Sinds begin dit jaar staat onze friese vent Falke weer op de manege. Hij was verwaarloosd door de mensen waar we hem hadden gestald, dus kreeg hij een stal achteraan de manege om te bekomen. Omdat het daar rustig was, en de stallen relatief ruim waren, stonden de draagmerries van de baas van iemand op de manege er gestald. Ze kwamen er veulenen en zodra de veulens sterk genoeg waren gingen ze weer naar huis toe, een stal in Sint-Katelijne-Waver als ik me niet vergis. Heb hier nooit echt om gegeven, al was het wel fijn zo lekker veel veulentjes.
Op een dag stond er in de stal schuinover Falke een schimmelkleurige merrie. Ze was lief, hinnikte als ik eraan kwam en verdere. Aangezien ik er zeker van ben dat de draagmerries geen namen hebben (het waren er namelijk in de zestig), en het nogal zonde was als ik niets had om te roepen als ik eraan kwam, heb ik haar Fierra genoemd. Op een dag ging ik weer eens naar de stallen, stond er zo'n lief klein ding bij haar in de stal. Had wel vaker pasgeboren veulens gezien daar, maar deze had me helemaal in z'n macht. Hij was fier, redelijk gespierd tegenover de andere veulens en bovendien een eigen willetje.
Ik en een vriendin van me vonden hem helemaal geweldig. Die vriendin vertrok op reis dus bleef ik alleen achter met mijn kleine 'trots'. In het begin heel schuw, één beweging en meneertje vloog naar de andere kant van de stal. Maar des te meer tijd ik bij hem doorbracht, des te meer hij aan me wende. We werden maatjes, ik kon hem aaien en zo werd hij geleidelijk aan mensentam. Echt altijd als ik naar hem ging, kwam hij meteen naar me toe, bleef ik bij z'n stalletje zitten. Echt heerlijk hoe hij elke keer in mijn hand probeerde te bijten. Een kleintje met karakter, ik hield van dat veulen.
Op een dag ging ik weer achteraan kijken. Maar mijn geroep werd niet beantwoord. Ik trof een lege stal aan en barstte in tranen uit bij Falke. Het kleine veulentje dat zoveel voor me betekent, gewoon weg... Ik wil nu gewoon weten hoe het met hem gesteld is. Waarschijnlijk staat hij nu op de stal van zijn eigenaar in Sint-Katelijne-Waver.
Hier enkele foto's van het kleine dier