[PG] : Iris, kwpn tuigpaard vos(nederhorst den berg)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimBreda

[PG] : Iris, kwpn tuigpaard vos(nederhorst den berg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 00:07

Ik ben op zoek naar mijn oude verzorgpaard. Ik ben het e-mail adres verloren van de mensen die haar toen (heel wat jaren terug)
gekocht hebben, deze mensen woonden toen in Nederhorst den Berg.

De man die haar gekocht had was een politieagent en zijn vrouw had een arabier. Ze hadden toen de paarden aan huis staan en woonde op een soort dijkje met uitzicht op weiland(en volgens mij een rijvereniging/bak)

Iris (van Zakerno)is een grote voskleurige merrie van 1.72 ongeveer ze zal nu een jaar of 20 zijn. Ze is goed te herkennen aan haar
brede witte bles en altijd zwiepende staart :D
Ook had ze een zeer hoge schoft(waar ze een soort doorgezakte rug lijkt te hebben)

Ze wordt gereden onder het zadel en die man ging ook tweespan met haar mennen.
Ik zou dolgraag weer met die eigenaren in contact komen om te zien hoe het met haar gaat(als ze nog leeft natuurlijk)
Dus herken je dit of woon je toevallig in Nederhorst den Berg en komt deze plek je bekend voor hoor ik het heel graag!

Hier nog een foto (van 10 jaar terug ofzo)

Afbeelding
Afbeelding

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:48

hoi, wij zijn de oude eigenaren van Iris. Iris is helaas er niet meer. 1.5 jaar geleden heeft ze een onherstelbare peesblessure opgelopen.
tot die tijd hebben we heel veel plezier van haar gehad. Ze liep dressuurwedstrijden, niet echt tallent, maar toch ;) . Reed wekelijks in de manege lessen mee. Ging veel mee naar het bos, deed mee met plaatselijke marathon wedstrijden en liep in twee span met ons andere paard.

Je bent toch nog een keer bij ons geweest met de fokker??

groetjes Marieke

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 00:16

Hey

Ja klopt we zijn toen 1 keer komen kijken hoe het ging, daarna ben ik helaas het e-mail adres verloren anders was ik nog wel eens komen kijken.

Gelukkig heeft ze dan nog wat leuke jaren bij jullie gehad, daar ben ik wel blij mee want het was echt een super paard(voor mij dan)
Echt leuk dat ze toch nog wat dressuur wedstrijdjes gelopen heeft(tja ze was meer van het mennen en springen)

Als jullie toevallig nog wat foto's hebben zou ik ze dolgraag willen zien! Als dat mag natuurlijk, eventueel mag je ze ook mailen!

Groetjes Kimberley

Tanja

Re: [PG] : Iris, kwpn tuigpaard vos(nederhorst den berg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:38

Aangezien deze zoektocht is afgelopen, wordt dit topic gesloten. Verder contact kan via de pb.
TS, mocht je om wat voor reden dan ook deze zoektocht weer moeten hervatten is het niet toegestaan een nieuw topic te openen. Stuur dan even een pb naar een van de moderators van OV met het verzoek dit topic weer te openen of plaats een TeM op dit topic met dat verzoek.
Hier nu een slotje.