[EG] oude eigenaar gezocht van Voyelle

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska1

[EG] oude eigenaar gezocht van Voyelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 11:28

Ik zoek een oude eigenaar van Voyelle een NF pony aftekening :kol - witte achtersokjes.
In haar paspoort staat als eigenaar /fokker van de Rakt ,maar die herkent haar zo niet omdat ze zoveel pony's hebben en onthouden alles niet.
Daarom wil ik hier vragen of iemand deze pony herkent en eigenaar van haar is geweest , want zou graag wat van haar achtergrond willen weten.
Dus mocht iemand haar herkennen of gehad te mogen hebben hoor ik het graag .
Ik ben tot slot wel gek met haar ;)
Hierbij even een foto van haar:
Afbeelding
Afbeelding

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:47

Even een reactie. Heb je het paspoort? Als deze pony bij hun vandaan komt staan er gegevens over in het paspoort. Ik heb begrepen dat deze man een bloedtapperij heeft. Hier laten ze merries dekken om de 1e 3 maanden van de dracht bloed af te nemen (niet veel) voor onderzoek.

Anouska1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 15:15

Hoi Blieb,

Ze heeft een paspoort maar daar staat alleen haar eigen naam en chip in ,haar ouders haar naam niet.
Ze is zelf van 1-5-2004 , fokker /eigenaar van de rakt wat ik al eerder schreef met deze man heb ik al contact gehad vandaag.
Maar ben zelf niks verder gekomen waar ik haar van heb die deed er zelf niet veel mee want ze heeft haar zelf in het najaar gekocht via va zei ze tegen mij waar deze persoon haar van gekocht had heeft haar bij de hengst gedaan moet ok een NF hengst zijn zoals ze tegen mij zei.
Ze moet als het goed is deze maand een veulen krijgen en ben eigelijks wel benieuwd naar welke hengst er op heeft gezeten .
Maar als ik in het paspoort kijk is ze voor het laatst geént in 2007 ik heb haar weer op nieuw laten enten basisenting en zo omdat ik het zelf een risico vind voor merrie en veulen als ze niet zijn geént.
Mijn eigen vermoeden gaat er van uit dat ze van af rond begin eind 2006 bij de fokker weg is gegaan verder heeft ze nog geen veulen gehad dit word haar eerste veulen.
Daarom ben ik benieuwd of iemand mijn NF herkend of als eigenaar is geweest .
Verder is ze gezond alleen nu wat nukkig omdat ze hoog drachtig is .
Zelf denk ik niet dat ze bij van de rakt gedekt is omdat ze rond die tijd bij andere eigenaren heeft gezeten omdat ik haar nu bijna 3 week heb en waar ik haar van heb heft haar in het najaar gekocht via via dat ze zei dus meer weet ik niet, en dat ze drachtig is .
Maar verder is ze er niet meer of minder om het is verder een schat van een pony .

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:01

Als je pony is gefokt door van der Rakt dan is wss verkocht op de paardenmarkt als veulen. Het maakt je zoektocht er niet makkelijker op. Meestal is hij wel zorgvuldig met het opschrijven van dekkingen.

Anouska1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:10

blieb01 schreef:
Als je pony is gefokt door van der Rakt dan is wss verkocht op de paardenmarkt als veulen. Het maakt je zoektocht er niet makkelijker op. Meestal is hij wel zorgvuldig met het opschrijven van dekkingen.

Ja klopt maar ja beesje is er niets minder om hoor hou heel veel van haar en voor haar nu nog ongeboren veulen ( ga er zo weer heen ).
Veulen hou ik ook daarom hoop ik dat alles goed verloopt word haar eerste veulen dus ben ook wel benieuwd wat er uit komt.
Maar ja mocht er iemand zijn die haar wel heeft gehad of herkend hoor ik het graag zijn toch veel mensen op bokt.nl dus wie weet.
Hou jullie ook op de hoogte ga nu naar haar toe en probeer even foto weer van haar te maken *D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:44

Mag ik vragen wat haar gedrag was toen je er gewoon op reed?

KarmaWitch

Re: [EG] oude eigenaar gezocht van Voyelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:09

Ik ben niet de oude eigenaar maar ze staat nu bij ons op de stal. Stal is wel van andere mensen maar ik loop daar en rijd daar ook ;)