[PG] Ik zoek mijn oude lievelings pony Vay

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

irismagic1

[PG] Ik zoek mijn oude lievelings pony Vay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 17:41

Ik zou graag willen weten waar mijn oude lievelings pony Vay is.
Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik haar voor het laatst heb gezien.
&ze was dan wel niet mijn eigen paard maar wel van een manege.
Die manege was: Manege de Steenenkamer, heerhugowaard.
Vay was ongeveer 18 ofzo toen ze werd verkocht en ze was zwartig van kleur en had een klein wit vlekje op der hoofd.
Ze begon al wat grijzige haren in der manen te krijgen en op der hoofd.
AfbeeldingAfbeelding
&&dit zijn youtube filmpjes van haar:
http://www.youtube.com/watch?v=H7i0A1cHIeg
Gr. iris
Laatst bijgewerkt door Tanja op 19-05-10 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Nutteloze poll verwijderd.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:48

Ik denk het niet. Ik denk zelfs dat de kans nog best groot is dat ze naar de slager is gebracht.
Bij mijn weten worden oude managepony's niet zo vaak meer verkocht aan gewoon mensen die een pony zoeken.

EDIT: Als ze geen enkeltje slager heeft gekregen, denk ik niet dat je dat adres ooit achterhaald, want ik persoonlijk zou niet de halve manege over mijn erf willen hebben voor een laatste knuffel en een kus. Het is wel sneu, maar zo gaat dat gewoon met manegepony's

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 18:24

Mavelle schreef:
Ik denk het niet. Ik denk zelfs dat de kans nog best groot is dat ze naar de slager is gebracht.
Bij mijn weten worden oude managepony's niet zo vaak meer verkocht aan gewoon mensen die een pony zoeken.

EDIT: Als ze geen enkeltje slager heeft gekregen, denk ik niet dat je dat adres ooit achterhaald, want ik persoonlijk zou niet de halve manege over mijn erf willen hebben voor een laatste knuffel en een kus. Het is wel sneu, maar zo gaat dat gewoon met manegepony's

naar een slager is ze niet hoor ik van mensen ze ze was naar een handelaar.
& alleen ik wil het weten en niet andere kinderen dus een halve manege krijgen die mensen niet over hun erf hoor.

irismagic1

Re: Ik zoek mijn oude lievelings pony Vay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 18:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:45

Als ze zeggen dat ze naar een handelaar is gegaan, is de kans heel goed aanwezig dat ze dus naar een slager is gegaan.
Dit gebeurt vaak nou eenmaal met oudere paarden waar ze op de manege niet zoveel meer mee kunnen. Ze kunnen deze vaak ook niet goed meer verkopen, dus de slacht is dan een optie want dan levert het ook nog wat geld op.
Mocht ze echt naar een handelaar zijn gegaan, dan wens ik je succes met zoeken.

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 18:49

Liberto schreef:
Als ze zeggen dat ze naar een handelaar is gegaan, is de kans heel goed aanwezig dat ze dus naar een slager is gegaan.
Dit gebeurt vaak nou eenmaal met oudere paarden waar ze op de manege niet zoveel meer mee kunnen. Ze kunnen deze vaak ook niet goed meer verkopen, dus de slacht is dan een optie want dan levert het ook nog wat geld op.
Mocht ze echt naar een handelaar zijn gegaan, dan wens ik je succes met zoeken.

dankje en ja het zou kunnen dat ze naar slager is maar omdat iemand die 'zogenaamd' weet waar ze heen gaan zegt dat ze goed terrecht is ben ik maar gaan zoeken want als ze egt goed terrecht is dan zou iemand op deze wereld toch egt moeten weten waar ze is.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:01

Bij mij op de manege ging paarden altijd 'naar een weitje met appelbomen en 2 hele lieve jongetjes die haar soms gingen poetsen'. Ik geloofde dat ook heus. :=

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:06

ik weet dat ze idd met de handelaar willem uit langedijk is mee gegaan maar hij brengt ze niet naar de slager hij zoekt er altijd wel een huisje voor. wat je kan doen is ff op de manege vragen aan marije of zij weet waar willem vay naar toe heeft gebracht of ze mischien een telefoon nummer van de handelaar heeft dat je het zelf kan vragen. succes met verder zoekken

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 23:52

Mavelle schreef:
Bij mij op de manege ging paarden altijd 'naar een weitje met appelbomen en 2 hele lieve jongetjes die haar soms gingen poetsen'. Ik geloofde dat ook heus. :=

ja maar hier word het gemeend dus ze is niet geslacht zie bericht van graafstra ook maar!
Laatst bijgewerkt door irismagic1 op 13-05-10 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 23:54

graafstra schreef:
ik weet dat ze idd met de handelaar willem uit langedijk is mee gegaan maar hij brengt ze niet naar de slager hij zoekt er altijd wel een huisje voor. wat je kan doen is ff op de manege vragen aan marije of zij weet waar willem vay naar toe heeft gebracht of ze mischien een telefoon nummer van de handelaar heeft dat je het zelf kan vragen. succes met verder zoekken

Denk je dat marije me dat zou willen geven want ik ben dus zo bang dat ze zegt ja als alle manege kinderen dat willen weten word het druk ofzo bij die mensen.
&waar zit die handelaar zijn handelstal in langedijk? weet u dat misschien.
want ik kom er best vaak.
&ik hoop dat u het weet ik wil zo graag haar nog een keer terug zien want ze betekende zoveel voor me, reed elke week op haar zelfs meestal 2x enzo.
Gr. iris

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:51

@irismagic1 Ik hoop echt dat je Vay nog terug vindt. Je kan in sint pancras dat is naast broek op langedijk een paardenwinkel vinden Vroegop bv. Die kennen veel mensen en kunnen je misschien verder helpen.

