[PG] Miranda van onkerzele, 21 jaar, vosse merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emilieke

[PG] Miranda van onkerzele, 21 jaar, vosse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 16:59

Hallo iedereen,

Ik ben al enkele jaren op zoek naar mijn eerste eigen paard.
Mijn ouders hebben haar verkocht en weg gedaan zonder dat ik ervan wist (zat op school).
Dit is zo een 5 jaar geleden ongeveer, en nu weet ik dat ze richting Belgische of Zeeuwse kust is vertrokken als wandelpaard.

Misschien staat ze ergens op een manege of bij iemand thuis of is ze ondertussen overleden??
Ik had graag willen weten of iemand haar kent vanop de manege of als eigenaar. Misschien heb je een rit met haar op het strand gemaakt en kan je me vertellen welke badplaats het was.

Het is een lieve merrie met pit en ongeveer 1.65 m, ze heeft een vosse kleur en op haar rug een witte plek. Achteraan heeft ze 2 witte sokken met een bruin bolletje in. Heeft ook een brandmerk van BWP.
Haar voorbenen zijn vos maar aan de rechtervoet heeft ze een wit plekje aan haar kogelgewricht.

afstamming is Papa II x Feu Follet xx.

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen want ik zou ze doodgraag nog een keer zien en ben haar al jaren aan het zoeken.
Als ze op een manege zou staan aan de kust als wandelpaard zal niks me tegenhouden om haar op te zoeken deze zomer en een strandrit te maken.

Groetjes xx

Afbeelding

Afbeelding

Sorola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:19

Hmm.. het is echt al een jaar of 4/5 geleden (zou misschien net kunnen) toen ik met een vriend van mij op vakantie ben geweest in Zeeland. Ik heb hem meteen gesmst hoe het plaatsje ook alweer heette waar we toen een strandrit hebben gemaakt..
Ik heb toen toevallig op een vosmerrie gereden die qua type echt heel erg overeenkomt met jouw vroegere paard. Ze was best heel pittig en sterk, en ging er een aantal keer vandoor rechtstreeks langs de groep heen waarna ik haar pas na een paar honderd meter weer terug kreeg.. Erg enthousiast was ze in ieder geval..

Ah! Hij smst al terug.. Het was in Nieuwvliet. Je zou de manege kunnen bellen.. Maar ik weet absoluut niks zeker hoor! Helaas heb ik ook geen foto's van die rit.. Ik hoop dat je erachter kunt komen waar ze is. Succes ermee!

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:42

Bedankt voor de reacties.
Zou best wel kunnen hoor sorola dat zij dit was, ik zie haar daartoe wel tot in staat.

Ik ga alvast daar beginnen zoeken bedankt voor de tip.

cocktail

Re: [PG] Miranda van onkerzele, 21 jaar, vosse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:48

had jij zelf met haar gestart? Misschien kun je het bij de knhs opvragen.

want er staat wel een stand bij haar gegevens.

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:56

Ik heb wedstrijden gereden met haar enkel hier in België. Denk niet dat ze op wedstrijden wordt uitgebracht, zeker niet in België. Tenzij iemand haar heeft gekocht.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:05

B spr. en L dr. staat erbij ook heeft ze 2 veulentjes gehad (altans als zij het is zal je ff link sturen)

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 18:11

Bedankt van de link maar ik heb uit haar die 2 veulens gefokt. 1 staat nog in de buurt en de andere was ook verkocht en heb ik ondertussen in Engeland gevonden. Ze heeft hier een jaar of 3-4 bij mij gestaan en heeft een holle hoefwand gehad. Ik hoop dus dat ze dit niet weer heeft en dat ze zo toch naar het slachthuis is gegaan.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:36

Sorola schreef:
Hmm.. het is echt al een jaar of 4/5 geleden (zou misschien net kunnen) toen ik met een vriend van mij op vakantie ben geweest in Zeeland. Ik heb hem meteen gesmst hoe het plaatsje ook alweer heette waar we toen een strandrit hebben gemaakt..
Ik heb toen toevallig op een vosmerrie gereden die qua type echt heel erg overeenkomt met jouw vroegere paard. Ze was best heel pittig en sterk, en ging er een aantal keer vandoor rechtstreeks langs de groep heen waarna ik haar pas na een paar honderd meter weer terug kreeg.. Erg enthousiast was ze in ieder geval..

Ah! Hij smst al terug.. Het was in Nieuwvliet. Je zou de manege kunnen bellen.. Maar ik weet absoluut niks zeker hoor! Helaas heb ik ook geen foto's van die rit.. Ik hoop dat je erachter kunt komen waar ze is. Succes ermee!

http://sleipnir.bokt.nl/forums/viewtopi ... &t=1299236