[PG] Odeon Bwp, nu ruin, vroeger hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manon262

[PG] Odeon Bwp, nu ruin, vroeger hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 13:50

Hoi!

Ik ben op zoek naar informatie ivm een hengst, Odeon, Bwp, 1991, v. Sir Normand, wat ik bijna 8 jaar gehad heb, van zijn 7jr tot en met zijn 15jr, is dan verkocht naar Philippe Jorissen, die hem dan weer verderverkocht heeft naar ene 'Maleka' die in Tongeren, naast Philippes ouders woonde met haar man en kindje.

Ik wilde hem toen weerkopen, maar, hij zag er echt niet uit, hij was toen 2 jaar ca verkocht aan hen, was geruind (op stal bij Philippes ouders thuis (!?) hier is hij bij gestopt met ademen vertelde men mij maar hij is er uiteindelijk nog vrij goed vanaf gekomen.

Toen ik hem zag, zag hij er echt niet meer uit als mijn hengst van vroeger, die heel verzorgd was, zijn hoeven waren vol scheuren, en ik schat minimum een jaar niet verzorgd, zijn lange froufrou was praktisch niks meer, nog enkele schammele plukjes, een doffe blik in zijn oogjes en van zijn eens zo weelderige, dikke bos staart, waren nog enkele plukjes over.
Toch herkende hij mij bijna direct weer, ik heb hem gereden en mee gewandeld en het was direct weer 'mijn paard' zeg maar.
Helaas vroegen ze een, op dat moment, vr mij te hoog bedrag vr hem, nl 4000€ , moet je weten, vr een paardje, waar weliswaar nog steeds alle knopjes, (tot psg) opzaten maar wat verder enkel op de weide gestaan had tot ik kwam, Augustus nu enkele jaren geleden alweer.

Ik heb haar nog gemailed (Maleka) maar ze heeft niet geantw, was boos omdat ik dat bedrag niet wilde/kon geven.

Ik had hem toen zo graag meegenomen, had hem nl ivm onv omstandigheden 'moeten' verkopen en wilde hem zo graag een mooie oude dag hier bij ons geven.

Wie o wie kan mij iets van informatie geven ivm Odeon?

Alvast heel erg bedankt!
Wendy.

cato1

Re: [PG] Odeon Bwp, nu ruin, vroeger hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:34

[BM] Meeting Welshpraat naar Manege de zevensprong!

Kijk hier ff.
En dan een klein stukje naar beneden scrollen en dan de reactie van: _R_G_

Dat is deze reactie.

oke ik heb weer wat meer informatie.
Lees dit bericht even heel goed!
Hoi Winnie,

Bij deze de bevestiging van jullie heiderit op 15 juli, de tijd wordt nog bepaald. Ik heb hieronder het lijstje paarden even aangevuld met wat voor ruiters erop kunnen rijden. Zelf denk ik dat het niet verstandig is om ruiters mee te nemen die bang zijn , ik begrijp dat het voor sommigen even wennen is op een vreemd paard, maar voor écht angstige ruiters is een heiderit geen goed idee.
Uit het onderstaande lijstje mag een voorkeur uitgekozen worden, maar als op de dag blijkt dat er iets moet veranderen dan is de begeleiding uiteindelijk verantwoordelijk voor de best passende indeling.
Een proefrit is niet noodzakelijk en ik vertrouw erop dat iedereen voldoende ervaring heeft, weet wat te doen áls een paard ervandoor gaat en stevig in het zadel zit. Mochten er ruiters zijn die hier twijfels over hebben dan kunnen zij eventueel ergens de komende maand een buitenritje met ons maken.
Een cap is inderdaad verplicht.
Missy is goed in te houden, maar moet vanaf het begin af aan goed aan de teugel gereden worden anders loopt ze de hele weg te dribbelen. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee om te ruilen mocht het niet gaan op missy.

1. maika - kwpn paard 1.70 (braaf paard, niet geschikt voor onzekere ruiter)
2. sonar - nrps pony 1.60 (braaf paard, niet geschikt voor onzekere ruiter)
3. odeon - kwpn paard 1.70 (super braaf paard, geschikt voor alle ruiters)
4. judy - welsch cob pony 1.50 (braaf paard, niet geschikt voor onzekere ruiter)
5. tokido - volbloed 1.65 (super braaf paard, geschikt voor alle ruiters, is wel heeeel snel op sprintpad, heeft op renbaan gelopen)
6. sterre - half fjord/arabier 1.55 (super braaf paard, geschikt voor alle ruiters)
7. appie - volbloed 1.65 (super braaf paard, geschikt voor alle ruiters, is alleen beetje bang voor zware voertuigen)
8. casper - kruising paard 1.70 (super braaf paard, geschikt voor alle ruiters)
9. Missy - volbloed arabier (pittige tante) 1.60 (braaf paard, niet geschikt voor onzekere ruiter, heel snel op sprintpad)

Graag ontvang ik een lijstje met alle namen en voorkeur voor paard en een telefoonnummer waarop ik jullie kan bereiken.
Tot slot wil ik graag mededelen dat wij met een beetje miezerregen de rit gewoon door laten gaan, maar mocht het echt slecht weer zijn dan gaat de rit niet door en kunnen we eventueel een nieuwe datum prikken. Maar we gaan er natuurlijk van uit dat het hartje zomer gewoon genieten wordt van het zonnetje!

Met vriendelijke groet,

Rosemijn Flohr
Manege De Zevensprong - Uitspanning De Zeven Geitjes

Reeshofdijk 18
5044 VB Tilburg
tel. 06-48499559
info@manegedezevensprong.nl
http://www.manegedezevensprong.nl

Het is wel van 2007 maar je kan het altijd navragen

Succes!

cato1

Re: [PG] Odeon Bwp, nu ruin, vroeger hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:35

Ooo zie nu pas dat jij een BWP zoekt. sorry voor de valse hoop..