Om het hele verhaal toch maar te vertellen, mijn vader kocht Falke als veulen, zo'n 16 jaar geleden dus. Mijn zus heeft hem helemaal beleerd en is met hem de dressuursport ingegaan. Daarna is ze gestopt en is mijn vader hem gaan rijden, samen met mij. Zijn conditie ging steeds meer achteruit dus het werden alleen buitenritjes. Zo bleven we even doorhobbelen, tot ik sinds eind vorig jaar Falke niet zo goed meer vooruit kon. Mijn vader vond het dan ook nutteloos verder voor hem te betalen. Op een dag kreeg ik dan een sms'je van mijn vader dat ze Falke zouden ophalen, vrijdag 13 november 2009. Ik kon het niet geloven. Falke was verkocht en ik wist het pas een halfuurtje van tevoren. Ben nog snel naar de manege gereden maar het was telaat, hij was al weg, mijn grote jongen die heel m'n leven al bij mij was geweest..
Veel weet ik niet. Ik weet alleen dat Falke is verkocht naar Tessenderlo waar hij op pensioen staat. Ik heb ook ruzie met m'n vader waardoor ik helemaal niks contactgegevens ofzo van de kopers mag hebben. Toch zou ik graag willen weten hoe het met mijn manneke is.
Paspoortje :
Naam : Falke P
Leeftijd : 16 jaar (wordt in mei 17)
Ras : Fries
Stamboom : v. Piter 312
Verder over Falke. Hij heeft geen aftekeningen. Wel is hij door z'n leeftijd wat grijzer aan het worden, vooral aan z'n hoofd wel wat grijzere haartjes te vinden. Door zijn ouderdom steken hier en daar wel een paar botten eruit. Hij heeft een soort van schimmel gehad waardoor een stuk van z'n manen werd afgesleten. Ik weet niet hoe ver het al is aangegroeid maar het is dus een breed stuk in de manen dat korter is dan de rest (niet te zien op de foto's). Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik zou zo graag weten waar hij is en hoe het met hem gesteld is!