[PG] Bruin veulentje, ong. 2 maanden oud

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

[PG] Bruin veulentje, ong. 2 maanden oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 19:48

Lang verhaal, maar ik zou alles doen om hem terug te weten hoe het is met hem..

Sinds begin dit jaar staat onze friese vent Falke weer op de manege. Hij was verwaarloosd door de mensen waar we hem hadden gestald, dus kreeg hij een stal achteraan de manege om te bekomen. Omdat het daar rustig was, en de stallen relatief ruim waren, stonden de draagmerries van de baas van iemand op de manege er gestald. Ze kwamen er veulenen en zodra de veulens sterk genoeg waren gingen ze weer naar huis toe, een stal in Sint-Katelijne-Waver als ik me niet vergis. Heb hier nooit echt om gegeven, al was het wel fijn zo lekker veel veulentjes.

Op een dag stond er in de stal schuinover Falke een schimmelkleurige merrie. Ze was lief, hinnikte als ik eraan kwam en verdere. Aangezien ik er zeker van ben dat de draagmerries geen namen hebben (het waren er namelijk in de zestig), en het nogal zonde was als ik niets had om te roepen als ik eraan kwam, heb ik haar Fierra genoemd. Op een dag ging ik weer eens naar de stallen, stond er zo'n lief klein ding bij haar in de stal. Had wel vaker pasgeboren veulens gezien daar, maar deze had me helemaal in z'n macht. Hij was fier, redelijk gespierd tegenover de andere veulens en bovendien een eigen willetje.

Ik en een vriendin van me vonden hem helemaal geweldig. Die vriendin vertrok op reis dus bleef ik alleen achter met mijn kleine 'trots'. In het begin heel schuw, één beweging en meneertje vloog naar de andere kant van de stal. Maar des te meer tijd ik bij hem doorbracht, des te meer hij aan me wende. We werden maatjes, ik kon hem aaien en zo werd hij geleidelijk aan mensentam. Echt altijd als ik naar hem ging, kwam hij meteen naar me toe, bleef ik bij z'n stalletje zitten. Echt heerlijk hoe hij elke keer in mijn hand probeerde te bijten. Een kleintje met karakter, ik hield van dat veulen.

Op een dag ging ik weer achteraan kijken. Maar mijn geroep werd niet beantwoord. Ik trof een lege stal aan en barstte in tranen uit bij Falke. Het kleine veulentje dat zoveel voor me betekent, gewoon weg... Ik wil nu gewoon weten hoe het met hem gesteld is. Waarschijnlijk staat hij nu op de stal van zijn eigenaar in Sint-Katelijne-Waver.

Hier enkele foto's van het kleine dier |(

Afbeelding

Afbeelding

Maydine

Re: [PG] Bruin veulentje, ong. 2 maanden oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:20

wat een mooi beestje! Kan je niet aan de stal eigenaar vragen waar het veulen heen is en of je eens langs mag komen?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 21:06

Nog steeds geen idee waar hij is..

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:08

Weet je de afstammeling? En inderdaad weet de eigenaar niets?
Is echt wel een leuk veulen zeg!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:08

wat een apart mooi beestje!
het moet toch mogelijk zijn om hem terug te vinden....
veel succes er mee!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 21:11

de eigenaar heb ik nooit gezien. De paarden staan bij ons op de manege omdat iemand van stal paarden voor hem rijd. Die persoon betrouw ik niet echt vanwege toestanden in het verleden :)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:12

tja, ik denk dat die persoon toch de enige is die jou duidelijheid kan verschaffen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 21:12

Inderdaad, hij is wel niet veel op de manege..

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:58

Hoi, als ik het zo hoor dan gaat het dus om draagmoeders, dat is een dure techniek die je alleen zult gebruiken bij embryo's van een hele goede afstamming. Als ik dan google op Sint katelijne waver en stoeterij krijg ik wel wat hits, maar de enige stoeterij daar die fokt op een niveau dat het economisch verantwoord is om deze dure techniek te gebruiken is stal ceulemans. Kijk eens op http://www.stal-ceulemans.be Je kunt ze ook bellen (Nummber staat op hun website) met je vraag, en dan ze een foto mailen van dit zeer bijzonder mooie veulen. Succes

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:06

Ik zou idd doen wat Nicolanca zegt.
En het veulentje heeft ook wel een bijzondere bles dus die zou toch moeten opvallen.
Zou ook op wat meerdere sites je zoektocht naar hem plaatsen.
Snap zeker dat je dit mooie paardje mist.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 18:40

Na al die jaren, toch een kleine update.
Ik heb deze week de stal gevonden waar hij vandaan kwam en meteen gemaild. Ik kreeg helaas slecht nieuws.. Billy (z'n echte naam blijkt Valveno te zijn) is op 27 augustus, dus amper enkele weken na zijn 'verhuis' gestorven aan een longontsteking. Veel andere veulens hadden dit ook maar waren erdoor gekomen, maar voor hem was het jammer genoeg te laat.
Best wel jammer. Had hem erg graag zien uitgroeien tot een mooie hengst!