaar? anders zou je misschien kunnen proberen haar te vragen waar ze zijn gebleven...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:45

We hebben een link voor een centraal topic van gestolen paarden; [PP] [centraal] Gestolen paarden!!
Dit is op deze manier niet de bedoeling en voldoet ook niet aan de regels.
Hier gaat een slotje op.