Kent iemand dit paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolijn83

Kent iemand dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 13:26

Een aantal jaren geleden kwam op Manege Swagemakers (destijds in Prinsenbeek) een pensionpaard dat verkocht moest worden voor de eigenaren, een toen zesjarige KWPN vosruin genaamd O'Brian, van ongeveer 1,65m. Ik reed regelmatig op hem en had hem graag zelf gekocht, maar door studie e.d kon dat niet, jammer genoeg.
Toen O'Brian verkocht werd, werd hij door zijn nieuwe eigenaren omgedoopt tot Omar. Hij bleef wel op de manege. Omdat de nieuwe eigenaar O'Brian/Omar in een opwelling had gekocht, verkocht hij hem een paar maanden later aan zijn zus. Zij verhuisde de ruin later naar een pensionstal elders in Breda. In 2006 werd hij wéér verkocht. Voor zover ik weet aan iemand in (of in de buurt van) Spijkenisse.

Wie weet wat er met O'Brian/Omar is gebeurd, of waar hij nu is? Voor zover ik is zijn stamboeknaam Orsula en zijn vader zou Ursula heten (nooit van deze hengst gehoord overigens).
Ik zou graag weten hoe het met hem gaat.

Afbeelding

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:54

Marjolijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 11:11

Peterina schreef:
Het zou misschien deze paard (http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=417361) kunnen zijn maar dan heet de moeder Ursula, niet de vader. Op de site wordt aangegeven: L-spr; M1-drs ... zou dit relevant zijn of in het verleden naar jou weten?

Deze paard werd in februari en maart 2010 bereden door Dominique Lammel http://www.devoornseruiters.nl

Thanks! Je zou zomaar gelijk kunnen hebben ja, dat de moeder Ursula heet (dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :D ). De vorige eigenaresse zei me dat de vader zo heette, maar dat klopt dus niet :) Super hoor, je hebt me erg geholpen.