[PG] Willem Akkerman sint-pancras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luvey

[PG] Willem Akkerman sint-pancras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 15:11

Ik kan ten eerste zijn gegevens niet vinden.. en ben er naar op zoek.

Ook vraag ik ieder die maar wat van hem weet, het hier te plaatsen.

Het gaat om twee pony's die ik heel lang heb verzorgd.
Heb een dochter van die twee, en ben nu op zoek naar haar ouders.

De oude eigenaar heeft ze verkocht aan Cees Klaver, die veel van jullie wel kennen.
Cees Klaver heeft na veel gezeur verteld dat hij ze heeft verkocht aan Willem Akkerman.
We wéten dus niet zeker of dit ook waar is, aangezien Klaver in eerste instantie al loog dat hij ze niet had.
( en op dat moment stonden ze dus nog gewoon bij hem in stal. En had ons al dit gezoek en onwetendheid bespaart kunnen blijven. )
Willem Akkerman hadden we de gegevens van, en die heeft degene waarmee ik ze zoek, opgebeld.
Ze kreeg zijn vrouw aan de lijn, en die vertelde mij dat dit soort pony'd niet bij hem in stal stonden op dat moment.

Maar nou hoorde ik laatst weer dat Akkerman ook wel eens paarden/pony's naar de slacht brengt voor andere... en dan hebben de pony's dus misschien niet eens bij hem in stal gestaan.

Ook hoorde ik dat hij altijd naar de Utrechtse paardenmarkt gaat.
En in dat geval zijn ze of bij een belgishe handelaar, of slacht terecht gekomen..

Wij weten niet meer waar we moeten zoeken, en we zijn de gegevens van Akkerman kwijt geraakt..

Ik zet hier onder nog wat info over de twee pony's, mocht iemand ze gezien hebben.

Het gaat om een Schimmelkleurige welsh ruin van rond de 1.15 hoog, en een zweetvos kleurige shetlander merrie van rond de 1.10 hoog.

De schimmelkleurige ruin:

Schijnt rond een jaar of 10 te zijn, is heel lang hengst geweest, heeft 2 veulens gehad.
Het is een lief paardje, maar onder het zadel niet geschikt voor de beginner.
Heeft in de zomer een blauwe vacht, en in de winter is hij bijna spierwit.
Hij heeft een babyrose neusje, die in de zomer al een paar keer ernstig verbrand is geweest.
Als je goed kijkt, zie je littekens.

De zweetvos kleurige merrie:

Schijnt rond een jaar of 10 te zijn, heeft 2 veulens gehad ( dat zie je dus ook ), is hoefbevangen geweest, is met beginners superbraaf, al wil ze zich in het land nog wel eens niet laten vangen.
Is een échte merrie.
Bovendien zijn vroeger haar manen afgeknipt. en haar manen zijn dus heel recht naar beneden gegroeit.

Van beiden is niet bekend of ze papier hebben, al zegt de oude eigenaar van wel ( dement ).
Ze waren niet gechipt of ingeent dat ze weggingen, en waren beiden veels te dik.
De hoefsmid die ze deed, kon ze nog wel eens heel scheef zetten, of de punten van de hoefen er zo pardoes afknippen.
Wij noemden de ruin Dikkie, en de merrie Ilona, maar ze kunnen nu, als ze nog leven, heel goed een andere naam hebben.

Hier wat foto's..
Afbeelding
Afbeelding
http://i46.tinypic.com/nyb9ue.jpg
Iedereen die informatie heeft.. graag!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 21-01-10 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: toegestane 2 foto's zichtbaar gemaakt door ze tussen de [img] [/img] tags te plaatsen

minouesmee

Re: [PG] Willem Akkerman sint-pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:00

Uhm er staat een pony vlak bij ons in de wei die er wel op lijkt.
Ik zoek even een foto.