Wie kent deze Highland pony Billy

Moderators: Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

BillyBo

Wie kent deze Highland pony Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 09:23

Hallo!

Ik ben al een tijd opzoek naar Billy zijn afkomst, maar kom niet verder. Ongeveer twee jaar geleden heb ik al een keer een advertentie geplaatst op Kapaza en ben daardoor iets wijzer geworden.

Er is mij verteld ''doordat men Billy herkende'' dat Billy in 2003 op de manege Kattevenia in Genk is gekomen en hij komt van de handelaar de dhr. Deferm uit Lommel.Billy heette bij dhr. Deferm nog Dario en is op de manege Max genoemd. Billy bleek alleen niet de geschikte manege pony te zijn en heeft zich dan ook behoorlijk misdragen door gemeen te bijten en te trappen[dit deed hij ook bij mij toen ik hem net had]. Billy heeft op een gegeven moment een meisje zo hard getrapt dat de manege het tijd vond om hem te verkopen. Ze hebben Billy terug verkocht aan dhr.Deferm. Dit zal begin 2006 geweest zijn.

Dhr.Deferm heeft Billy doorverkocht aan een handelaar uit Peer en deze man heeft hem Billy genoemd. Hierna is Billy nog twee keer doorverkocht alvorens hij bij mij kwam in een periode van 14 maanden.

Waarom ik deze oproep heb geplaatst is; omdat ik graag wil weten hoe oud Billy nu is en natuurlijk waar hij precies vandaan komt.
Dit omdat de Highland pony rond hun 5e jaar ''vaak ook later'' pas wordt ingereden en voor die tijd voor de kar wordt beleerd.
Dan kan ik ook rekening houden met zijn gestel.

Billy heeft geen papieren en is pas in Nederland gechipt.
Waarschijnlijk is Billy in Belgie geboren, maar dat zou ook Duitsland of Frankrijk kunnen zijn.

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat Billy meegelopen heeft met de ponykampen in Leignon.
Hier is hij ongeveer augustus 2002 gekomen en in 2003 verkocht aan manege Kattevenia in Genk.

Dus mocht je een ''kleine'' aanwijzing hebben of misschien wel foto`s dan ben ik je al erg dankbaar.

Voor meer info kun je kijken op Kapaza waar ik een oproep met foto`s heb geplaatst:
http://www.kapaza.nl/detail/27787402/

groetjes Francien

Zelke

Re: Wie kent deze Highland pony Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:03

in de zomervakanties gaan er heel wat ponys op kamp, zodat ze vaak daar beleerd en bereden worden. nadien gaan ze weer terug en worden ze vanuit deferm verkocht.

Gediplomeerd ORUN-Instructrice

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 07:43

Als dat zo is en Billy zou nu ongeveer 13 zijn dan was hij ongeveer 5 dat hij werd ingereden.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:56

zeker weten doe je dat nooit, maar zo gaat het wel vaak bij deferm. ik hoop dat je een oude eigenaar vind die je er alles over kan vertellen. waar heb jij hem zelf vandaan?

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 11:13

Hai.

Ik heb Billy van Marktplaats geplukt en hij stond toen in Veenendaal''Utrecht''. Deze mensen hadden hem net 3 weken en weer gekocht van mensen uit Maastricht. Deze mensen hebben hem ongeveer 14 maanden gehad en gekocht van een handelaar uit Peer, die hem waarschijnlijk van Deferm heeft gekocht. Of er heeft nog iemand tussen gezeten. Dit alles heeft zich afgespeeld tussen begin 2006 en oktober 2007. Gewoon te triest voor woorden.

Die mensen uit Veenendaal hadden Billy gekocht als gezelschapspony voor hun 2 jarige Tinker. Eerlijk gezegd denk ik dat ze hem te koop hadden gezet omdat hij bij hun ook vals gedrag vertoonde. Later bleek namelijk ''ik heb kontakt gehad met die mensen uit Maastricht'' dat ze hem in zijn proeftijd aan mij hadden doorverkocht en dat ze al geklaagd hadden dat Billy vals gedrag had.

En de zoektocht eindigt dus bij Deferm. Ik heb deze man één keer gebeld, maar verstond hem erg slecht. Het enige wat ik wel verstond was dat hij zei: dat hij heel veel paarden had en dat allemaal niet meer wist. Maar in 2007 waren er nog maar 32 Highland pony`s in Nederland en in Belgie veel minder,dus 5 jaar daarvoor waren het er veel minder. Dan zou je toch denken hoe moeilijk kan het zijn want we hebben het niet over een schimmelkleurig Welschje. En al die tijd is Billy wel als Highland pony beschreven.

groetjes.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:19

weet je hoe die handelaar in peer heette?
dat is altijd als je een handelaar opbelt over een pony, ookal herinneren ze die, ze zeggen dat ze veel pony's hadden bla bla, ze gaan daar nooit niet echt op in, informatie krijg je toch niet los bij ze waar die vandaan komt enz.

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 11:48

Dat betekent dus dat die handelaar uit Peer ook geen info zal en kan geven. Hij had namelijk tegen die mensen uit Maastricht gezegd dat Billy daar geboren was en 5 jaar hengst geweest was. Die mensen beweerde dat zij er 6 weken over gedaan hadden om hem te pakken te krijgen uit het weiland, maar dat hij verder wel braaf was. Nu betwijfel ik dat ook omdat Billy bij mij even op stal heeft gestaan en hij daar alles behalve vrolijk van werd. Bij deze mensen heeft hij namelijk 14 maanden op stal gestaan en zij hadden een dochtertje en neem van mij aan dat Billy geen kinderen in zijn buurt wil en zeker niet als hij los staat. Dit zal ook wel een tik zijn die is overgebleven van de periode dat hij op de manege Kattevenia heeft gestaan.

Aangezien Billy mij de eerste dag al aanviel begon ik meteen al te twijfelen of ik daadwerkelijk wel de 4e eigenaar was. Want zulk gedrag vertoond een paard niet als hij goed behandeld is en maar een paar keer van huis/eigenaar is veranderd. Ik weet namelijk dat Billy ''hij heette toen nog Max'' op manege Kattevenia als een lieve pony terecht is gekomen. Maar omdat hij daar puur en alleen voor de lessen werd gebruikt en verder op stal stond begon hij zich naar te gedragen. Zoals zich omdraaien als de kinederen hem uit de stal wilde halen en deze kinderen begonnen hem toen te slaan met het halster. Dus je bgrijpt wel daar wordt een paard niet vrolijk van en hij begon toen ook tijdens de lessen de kinderen er af te bokken en dan trapte hij ook nog na. Dit weet ik allemaal van mensen die hem kende van die manege

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:31

dit is allemaal niet leuk wat billy meegemaakt heeft. maar heb je enig idee hoe die handelaar uit peer heet?

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 12:41

Ik zal het navragen bij die mensen uit Maasstricht. Alleen heb ik er een hard hoofd in of ze reageren op mijn mail. Ik heb al een paar keer op hun mail gereageerd om vervolgens geen antwoordt meer te krijgen :roll:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie