[pg] rosalie merrie 15jaar NRPS

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joycebibi

[pg] rosalie merrie 15jaar NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:45

ik ben opzoek naar rosalie zij heeft een korte tijd op de manege gestaan waar ik rijd en was helemaal gek op haar helaas is zei kort daarna verkocht.

rosalie is een NRPS van ongeveer 1.37? hoog.
de afstammeling is blua boy's nieuwmoed x bonnie

het is een pony waar je mee om moet kunnen gaan zowel met rijden als in de stal.
als je met het zadel aan kwam gingen haar oren al in dr nek en aan singelen was helemaal niks. ook wou ze nog wel is aan het hoofdstel eten. met rijden was ze erg snel en hielt niet van andere paarden ze kon zich zelf dan echt van binnen opvreten. in het begin schudde ze erg met haar hoofd later toen ze een hoofstel kreeg zonder neusriem ging dit wel beter. mij is vertelt dat het een sport pony was die al een tijd had stil gestaan voor ze op de manege kwam. ze liep uit zich zelf redelijk nagevelijk en kon galopwissels. springen vond ze helemaal geweldig en werd ook erg heet hier bij. de eerste les dat ik op haar reed was een ramp de dag daarna ik weer er op en ik was helemaal verkocht <3

de reden waarom ze verkocht is omdat ze niet goed in de groep paarden lag en het was de bedoeling dat er een beginners paardje kwam wat zij dus echt niet was. ook konden veel mensen niet goed met haar overweg. ze was dus echt een pony met een gebruiks aanwijzing. als ik kon had ik haar echt zelf gekocht maar aan gezien ik 16 ben en me ouders het geld er niet voor hebben was het dus niet mogelijk. ik heb ook geen afscheid kunnen nemen omdat de eigenares smiddads werd gebelt en savonds werd ze al op gehaalt. de eigenares heeft me wel de volgende middag gebelt dat ze weg was zodat het niet plotseling was als ik op de manege kwam.

de reden die ze tegen mij zei dat ze werd gebelt door iemand die wel is jury is bij ons op de manege en die vroeg of er nog een leuke pony was voor een meisje die ook wedstrijden wou gaan rijden en zij dacht gelijk aan rosalie. later heb ik nog een keer contact met die mensen gehad maar het klikte niet tussen hun vandaar dat ze weer te koop stond dit was ergends in overijsel of flevoland welke van de 2 weet ik niet meer.

let vooral op de opvallende bles
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
het naam bordje klopt niet dit was nog van de vorige pony die in die stal stond.

ik zou graag willen weten hoe het nu met haar gaat en mischien een paar foto's willen aangezien ik niet egr duidelijke heb.

YvetteSenna

Re: [pg] rosalie merrie 15jaar NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:02

Jammer dat niemand informatie heeft over deze pony :(

joycebibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 09:28

niemand? ;(

joycebibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 14:29

schopje

joycebibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 16:53

schopje :j

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:10

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:39

Ik kende wel een maar dat was jaartjes geleden die was toen op de manege de hazehut in hengelo en ze lijkt er presiec op!!

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:40

stal nieuwmoed is dichtbij die manege 50 procent kan zijn dat ik haar ken!

joycebibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 17:44

@kabouterdans: heel erg bedankt voor de tip zal het zeker is doen :j

@susasan: oke! is ook bijna niet te missen met die bles! weet je nog steeds waar ze is dan omdat je zij dat het een aantal jaren geleden was? :)

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:46

ze ging na de manege hazehut naar ergend zeeland of noord zuidholland ofzo maar die manege ging faliiet geen idee hoe je dat schrijft!

joycebibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 17:48

okee bedankt! maar dat was dus een aantal jaar geleden of pas nog? :)

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:48

dat was al iets van 4/5/6 jaar geleden

joycebibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 17:50

oke bedankt voor de informatie! :) was niet helemaal wat ik zocht omdat ze bij ons een jaar weg is! maar toch kan dit me helpen met het zoeken :j

joycebibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:49

Schopje :)

joycebibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:59

.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:18

zou je je fotos er opnieuw op kunnen zetten? ze doen het bij mij niet meer...

joycebibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 12:35

Mioux schreef:
zou je je fotos er opnieuw op kunnen zetten? ze doen het bij mij niet meer...

ik zie het nu ook foutje :o

Afbeelding
Afbeelding

Leg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:53

Wij hebben Rosalie gekocht vorig jaar. Het is al heel wat jaartjes terug dat je haar zocht, maar ik weet zeker dat het de Rosalie is die je zoekt. Ze heeft nog steeds de zadel nijd en eet haar hoofdstel op. Ze kan snel zijn maar is hier heel relaxed geworden. Kan super springen en vind dit erg leuk. Bij ons heeft ze veel ruimte en staat in een kudde van 4 paarden, dat gaat prima. Soms gaat ze nog wel eens achter onze andere pony aan maar dat valt mee. Het gaat heel goed met haar. Ik geef les op haar aan kinderen.