[PG] 2 Shetland-pony's Wijchen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irmy

[PG] 2 Shetland-pony's Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 21:10

De laatste keer dat ik het dan maar probeer.

Ik zoek mijn 2 oude pony's, ze waren rond de 2/3 jaar. Het zijn 2 shetlanders, zo'n 90 cm groot.
Ze waren vroeger verwaarloosd, maar daarna ging het weer goed doordat ze werden verkocht aan een grote boederij.
Ze komen van een grote boederij uit Wijchen die failliet is gegaan.
Die mensen heetten: Van Nickelen
Blacky (ik weet niet hoe ze nu heet) is een merrie, helemaal zwart met donkerbruine manen:
Afbeelding
Pippi (ik weet niet hoe hij nu heet) is een hengst, wit met bruine vlekjes. Had eerst een kiesontsteking:
Afbeelding

Weet iemand waar ze zijn gebleven, of heeft iemand tips? Alles is welkom.

Pluttersput

Re: [PG] 2 Shetland-pony's Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:21

De appaloosa had niet toevallig rechts een deels maanoog, of wel? En hoe oud zouden ze nu moeten zijn?

SCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:21

Tegenover mij op de manege zijn voor een paar week terug, 2 ofzo, 2 nieuwe shetlanders gekomen. En ze zien er geloof ik net zo uit als op jou foto's, ik fiets er altijd langs en zie ze dan staan, dus ik weet niet zeker of het ze zijn. Ik zal zo even kijken en proberen een foto te maken. Naam van de manege is: Manege Koelehoeve. De manege ligt in Groningen, tussen Blijham en Oude Pekela op de Turfweg. Als je meer wil weten pb dan even. ;)

skiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:39

Hopelijk vind je ze snel terug! Succes ermee...

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 16:34

Heel erg bedankt voor jullie informatie en hulp!
Helaas heb ik ze nog niet gevonden..

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:56

Ik ken blacky miss.
maar heb je een foto van haar helemaal?
hier staat een zwarte merrie shet,ook die bruine punten i.d. manen,korte beentjes,aardig dik(misschien drachtig duss.) heel lief maar kan ook goed klieren :)
kan wel ff kijken of ik een foto kan plaatsen....

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:13

Oke,als het de pony is die ik denk dat het is (en voor jou ook hoop,want ze heeft het hier heel leuk!)
dan staat ze nu in overijssel,ergens bij Deventer en Raalte( weet niet of je dat kent,maar ik woon daar tussen,in een heel klein gehucht xd)
en kan ik helaas niet aan paspoortgegevens komen,omdat ze van m'n buurman is,hij is een soort van handelaar en zij staat nu als gezelschap bij mijn shetje.
ze kan erg lief zijn maar ook erg pesten :)
ik zet enkele foto's in mijnalbum zodat ik ze hier kan plaatsen:)
Pippi ken ik helaas niet maar ik zal kijken of er hier binnenkort zo'n bijzondere verschijning komt :)
Afbeelding
Afbeelding
meer foto's volgen miss

ilsetessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:23

SCR schreef:
Tegenover mij op de manege zijn voor een paar week terug, 2 ofzo, 2 nieuwe shetlanders gekomen. En ze zien er geloof ik net zo uit als op jou foto's, ik fiets er altijd langs en zie ze dan staan, dus ik weet niet zeker of het ze zijn. Ik zal zo even kijken en proberen een foto te maken. Naam van de manege is: Manege Koelehoeve. De manege ligt in Groningen, tussen Blijham en Oude Pekela op de Turfweg. Als je meer wil weten pb dan even. ;)

dit zijn ze niet, de shetlanders bij manege de koele (waar mijn paard staat) lijken niet op deze 2. het vosje heeft een hele andere blik in z'n ogen en is nog jong, zo'n 2.5 jaar, ook heeft ie niet zo'n wit hoofdje. Het zwartje is blind aan haar rechter oog, dat zie ik hier niet in de tekst staan, en heeft ook een ander koppie, beide zijn ze niet beleerd. het zijn ze niet!

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 17:39

De 2 pony's zijn nu (schat ik) zo'n 4 jaar oud. Heeft iemand nog tips?