[PG] Bonte hengst Tabor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lola96

[PG] Bonte hengst Tabor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 13:14

Wie kent de bonte hengst Tabor?
Hij heeft tot ongeveer zijn 12e bij een handelaar in Haarlem gestaan en zou daarna een aantal keren zijn doorverkocht.
Volgens de 1e eigenaar en de handelaar uit Haarlem was hij onhandelbaar.
Ik weet dat het een zoon van Samber is, verder weet ik helaas niks over hem.
Hij zou nu ongeveer 22 jaar oud moeten zijn.
Tabor is de vader van mijn paard, ik heb hem nooit gezien en zou met een foto al erg blij zijn.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:02

Weet je zeker dat je paard Tabor een nakomeling van Samber is?
Ik kan er zelf niks over vinden, Dit is Samber's nakomelingen lijst;
http://www.paardenfokken.nl/progeny.php
& hij staat er niet tussen..
Is misschien Tabor de roepnaam, maar heet hij anders?

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 21:37

Dank je wel voor je reactie!
Ik heb ook even op die site gekeken, goeie site trouwens, en hij staat er idd niet tussen. Even voor de duidelijkheid, dit is niet mijn paard maar de vader van mijn paard.
Staan er op die site alleen goedgekeurde paarden of alles met een stamboekpapier? Ik weet nl niet of het een goedgekeurde hengst is, denk het niet, ik weet zelfs niet eens of hij nog leeft!
Ik denk wel dat het een Samberzoon is want de 1e eigenaar, dus niet de handelaar waar ik haar heb gekocht, van mijn paard heeft er bij mij meerdere malen op aangedrongen dat ik van mijn paard DNA moet laten nemen omdat ik er dan een papier op krijg. Dit is tevens ook de 1e eigenaar van Tabor en degene die mijn paard gefokt heeft. Hij heeft er geen belang bij om mij iets op de mouw te spelden dat niet waar is, ik heb mijn paard immers niet bij hem gekocht.
Was alleen zo jammer, ik ken haar moeder en kwam met mijn fototoestel om foto's van haar vader te maken toen was hij net verkocht. Ik ben gewoon ontzettend nieuwsgierig naar hem, vooral omdat mijn paard heel veel karaktertrekjes van haar vader schijnt te hebben.
Maar fijn dat je de moeite hebt genomen om hem via die site te traceren en hoop van harte dat iemand dit leest die hem kent, zou te gek zijn.

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 15:20

Schopje

DeNIse997

Re: [PG] Bonte hengst Tabor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:03

Ik raad je aan om met de oude eigenaren van Samber contact op te nemen!
Die hebben alle dekkingen als t goed is op papier staan.

Ik ben zelf ook hard op zoek.. toevallig woon ik in Haarlem.. enig idee waar precies de hengst heeft gestaan? en in welke tijd?
en of hij daar nu nog staat? Een sambernakomeling zo dichtbij vind ik wel leuk!!:+
Maar ben er vandaag achter gekomen dat mijn paard ook van Samber is!:D
Dus mijn zoektoch is ook nog niet voorbij.
Ik zoek zijn moeder, die is van Janto ( die een zoon is van Samber)
Xx

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 09:46

Denise, ik heb je pb gestuurd.