In september is Tarzan verkocht door zijn vorige eigenaresse, dit was op een stal in IJsselstein. Tarzan is, meen ik, rond de 13-15 jaar, een vliegenschimmel, heeft voor nogal platte hoeven en heeft een eigenzinnig karakter. Althans, niet iedereen kan het even goed met hem vinden, maar het is werkelijk een enorme schat.
Ik heb Tarzan ruim 5 jaar geleasd van een boer uit IJsselstein. De boer in kwestie heeft hem toendertijd voor mij gekocht in ruil hulp rondom de boerderij (boer was ruim in de 70) en natuurlijk het leasegeld.
Op een gegeven moment werd de boer erg ziek en wilde hij hem verkopen. Ik kon dat financieel helaas niet rond krijgen en toen is Tarzan verkocht.
Sinds die tijd ben ik minimaal eens per maand nog langs geweest op zijn nieuwe stal, ook heb ik Tarzan nog een tijdje verzorgt.
Er is afgesproken dat als de eigenaresse Tarzan zou verkopen ik eerste keus zou hebben, dit is helaas niet gebeurd. De oude eigenaresse weet ook wie de nieuwe eigenaresse is, maar wil ivm privacy de gegevens niet geven. Iets wat ik natuurlijk begrijp en alleen maar heel netjes vind.
Wel heb ik een online foto album gekregen waarop Tarzan te zien is bij de nieuwe eigenaren. In dat album staan ook foto's van Tarzan bij de tandarts, op een buitenrit, met twee andere paardjes (shetlander en een donkerbruin paard) en zelfs een paar foto's van een wedstrijd.
Ik kan in dat album nergens een emailadres vinden, maar als iemand weet hoe je via een mijnalbum contact opneemt met de maker ben ik ook al erg geholpen.
Aangezien ik hem nog steeds enorm mis en hij ineens verkocht was zou ik ontzettend graag willen weten waar hij nu staat en heel eventueel een keer langs willen komen om voor mezelf afscheid te nemen.
Op de foto's is te zien dat hij het werkelijk super heeft, dus wat dat betreft heb ik er vrede mee. Zou hem alleen heel erg graag nog een keertje zien.
Dus als iemand de omgeving herkent, Tarzan kent of weet waar hij staat?
Hierbij een foto met een van zijn nieuwe eigenaren:

Meer foto's van Tarzan staan in mijn profiel.