[PG]Jill NRPS pony.... picasso x Baccarat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gidomiek

[PG]Jill NRPS pony.... picasso x Baccarat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 19:51

Hoi allemaal,

Eigenlijk ben ik niet heel actief op dit forum, maar kijk af en toe eens naar een topic.... Tot dat ik het topic Opsporing Verzocht tege kwam.

Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar mijn oude pony genaamd Jill.
In de zomer van 2008 hebben we haar verkocht naar een familie in Beesd, dit ging allemaal erg goed en het meisje had er erg veel plezier van tot dat Jill vervelend werd tijdens het rijden. Ze hebben er een dierenarts naar laten kijken en die vertelde dat ze last van de rug zou hebben waardoor ze zich zo gedroeg (iets waar ze bij ons nooit last van heeft gehad). Na dit nieuws is ze aan een handelaar doorverkocht op 1 januari 2009, genaamd Alex van der Hoef uit Gellicum. Hij vertelde ze dat Jill de volgende dag mee op transport kon naar het buitenland, want een pony met rugklachten kreeg je niet verkocht in Nederland. Sindsdien heb ik nooit meer iets van haar vernomen. Heb nog wel een aantal keer contact gezocht met het NRPS stamboek of hun via de vereiste medische gegevens via het paspoort haar konden vinden, maar dat was niet zo (dat moet ze wel verkocht zijn aan iemand die weer wedstrijden met haar rijd). Ik denk dat er misschien wel een kleine kans is dat ze doorverkocht, het was namelijk een erg mooie pony met veel kwaliteit (die moest je er wel uit kunnen rijden) en dat ze daarom nog in Nederland zou kunnen zijn, anders zie ik het somber in.
Ze is in de dressuur uitgebracht tot de L1 en daarna zijn we ermee gestopt vanwege tijdgebrek.

Jill, v.Picasso, vm. Baccarat. NRPS
geboren: 5 juni 1998
stokmaat: 1.53 m

Ik weet niet hoe het plaatsen van foto's werkt, dus vandaar een link naar de foto's!
http://www.mijnalbum.nl/Album=7VOWRLEO

Het is een pittige pony, altijd voorwaarts, geen beginnerspony.
Ik hoop echt dat iemand mij zou kunnen helpen met het vinden van Jill
Laatst bijgewerkt door Revanches op 14-12-09 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel toegevoegd conform de regels van OV.

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:26

Ik wil je niet verdrietig maken... Maar transport naar het buitenland betekend meestal. de slager :s Je kunt natuurlijk altijd nog een keer naar die handelaar toegaan om te vragen waar hij naar toe is gegaan (welk land etc)! als je dit weet kun je misschien in dat land (als de pony nog leeft) zoeken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:27

Ilseee12 schreef:
Ik wil je niet verdrietig maken... Maar transport naar het buitenland betekend meestal. de slager :s Je kunt natuurlijk altijd nog een keer naar die handelaar toegaan om te vragen waar hij naar toe is gegaan (welk land etc)! als je dit weet kun je misschien in dat land (als de pony nog leeft) zoeken

Daar dacht ik idd ook meteen aan... naar de italiaanse slachterijen e.d. :=

gidomiek

Re: Jill NRPS pony.... picasso x Baccarat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 22:26

Hoi, ja daar ga ik ook vanuit als ze echt naar het buitenland is....
maar naar mijn mening spreken de meeste handelaren 9 van de 10 x niet de waarheid over waar ze heen is, en omdat het al een jaar geleden is denk ik ook niet dat dehandelaar haar zou herkennen.....
Ik hoopte dat iemand haar hier misschien nog zou herkennen als ze nog in Nederland is.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:28

Alex van Hoef handelt inderdaad ook in slachtpaarden, al dan niet in Nederland of richting buitenland..

Misschien hem een belletje geven?

gidomiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 23:16

dankje CM_ :)
zou je denken dat hij mij meer kan vertellen over een pony die een jaar geleden aan hem verkocht is....?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:42

gidomiek schreef:
dankje CM_ :)
zou je denken dat hij mij meer kan vertellen over een pony die een jaar geleden aan hem verkocht is....?
Als je erbij verteld dat hij van mensen in Beesd is geweest zou hij dat nog moeten weten.
Maar transport naar het buitenland door Alex is in de regel einde oefening voor het dier.

gidomiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 15:43

Ik heb net naar alex van der hoef gebeld en hij herrinerde zich de aankoop van Jill nog wel, omdat ik de mensen uit beesd noemde. Hij zei ook dat Jill inderdaad naar het buitenland is gegaan, maar dat hij niet wist waar ze nu was! (logisch)
Hij verkocht ze ook niet rechtstreeks naar de slagerij, maar dat ze in het buitenland ook weer in de handel terecht komt en dat je dan niet meer kan achterhalen waar ze is.....

Natuurlijk zie ik het somber in, en denk dus dat ze gewoon naar de slager is gebracht:( op zulke momenten krijg je zo'n spijt van de verkoop en zou je willen dat het nooit was gebeurd, maar je kan niet alles vn te voren aan zien komen....

CM_

Re: [PG]Jill NRPS pony.... picasso x Baccarat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:01

Nou ja, je hebt in elk geval geprobeerd om dr terug te vinden, dat vind ik ook al erg goed van je !
Helaas kun je het niet meer terug draaien nu.

Maar voel je niet te schuldig, dit had je ook niet kunnen weten.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:08

Mijn vorige verzorgpaard was ook via alex verdwenen, deze had hem ook richting het buitenland verkocht. Gelukkig heeft een nederlandse bokker hem in Belgie gekocht. Het enige dat ik hiermee wil zeggen is geef de moet niet op. Alex weet echt nog wel welke kant het dier op is gegaan....

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:11

Weet je niet naar welk land?

gidomiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 19:51

Dankjewel voor de reacties, maar alex wist ook niet naar welk land, hij zei wel dat ze daar weer terecht kwam in de handel..... maar dat hij dus niet wist waar en dat terug vinden heel moeilijk zou worden.... maar goed, hoop moet je altijd blijven houden!