In de meivakantie van 2008 ben ik een ontzettend lieve merrie tegengekomen op een camping / handelsstal in Welt (limburg). Om precies te zijn op stal de Beukenhof.
De merrie was doodsbang voor eigenlijk alles. Volgens de eigenaar is ze ingereden met een remketting, omdat ze bijna niet stopte. Daardoor is ze onder andere erg bang geworden voor het halster.
Aangezien ik te doen had met deze meid (waarschijnlijk toen rond de 4 jaar), heb ik gevraagd of ik ermee aan de slag kon gaan.
Dat vond ie goed zolang er niks mee zou gaan
Ik had gelijk al een klik met deze merrie en ben rustig begonnen met halster om doen en halstertouw aan en los bevestigen (ook dit vond ze eng).
Daarna ben ik der rustig gaan poetsen (wat ze ook eng vond).
Ik had een een bepaald klikklak deuntje (dat klikklakken met je tong) dat ik regelmatig deed. Hierdoor begon ze mij te herkennen en te hinniken al ik eraan kwam. Hierdoor leek ze ook veel rustiger te worden. Ook deed ik regelmatig T-touch met haar dit hielp ook enorm.
Na 5 dagen kon ik rustig het halstertouw vast en los klikken, volledig poetsen en hoevenkrabben, bij haar oren komen (begin van het halster loshalen), haar in volledige rust de stal in en uit halen en een rondje door de sschuur lopen.
Probeerde iemand anders het stond ze gelijk achter in der stal.
Kortom die merrie vertrouwde mij ook heel erg! Helaas gingen we naar 5 dagen alweer naar huis en heb ik haar met heel veel spijt daar achter moeten (helaas hier thuis geen geld voor een paard).
Later hoorde ik verschillende verhalen over der.
Ze zou naar iemand zijn gegaan die ook op mijn manier haar benaderde en haar verder zou beleren.
Later hoorde ik dat ze naar de markt was gegaan.
Ik heb het pas nog is gevraagd aan de voormalig eigenaar maar die herinnerde zich het paard amper en wist ook niks meer qua ras leeftijd, stamboek gegevens enz.
Het enige wat ik weet is dit:
Naam: Zoe / Zoë (waarschijnlijk zelfs dit wist ie nier zeker)
Leeftijd: waarschijnlijk nu 5-8 jaar.
schofthoogte: toen rond de 1.50 meter denk ik misschien nog iets groter
Karakter: Best schichtig, maar als je der kent echt een ontzettend lieve meid, die echt alles voor je doet zolang jij haar ook zo behandeld.
Verder heb ik welgeteld 4 foto's van haar.
Ik met haar:
http://i46.tinypic.com/2h4kw1v.jpg
Nog een keer:

Hier ligt ze:

Nog een keer:
http://i45.tinypic.com/jsn89l.jpg
De reden dat ik haar terug wil vinden, is dat ik me echt heel erg afvraag hoe het nu met haar is!
Ze was zo speciaal en ik kan begrijpen dat er mensen zijn die haar niet snappen. Ook zou ik heel graag contact krijgen met de eigenaars en eventueel ook helpen mochten zijn dat ook willen (niet als verzorgpaard al zou dat super zijn als dat zou kunnen, maar om de eigenaars hulp te bieden bij haar karakter)
Ik hoop dat iemand haar herkend!
met vriendelijke groeten Cindy
...