ik heb sinds 16 mei een Kruising KWPN , fries staan.
in haar paspoort staan als fokker. A.M. Sijperda uit drachstercompanie dus ik deze mensen opgebelt, blijkt dat dit de fokker niet is, deze mensen hebben haar gekocht van een man vlakbij leeuwarden, ze waren aan het rijden en waren verdwaalt dus een man even de weg gevraagd en even bij hem binnen in de stallen geweest, hij had een kwpn merrie staan met een zwart merrie veulen. het was midden in de winter en het veulen moedet afgespeend worden, maarja het was buiten ijskoud, dus dat kon niet, dus die sijperda maar gezged, wij willen haar wel hebben, ze moet toch echt bij de merrie weg! dus ze mochten het veulen mee nemen. ze hebben verder helemaal geen gegevens en dergelijk uit gewisseld en mevrouw sijperda weet dus neit meer waar het was en van wie ze haar hebben gekregen.
toen het veulen 3 jaar oud was, hebben ze haar beleerd en verkocht aan de bosmanege in bakkeveen, ik heb haar weer gekocht van de bosmanege.
nu is dus mijn vraag of iemand uit omg. leeuwarden 4 jaar geleden een gitzwart merrie veulen heeft gefokt. en het verhaal hierboven herkent^^
of iemand die weet wie dit zou kunnen zijn?
Want ik zou graag willen weten wat de afstamming dan zou kunnen zijn
Kan iemnad mij helpen