Zoals enkele misschien weten ben ik in het bezit geweest van een onwijs leuk paard, in de omgang was ze heel makkelijk alleen met rijden ging het fout. Het betreffende paard steigerde en ik heb iedereen en alles erop en eraan gehad ( fysio, osteopaat, dierenarts, zadelmaker etc etc. maar ook verschillende proffecionele ruiters.) Omdat ze bleef steigeren ben ik opzoek gegaan naar een goed tehuis waar ze verder kon als fokmerrie oid. ik heb op internet gezet dat ze niet geschikt is voor sport of recreatie omdat ze gewoon gevaarlijk werd en heb hier ook bij verschillende mensen op doorgehamerd.
Ik heb een vermoede waar het steigeren vandaan kwam en dat heb ik ook iedereen verteld. Uiteindelijk heb ik haar voor een symbolish bedrag weggedaan en nog geen maand later stond ze op marktplaats, gestald aan de andere kant van het land, als een braaf, m niveau afgetraind paard ( en dit terwijl ze een maand daarvoor B liep, als ze liep)
de staleigenaar is gaan bellen met dat bedrijf om ze te vragen of ze enig idee hadden waar dat brave M paard vandaan kwam en hij heeft ze ook verteld wat ze op stal hadden staan. Diezelfde dag was het paard van internet.
Ik heb mezelf voorgenomen er niet meer verder naar te gaan graven, maar omdat ik nog veel aan haar denk vraag ik mezelf gewoon puur af of ze nog leeft, en zo ja hoe gaat het met mijn vriendinnetje. Zowieso heb ik geleerd een paard met een beperking niet meer te verkopen en dat vind ik erg jammer.
Het paard was een:
- Kennedy x Samber
- 9 jaar oud ( ze is van maart)
- donkerbruin met zwarte manen
- geen aftekeningen
- links mist ze een oog, dit is geen bemerking omdat ze hiermee is geboren. Er zit wel een 'oogje' maar dit is niet volgroeit en is dus ook maar een heel klein dingetje en niet een volwaardig oog.
Mocht iemand weten hoe het haar vergaat dan zou ik dat heel graag willen weten omdat het nu in mijn hoofd blijft spelen.
Alvast bedankt,
Stephanie
Ps. een foto: