[EG]vorige eigenaren van mijn paard gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoannevZ

[EG]vorige eigenaren van mijn paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 13:36

Hoi allemaal,

Ben net nieuw op dit forum. Ik heb een account aan gemaakt om 1 brandende vraag misschien te laten beantwoorden. Het zit namelijk zo:
Toen ik 15 jaar was heb ik van mijn ouders een paard gekregen. Een bruine KWPN merrie van toen 9 jaar. Gekocht bij handelaar Jan Wolsink in Halle. Er werd mij verteld dat ze een tweeling had gehad en ze al 2 jaar niet meer was bereden. Toch het paard op proef mee naar huis genomen en daar kon ik er erg weinig mee. Eerst ging het vrij goed. We moesten flink aan elkaar wennen en ik was toen nog wat onzeker. De probleempjes die toen voorkwamen zetten ik ook op dat ik onzeker was en zij dat merkte.
Na 6 weken hadden mijn ouders het paardje voor mij gekocht. Toen kwam er een goed zadel een hoofdstel en kon ik dus ook fatsoenlijk rijden. Nouja...
Het bleek dat ze maar een klein deel van de basis kende. En ze lastig leerde. Ze was erg hyper en kende maar 1 versnelling en dat was vol gas! Daarom heb ik er 2 jaar over gedaan voordat ze eindelijk een volte in galop kon maken, 3 jaar om haar tijdens het rijden halt te laten houden. Achterwaarts weigerd ze nog steeds. Verkeersmak is ze niet. Springen vindt ze altijd wel heel erg leuk! Hoe hoger, hoe beter! Op zich heb ik me er aardig doorheen geslagen. En heb ik er nu (na 6 jaar bloed zweet en tranen te hebben gekost) een heel fijn en leuk paardje aan. Ondanks dat ik niet met haar de weg op kan, maar dat maakt mij niet uit. Zolang we samen maar plezier hebben.
Waarom ik dan toch meer wil weten over haar verleden is vooral omdat lichamelijke klachten heeft. Met name het linker voorbeen is erg stijf en loopt vrij regelmatig kreupel mee. Ik wil graag weten of ze ooit een blessure aan dat been heeft gehad. Verder vind ik het erg interessant om te weten wat ze heeft meegemaakt.

Hier wat info over haar:
Geboren op 28-5-1994
Ze is bruin en 1,60 hoog
De naam die op haar papieren is Mannie
Ze is een Expert x Pericles
Is in Beltrum geweest (misschien zelfs wel geboren)
Heeft schijnbaar in of rond 2002 een tweeling gehad
Heb haar gekregen in juni 2003

Mocht iemand meer over haar weten, zou ik dat erg fijn vinden. Misschien lost dat de puzzel wel op.
Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes Joanne
Laatst bijgewerkt door Revanches op 01-01-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag [EG] toegevoegd aan topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:41

Je hebt waarschiijnlijk alop paardenfokken gekeken?
Ze heeft een merrieveulen gehad in 1998, genaamd 'red't wel'.
Misschien een overlevende van de tweeling? De vader van het veulen is calvados. Je kan contact opnemen met het stamboek?

Als dat haar is hoor, mannie van expert, mv staat niet vermeld.

foxy80

Re: vorige eigenaren van mijn paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:45

Er zijn zo veel manieren om wat te weten te komen, maar dan moet je wel even flink aan de bel gaan hangen:
- ze heeft papieren van het KWPN: bel hen om te vragen of zij het huidige adres van haar fokker hebben (als dat erin staat) of het adres van de persoon die haar papieren heeft aangevraagd
- google met alle gegevens uit haar paspoort
- staan er medische gegevens in? Bel de desbetreffende dierenartspraktijk, of als er alleen een plaatsnaam in staat contacteer je een lokale dierenarts, als hij je niet kan helpen via het chipnr vraag je hem naar andere lokale veeartsen, zodat je speurtocht verder kan.

Paarden die voor het internettijdperk geboren zijn, vragen soms wat meer creativiteit en doorzettingsvermogen!

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 13:53

De tweeling schijnen bijde te leven. Ze stonden ook bij Jan Wolsink en waren ongeveer jaarlingen toen ik mijn paardje kreeg.

We hebben er in die tijd alleen maar een stamboom bij gekregen. Ze was niet gechipt en had geen stamboek. Dus de dierenarts gegevens zijn ook niet bekend. We hebben met het chippen meteen de stamboom omgewisseld voor een stamboek. Dus gegevens kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:13

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=243722
De link naar de online stamboom.

Het genoemde veulen stamt uit 1998, de naam doet vermoeden dat er iets mee aan de hand is geweest. Misschien kun je anders de eigenaren van dat paard red 't wel opsporen, misschien zijn zij de eigenaren van Mannie geweest of hebben ze het veulen van haar fokker gekocht en ben je weer wat dichterbij.

Misschien zijn de eigenaren van dat paard wel bij het kwpn bekend.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 14:51

Heb op internet gevonden dat Red 't Wel van Calvados op 11 oktober 2008 in Saasveld bij de pony's een indoor L springwedstrijd heeft gehad. Ruiter was toen een vrouw uit Den Ham.
Red 't Wel is een vosje en springt bij de Lourenshoeveruiters.

Anoniem

Re: [EG]vorige eigenaren van mijn paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:40

Ik zou die mensen even bellen, gewoon brutaal zijn. Zeg dat jij de moeder hebt en graag haar afkomst wil weten. Waar zij het paardje vandaan hebben of misschien was ze wel van hen.