[PG] Ramon Haflo-Arabier geboren 1981

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiaBelle

[PG] Ramon Haflo-Arabier geboren 1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 21:12

Ramon leeftijd nu als hij nog leeft bijna 29 jaar.
Haflinger X Arabier

Miscchien leeft hij allang niet meer, maar kan iemand mij vertellen hoe zijn leven is verlopen.

Ramon heb ik gekregen als cadeau op mijn 17e verjaardag (1983) hij was toen 18 maanden oud. We hebben hem gekocht bij een boerrderij in Schuddebeurs, en zijn moeder was een haflinger en vader een Arabier.

Ramon had een soort paspoort, maar toendertijd waren er nog geen officiele papieren. Ramon was een schimmel en hij had witte plekken op zijn neus, hij had ook een witte bles maar die zal wel verdwenen zijn omdat hij steeds witter werd. Zijn stokmaat was rond de 1.55 m.
Ramon heeft bij aankomst zijn been in de draad geslagen en had daar littekens van onder zijn linker voorbeen. Ik heb hem zelf ingereden en dat ging op zich heel goed totdat we gevallen zijn.

Hij is verkocht op 5 à 6 jarige leeftijd omdat er na een val van paard en ruiter geen land meer mee te bezeilen viel. Hij ging steeds steigeren en toen dit werd verhinderd door stootteugels ging hij bokken. Net zolang tot je eraf viel. Eerlijk gezegd heb ik helaas nog steeds een trauma van hem en vraag altijd om lieve betrouwbare paarden. Wij hebben bij verkoop dit medegedeeld dat hij het best af was met een concequente niet bange ruiter.

Steeds gaan mijn gedachten naar hem uit hoe het hem vergaan is.

Hij heeft ook nog met mijn Fjord 2 veulens gehad, een peper en zoutkleurig merrietje met bles genaamd Kim en een lichtvos kleurig hengstje genaamd Mike. Hij had een kolletje. Allebei hadden ze een aalstreep.
Ze zijn repectievelijk in 1983 rn 1984 geboren. De moeder Fjord was 1.35.

Alle 3 zijn aan een handelaar (Saman?) in Zierikzee verkocht.

Ik heb foto's ingescand van Ramon en ben eigenlijk benieuwd of er iets te achterhalen is van hem.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,
Sabina

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 23:32

schopje

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:45

Ik ken de boerderij van saman en daar staat een witte pony op de wei, volgens mij is die alleen niet van hun zelf. heb je hem al gevonden?

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 18:44

Nee, ik heb hem nog niet gevonden.

Hij is/was best groot zo rond de 1.50 denk ik dus klein paard. Zijn zoon en dochter Mike en Kimpuck heeft Saman destijds ook gekocht.
Dit was voordat hij Ramon kocht.

Ramon zou nu 30 zijn dus de kans is groot dat ik hem niet vind :(:)

Grz sabina