Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Prutsmuts schreef:Ik zou ook een praam proberen. Bij het paard van een vriendin van mij is dit ook het enige dat werkt. Sedatie breekt ie zo doorheen, levensgevaarlijk!
bijdehandje1 schreef:Een paard gaat pas tegen een praam in, als je zelf niet weet hoe je die moet aanbrengen, en wat nog belangrijker is, moet vasthouden
Citaat:Bijdehandje; ik zag net ook al zo'n "bijdehandte" opmerking van je in een ander topic. Ik heb het meerdere malen gezien en dat terwijl de praam door een internationaal bekende dierenarts was opgezet, dus geloof mij nou maar: Die paarden bestaan.....
Als jij zon praam-expert bent kun je misschien de TS even helpen met het scheren van het hoofd?
Prutsmuts schreef:Helaas is de sedatie van de DA ook niet altijd afdoende. Heb weleens een paard meegemaakt die voor een inwendig onderzoek gesedeert werd en er nog doorheen brak. De DA zei dat er echt niet meer in kon aangezien van deze hoeveelheid een olifant al om zou gaan!
@ Iggypop, ik neem altijd de tijd om eerst zonder allerlei maatregelen te scheren of wat dan ook. Mijn eigen paard, die ik van jongs af aan heb, kan ik van top tot teen scheren zonder praam, verdoving of wat dan ook. Helaas is er bij sommige paarden zoveel gebeurt dat je het niet meer kunt redden met geduld alleen. Dan sta je waarschijnlijk 3 weken aan een stuk te klooien alvorens je er alleen al met een scheerapparaat in de buurt kan komen.