Persoonlijk ben ik blij dat mijn oude manege nooit geheimzinnig deed over waar de dieren bleven. Natuurlijk wel over naam en adres ed maar niet over wat er met ze gebeurde. Als de dieren het werk niet meer aankonden dan werden ze verkocht aan een particulier. Maar als een dier daar niet meer geschikt voor was kregen ze nog een tijdje weidegang en een enkeltje.

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 15:19

BlueStar schreef:
@irismagic1 Ik hoop echt dat je Vay nog terug vindt. Je kan in sint pancras dat is naast broek op langedijk een paardenwinkel vinden Vroegop bv. Die kennen veel mensen en kunnen je misschien verder helpen.

Persoonlijk ben ik blij dat mijn oude manege nooit geheimzinnig deed over waar de dieren bleven. Natuurlijk wel over naam en adres ed maar niet over wat er met ze gebeurde. Als de dieren het werk niet meer aankonden dan werden ze verkocht aan een particulier. Maar als een dier daar niet meer geschikt voor was kregen ze nog een tijdje weidegang en een enkeltje.

ja oke dat is wel fijn dat hun niet geheimzinnig deden.
Dat is ook de reden waarom ik er nu niet meer rijd te veel leugens daaro kan ik dus egt niet tegen.
& oke bedankt
Gr. iris

2loreentjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:34

hey iris!

nu kan ik je wel vertellen waar vay heen is gegaan maar toen ik nog op de steenenkamre werkte mocht ik dat niet!
vay is idd met W.XXXX mee gegaan en dat is een handelaar uit sint pancras,
hij heeft haar verkocht naar manege de delft in assendelft ik heb vay daar zelf nog gezien toen ze net weg was van de manege
daarom kon ik je toen vertellen dat alles wel goed met haar was
ik weet niet of ze daar nog steeds is maar als je wil kunnen we een keer samen gaan kijken ik kan natuurlijk niet beloven dat ze daar nog is maar ik kan het aan een vriendin van me vragen of ze daar nog is want haar paard staat daar ook op stal dus vandaar

veel liefs lorena
Laatst bijgewerkt door Revanches op 21-05-10 08:11, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: msn taal + namen verwijderd ivm privacy

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 07:29

2loreentjuh2 schreef:
hey iris!

nu kan ik je wel vertellen waar vay heen is gegaan maar toen ik nog op de steenenkamre werkte mocht ik dat niet!
vay is idd met W.XXXX mee gegaan en dat is een handelaar uit sint pancras,
hij heeft haar verkocht naar manege de delft in assendelft ik heb vay daar zelf nog gezien toen ze net weg was van de manege
daarom kon ik je toen vertellen dat alles wel goed met haar was
ik weet niet of ze daar nog steeds is maar als je wil kunnen we een keer samen gaan kijken ik kan natuurlijk niet beloven dat ze daar nog is maar ik kan het aan een vriendin van me vragen of ze daar nog is want haar paard staat daar ook op stal dus vandaar

veel liefs lorena

heei fijn dat je het weet en het zou nog fijner zijn als ze daar nog was&als we konden kijken.
want dit is het enigste paardje samen met dikkie wat ik gewoon zo erg mis, en dat missen kon alleen maar minder worden als ik wist waar ze was want ik dacht elke dag egt zo van wat als ze dood is ofzo ;(
&ik ben niet boos hoor en ik weet hoe ze daar zijn ja, met ze ja ze staat op een weiland..

irismagic1

Re: [PG] Ik zoek mijn oude lievelings pony Vay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 14:45

maar ik heb er terug gevonden =D
ik ben zo blij!

Denise1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:54

Gefeliciteerd! Eerst dacht ik dat het een pony was van onze manege. Maar de kol was te klein. Fijn dat je haar hebt terug gevonden!

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 16:48

Denise1999 schreef:
Gefeliciteerd! Eerst dacht ik dat het een pony was van onze manege. Maar de kol was te klein. Fijn dat je haar hebt terug gevonden!

welke manege is dat dan?
want vay heb ik terug gevonden en die staat op manege de delft =D

Denise1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:42

Nee, daar is het zeker niet. De manege is in nunspeet.

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 19:19

Denise1999 schreef:
Nee, daar is het zeker niet. De manege is in nunspeet.

oke naja, ik heb er wel terug gelukkig =D

Irvineeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:52

Oh, gelukkig dat je haar terug hebt! :-D

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 21:25

ja egt heel gelukkig ben zo blij =D

Jacqanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:30

gefeliciteeerd!

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 21:34

Jacqanne schreef:
gefeliciteeerd!

Dankje & owja weet iemand hoe je zo een forum verwijderd want eigenlijk heeft dit forum geen nut meer want ze is weer terug.

silkejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:16

gefeliciteerd

Sterrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:55

Eindelijk heb je Vay weer gevonden, het heeft wel een tijdje geduurd zeg.
Ik ben echt heel blij voor je (: