Op een wat jongere leeftijd heb ik een haflinger ruin genaamd Amigo gehad. Deze was toen de tijd 9 jaar oud. En ik was stapel gek op hem. Helaas heb ik hem na een paar jaar met pijn in me hart moeten verkopen, wegens tijdgebrek.
Ik verkocht hem aan een meisje, wie de stalhouder kon en daar dus ook kon blijven staan. Al gauw bleek dat ik een grote fout had begaan.. ik had hem namelijk nooit moeten verkopen. Binnen een jaar tijd, keek ze nauwelijks naar hem om, en kwam ze eens in de twee weken. Er is toen een bijrijdster geweest die hem bijna elke dag verzorgde. Zelf ben ik elke maandag hem gaan rijden, met moeizame goedkeuring van de eigenaaresse. Ik had haar opgebelt, en ze vond het ''goed''. De eerst volgende maandag dat ik er was, was het hoofdstel verdwenen. De stalhouder (hij stond aan huis bij een vrouwtje) vertelde dat ze dat nog nooit had meegenomen. Dus ging ik eral vanuit dat ze het probeerde te bederven voor mij. Maakt niet uit, aangezien ik zo een sterke en vetrouwelijke band had met mijn fantastische haflinger. Heb ik een halster, en twee halstertouwen gepakt en ben gaan rijden.
Net toen ik na de verzorging, weg reed kwam het meisje aanzetten. Terwijl ze had aangegeven nooit op maandag te kunnen? Vond dit erg merkwaardig, en dat bleek maar weer.. dat ze eigenlijk niet wilde dat ik verzorgde.
Na een tijdje heeft ze hem te koop gezet, en heb ik als geen ander gereageerd. Om mijn fout te herstellen, en hem eindelijk terug te kunnen kopen! Helaas zonder succes want kreeg geen enkele response. Voor ik het wist was hij verkocht.
Nu schijnt hij op een manege in Purmerend te staan, en ben ik erg benieuwd hoe hij terecht is gekomen. Nu hoop ik via deze weg erachter te komen of hij nu wel alle nodige en verdiende aandacht krijgt, dan kan ik het eindelijk een plekje geven.
Ik hoop dat iemand weet van wie deze haflinger is, en misschien ben je zelf wel de eigenaar. Stuur me dan alsjeblieft een mailtje!
Het is dus een haflinger ruin van +- 16 jaar. Genaamd Amigo. In omgeving van Purmerend

http://foto-uploaden.nl/img2/iipw58k.jpg

Hoe hebben jullie elkaar uiteindelijk nou gevonden?