Dat betekent dus dat die handelaar uit Peer ook geen info zal en kan geven. Hij had namelijk tegen die mensen uit Maastricht gezegd dat Billy daar geboren was en 5 jaar hengst geweest was. Die mensen beweerde dat zij er 6 weken over gedaan hadden om hem te pakken te krijgen uit het weiland, maar dat hij verder wel braaf was. Nu betwijfel ik dat ook omdat Billy bij mij even op stal heeft gestaan en hij daar alles behalve vrolijk van werd. Bij deze mensen heeft hij namelijk 14 maanden op stal gestaan en zij hadden een dochtertje en neem van mij aan dat Billy geen kinderen in zijn buurt wil en zeker niet als hij los staat. Dit zal ook wel een tik zijn die is overgebleven van de periode dat hij op de manege Kattevenia heeft gestaan.
Aangezien Billy mij de eerste dag al aanviel begon ik meteen al te twijfelen of ik daadwerkelijk wel de 4e eigenaar was. Want zulk gedrag vertoond een paard niet als hij goed behandeld is en maar een paar keer van huis/eigenaar is veranderd. Ik weet namelijk dat Billy ''hij heette toen nog Max'' op manege Kattevenia als een lieve pony terecht is gekomen. Maar omdat hij daar puur en alleen voor de lessen werd gebruikt en verder op stal stond begon hij zich naar te gedragen. Zoals zich omdraaien als de kinederen hem uit de stal wilde halen en deze kinderen begonnen hem toen te slaan met het halster. Dus je bgrijpt wel daar wordt een paard niet vrolijk van en hij begon toen ook tijdens de lessen de kinderen er af te bokken en dan trapte hij ook nog na. Dit weet ik allemaal van mensen die hem kende van die manege