[PG]Haflinger ruin gezocht genaamd amigo omgeving purmerend.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RuiterL

[PG]Haflinger ruin gezocht genaamd amigo omgeving purmerend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 11:00

Dag paardengekken,
Op een wat jongere leeftijd heb ik een haflinger ruin genaamd Amigo gehad. Deze was toen de tijd 9 jaar oud. En ik was stapel gek op hem. Helaas heb ik hem na een paar jaar met pijn in me hart moeten verkopen, wegens tijdgebrek.
Ik verkocht hem aan een meisje, wie de stalhouder kon en daar dus ook kon blijven staan. Al gauw bleek dat ik een grote fout had begaan.. ik had hem namelijk nooit moeten verkopen. Binnen een jaar tijd, keek ze nauwelijks naar hem om, en kwam ze eens in de twee weken. Er is toen een bijrijdster geweest die hem bijna elke dag verzorgde. Zelf ben ik elke maandag hem gaan rijden, met moeizame goedkeuring van de eigenaaresse. Ik had haar opgebelt, en ze vond het ''goed''. De eerst volgende maandag dat ik er was, was het hoofdstel verdwenen. De stalhouder (hij stond aan huis bij een vrouwtje) vertelde dat ze dat nog nooit had meegenomen. Dus ging ik eral vanuit dat ze het probeerde te bederven voor mij. Maakt niet uit, aangezien ik zo een sterke en vetrouwelijke band had met mijn fantastische haflinger. Heb ik een halster, en twee halstertouwen gepakt en ben gaan rijden.
Net toen ik na de verzorging, weg reed kwam het meisje aanzetten. Terwijl ze had aangegeven nooit op maandag te kunnen? Vond dit erg merkwaardig, en dat bleek maar weer.. dat ze eigenlijk niet wilde dat ik verzorgde.

Na een tijdje heeft ze hem te koop gezet, en heb ik als geen ander gereageerd. Om mijn fout te herstellen, en hem eindelijk terug te kunnen kopen! Helaas zonder succes want kreeg geen enkele response. Voor ik het wist was hij verkocht.
Nu schijnt hij op een manege in Purmerend te staan, en ben ik erg benieuwd hoe hij terecht is gekomen. Nu hoop ik via deze weg erachter te komen of hij nu wel alle nodige en verdiende aandacht krijgt, dan kan ik het eindelijk een plekje geven.

Ik hoop dat iemand weet van wie deze haflinger is, en misschien ben je zelf wel de eigenaar. Stuur me dan alsjeblieft een mailtje!

Het is dus een haflinger ruin van +- 16 jaar. Genaamd Amigo. In omgeving van Purmerend

Afbeelding

Afbeelding

http://foto-uploaden.nl/img2/iipw58k.jpg
Laatst bijgewerkt door RuiterL op 13-06-09 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:17

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:24

Eydis

Re: Haflinger ruin gezocht genaamd amigo omgeving purmerend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:25

Meerdere foto's kon ik niet vinden dus vandaar mijn vraag of het hem was.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:32

Ik ken iemand die in de tijd dat dit paard op stal kwam gewerkt heeft, ik kan eventueel wel vragen of zij meer info heeft

@ Eydis, ik zag dat er ook een hyve van die manege is, maar daar kan je helaas geen foto's van zien.

Fairyfoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:33

Heeft hij een soort van litteken op zijn hoofd in de vorm van een streepje? (Ik meen dat te zien op de foto, maar even om zeer zeker te zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:14

Is het mogelijk dat hij in Delft heeft gestaan? Op een hoe zal ik het zeggen: een vies oud veldje vol met caravans? Er stonden daar toendertijd nog een aantal jaarling friezen, een shet, een fjord en een welsje

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:27

Zou het kunnen dat dit paard ongever 3/4 jaar geleden op een manege in Utrecht stond?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:31

Amoretto van manege Purmerend is volgens mij bij de handelaar Hans gekocht. Dus deze kan haast niet van een meisje zijn geweest, tenzij ze hem aan een handelaar verkocht heeft natuurlijk....

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 07:54

Bedankt voor jullie reacties! Maar hij heeft tot een jaar geleden 6 jaar in Almere gestaan. Ik ga binnekort langs manege Purmerbos om te kijken of het hem is..

Hij heeft inderdaad een litteken door zijn bles lopen.

Binckydenice

Re: [PG]Haflinger ruin gezocht genaamd amigo omgeving purmerend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:28

nog een foto:
Afbeelding

Fairyfoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:58

Ik stuur je een pb

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:05

*Mijn aller, aller, allereerste berichtje op Bokt!*

En ja hoor, Amigo is gevonden!

Ik ben tegenwoordig zijn eigenaresse!
Ik heb inmiddels contact per mail/Hyves met Larissa en haar op de hoogte gebracht hoe het nu met Amigo gaat.
Hij staat niet op een Manege maar op een hele gezellige kleinschalige pensionstal in Egmond-Binnen waar hij lekker in de kudde staat en het uitstekend naar zijn zin heeft.
Aandacht komt hij daar absoluut niet te kort!
Heb haar al uitgenodigd om met eigen ogen te komen kijken hoe het met Amigo gaat dus wie weet doet ze dat.

Foto's plaatsen ............. helaas zou ik niet weten hoe dat moet hier, anders had ik er een paar geplaatst van Migi!

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:04

Ooh wat goed! :D Hoe hebben jullie elkaar uiteindelijk nou gevonden?

Ik dacht al vanaf de foto's te zien dat eht niet hetzelfde paard was.. Maar begon later toch weer te twijfelen

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:41

Fairyfoster, had hem gevonden! Heb gekeken op de hyves van de pension stal daar stonden fotos van een haflinger genaamd Amigo en het was hem! Uiteindelijk in contact gekomen met de eigenaresse!

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:56

Laatst bijgewerkt door Tanja op 23-06-09 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel aan foto's omgezet in link, max. 2 foto's toegestaan.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:49

Amigo is gevonden dus dit topic word gesloten.
TS, let even op dat wanneer je deze zoektocht om welke reden dan ook weer zou moeten starten, je geen nieuw topic mag openen. TeM dit topic dan even of stuur een mod van OV een pb met het verzoek dit topic weer te openen om de zoektocht weer opnieuw te kunnen starten.
Hier nu een slotje.