Nadat ik al in een aantal topics gespamt heb, hier dan maar een officieel OV-topic plaatsen.
Naam: Umpire Leeftijd: 9 jaar(5 juni 2001) Afstamming: Indurain*Karanina van Renovo*Norance van Jordaan Kleur: (donker) vos, echte oranje manen Aftekeningen: brede bles, linksvoor witbeen tot knie, linksachter witbeen tot sprong stekelharig oplopend, rechtsachter witbeen gelaarsd(tot knie) Fokker: G.Huis uit Hilversum
Karakter: brutaal, sterk, hengst-achtig, eenkennig. Apart in de box, soms het halster niet omwillen en kont naar je toe draaien, eventueel zelfs slaan. Onder het rijden braaf, tenzij je hem iets te vrij liet dan wilde hij nogal eens van links naar rechts draaien en/of steigeren. Je moest hem echt de baas zijn. Was of ben je dat, dan heb je er een gouden paard aan.
Extra feitjes: lange voorpluk en arrogante oogopslag. iets lange/platte voeten met scheuren/deuken aan de binnenkant ter hoogte van de hoefballen, van kroonrand tot beneden. Had wat problemen met de voorste kiezen, groeiden door tot in de overliggende kaak. Is pas op 7 jarige leeftijd gecastreerd. Voor foto's zie deze link: http://still-blondie.hyves.nl/album/384 ... /fUOAY35z/
Umpire is gekocht op een handelsstal omgeving amsterdam/zaanstreek, november/december 2008(heeft daar 1 dag gestaan, is bij hun gekomen vanaf de fokker) Was licht betuigd bij de fokker, en bij ons ingereden. Echter, hij was teveel macho voor mijn moeder, dus heeft ze hem ingeruild bij handelsstal Ede Horses, ik dacht januari of februari dit jaar. Van daaruit zou hij ge-exporteerd zijn naar Zweden.
Mijn zoektocht heeft tot nu toe niets opgeleverd: - Mail naar de zweedse ruitersportbond leverde niets op, dus het paard loopt daar iig niet in de sport. - Mail naar Ede Horses gestuurd, is niet op gereageerd.
Maar, het paard moet ergens geregistreerd staan als hij inderdaad naar Zweden is, dus iemand nog tips voor andere bonden/organisatie's die ik aan kan schrijven? Mocht het paard nog wel in Nederland zijn, of weet je toevallig waar dit paard heen is gegaan, zelfs als hij afgemaakt zou zijn: ik wil ALLES weten.
Volgens mij is het zweeds: färg verf; kleur Holland Holland häst paard kategori categorie land land pris prijs ålder leeftijd; ouderdom Din mail: jouw mail namn benaming; naam din je; jouw; jouwe
För mer information om hästen samt annonsörens kontaktinformation, klicka här
Betekend: Klik hier voor informatie... Het heeft wel iets met sporthorses te maken. Misschien heb je hier iets aan? Het is Zweeds volgens mij...
oke, ik heb het even nagekeken allemaal, en ik kom tot de conclusie dat de advertentie welke op globalhorseshop staat, een kopie is van de advertentie die wij een jaar geleden op marktplaats/sporthorses hebben gezet. maar dan vind ik het heel apart, dat juist die advertentie en juist dit paard alleen nog te vinden is op die zweedse site. kan iemand mij meer vertellen over hoe dat dan in z'n werk is gegaan?
Twee meisjes die ik ken hebben hem tijden verzorgt, maar ik weet niet precies wanneer etc. Misschien weten zij meer, ik kan ze wel met je in contact brengen als je wilt?
ja, heel graag!!! bij de fokker was een vrouw(meisje?) die zijn moeder heeft verzorgd en gereden, van haar hebben we ook een veulen foto gekregen(althans die heeft mijn moeder gekregen) ik zou dus graag in contact komen met de meisjes die jij kent.
timilon
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-10 22:07
helaas ben ik nog niets verder gekomen in mijn zoektocht naar Umpire. ik heb enkel contact gehad met een aantal meiden die hem nog kennen van de fokker. ik hoop dat ik alsnog iemand vind die me meer over Umpire kan vertellen. (of me eventueel kan vertellen of hij is afgemaakt ofzo, is dat ook geregistreerd? in heel europa?)
timilon
Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-10 10:40
ai ai ai, ik heb voor dit paard ook een advertentie gezet op mnarktplaats. hier heb ik 2 reactie's op gehad, en 1 daarvan was niet zo positief... degene die mij mailde vertelde me dat het paard haar is aangeboden omdat hij levensgevaarlijk zou zijn. hij was ook heel onrustig en zag er erg slecht uit.
ik hoop dat het inderdaad umpire was/is, en dat hij daar nog staat of dat ik meer te weten kom. pfff, gaat je niet in de koude kleren zitten zeg, een paard zoeken.
ik heb die persoon een mail gestuurd en weer een terug gehad. umpire zou op de foliohoeve staan... ik heb de foliohoeve direct gemailt, inclusief foto's.
het paard in de link is inderdaad van dezelfde vader. het andere paard dat je laat zien, is umpire niet. zowieso is umpire absoluut niet braaf of als leerpaard geschikt, maar de aftekeningen kloppen helaas ook niet. wel super fijn dat je ook zoekt!!!
de eigenaren van de foliohoeve zeggen het paard niet te hebben en zich ook niet te kunnen herinneren hem gehad te hebben. zij schijnen weinig contact te hebben met ede-horses, waar wij hem het laatst hebben gebracht.
helaas...maar volgens mijn tipgever zou hij als 3 jarige te koop zijn, dus dan zou er met het papier geknoeit zijn.
timilon
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-10 17:57
ik heb nog 2 reactie's gehad, van een oud-medewerker bij ede-horses die mij vertelde dat zij nauw samen werken met de AB-stal. tevens hier via bokt nog iemand die dacht het paard te hebben gezien bij de AB-stal, afgelopen winter.
er is dus weer een mailtje uit gegaan, en ik hoop dat positief en serieus antwoord krijg... en ik zie net dat het dezelfde stal betreft. jammer hoor.
_Chip
Geplaatst: 14-11-10 14:28
Hmm.. ik rijd nou bijna 2 jaar bij de Folio, dus of ik je kan helpen weet ik niet, maar in al die tijd heb ik hem niet gezien..
Anoniem
Geplaatst: 14-11-10 14:42
.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt