[PG]3 ijslanders(beertje,drift en Reggy)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pcb

[PG]3 ijslanders(beertje,drift en Reggy)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 14:28

Ik ben op zoek naar 3 ijslanders
Een aantal jaren geleden heb ik deze paardjes 3 jaar ong verzorgd en deed ik klusjes op deze kleine stal in purmerend..
Ik ben heel erg benieuwd hoe het met ze gaat en waar ze nu zijn, en of ze nog wel leven...

Reggy:is een zwarte ijslander ruin, hoe oud hij nu is weet ik niet wel al wat ouder al.
Afbeelding

Beertje en Drift: Dit zijn allebei merrie's beertje is Bruin en Drift (dochter van Beertje) was vos geboren ben een blesje mischien nu ook bruin?
Afbeelding

Drift
http://www.mijnalbum.nl/Foto-46CT8EYN.jpg

Beertje en Drift.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SHFNK3GZ.jpg

Wie weet wat van deze ijslanders?
Groetjes

Beertje en Reggy zijn trouwens Broer en zus!!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 27-05-09 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Eydis

Re: [PG]3 ijslanders(beertje,drift en Reggy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:44

Is reggy dekhengst geweest?

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:57

kan wel toen ik daar kwam was hij 6 jaar en nog hengst.....

suusje_laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:41

Kon beertje ook tolten?

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:13

pcb schreef:
kan wel toen ik daar kwam was hij 6 jaar en nog hengst.....

Weet je zijn echte naam toevallig? Gaat het hier om Reggbogni fra ....?

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 11:21

Zijn echte naam weet ik niet sorry...
Beertje kon idd wel tolten toen ik haar af en toe reed daar was ze net ingereden maar tolten kon ze wel al!
@eydis Heb je mischien een foto van die hengst???
Laatst bijgewerkt door Tanja op 07-06-09 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, plaats aub alles in 1 post of gebruik de wijzig knop.

suusje_laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:20

pcb schreef:
Zijn echte naam weet ik niet sorry...
Beertje kon idd wel tolten toen ik haar af en toe reed daar was ze net ingereden maar tolten kon ze wel al!

Oke dan is het vals alarm ;)

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 17:13

Oh jammer!! :o

suusje_laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:37

Hoe groot was ze dan?

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:13

pcb schreef:
@eydis Heb je mischien een foto van die hengst???

Regbogni fra Alpingi, een ijslandse dekhengst voorheen hier in de buurt.
De merrie die ik lang heb verzorgd was door hem gedekt en heeft een veulen van hem gehad.
Daarna is hij geruind.

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 19:54

suusje_laar schreef:
Hoe groot was ze dan?

Rond de 1.35-1.40 ong :n Ik weet het niet meer goed maar ze waren niet extreem klein...
Is namelijk ook al een aantal jaren geleden...

Er schiet me trouwens wat te binnen BEERTJE IS TOEN AL VERKOCHT ZONDER VEULEN, TOEN IK DAAR NOG DE PAARDEN DEED, VEULEN KWAM JAAR ERNA TERUG VAN DE WEI!
Gek he , sommige dingen weet ik echt niet meer en dat komt dan zo spontaan in me op dat ik het ff kwijt moest HIHI.....
Laatst bijgewerkt door Tanja op 07-06-09 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, plaats aub alles in 1 post, iets vergeten? Gebruik dan de wijzig knop.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:05

Beertje's echte naam is Bera frá Alþingi. Haar moeder, Æsa frá Oddstöðum (inmiddels 25 jaar oud), loopt nog steeds hier in de buurt rond. Zelf ben ik inmiddels al 20 jaar eigenaar van Röskva frá Runni Fiume, de moeder van Prýði frá Alþingi, het eerste "fokprodukt" van Sas en Zeno. Tussen aanhalingstekens, want ze hadden Röskva drachtig gekocht.

Æsa hebben ze deels gekocht met het geld dat ik voor Röskva betaald heb. Ze hadden toen ook nog een leemvosruin Róði en een Lippizanermerrie, Vienna. Ik heb destijds nog wel meegekregen dat ze uit Æsa Regnbógi en Bera gefokt hadden; maar Drift heb ik nooit gekend, dat was na mijn tijd.

Nou ja, alles bij elkaar een hoop info, maar helaas niet die waarnaar je op zoek was, daar kan ik je niet bij helpen. Kun je niet gewoon aan Sas en/of Zeno vragen waar ze gebleven zijn? Zeno woont nog steeds aan de Westerweg, zag ik toen ik er laatst langs kwam en Sas woont tegenwoordig in De Rijp.

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:44

EricPrast schreef:
Beertje's echte naam is Bera frá Alþingi. Haar moeder, Æsa frá Oddstöðum (inmiddels 25 jaar oud), loopt nog steeds hier in de buurt rond. Zelf ben ik inmiddels al 20 jaar eigenaar van Röskva frá Runni Fiume, de moeder van Prýði frá Alþingi, het eerste "fokprodukt" van Sas en Zeno. Tussen aanhalingstekens, want ze hadden Röskva drachtig gekocht.

Æsa hebben ze deels gekocht met het geld dat ik voor Röskva betaald heb. Ze hadden toen ook nog een leemvosruin Róði en een Lippizanermerrie, Vienna. Ik heb destijds nog wel meegekregen dat ze uit Æsa Regnbógi en Bera gefokt hadden; maar Drift heb ik nooit gekend, dat was na mijn tijd.

Nou ja, alles bij elkaar een hoop info, maar helaas niet die waarnaar je op zoek was, daar kan ik je niet bij helpen. Kun je niet gewoon aan Sas en/of Zeno vragen waar ze gebleven zijn? Zeno woont nog steeds aan de Westerweg, zag ik toen ik er laatst langs kwam en Sas woont tegenwoordig in De Rijp.

Wat leuk dat je ze ook kent! :D
Ja dat klopt vienna heb ik ook gekent stond daar toen ook idd! een zure merrie was dat en die ijslandse vos heb ik alleen op foto's gezien...
bedoel je met Æsa Regnbógi dat dat reggy is?? daar kan ze dan niet mee gefokt hebben dat is haar broer van beertje...
dus saskia woont in de rijp? wat grappig...
bedankt in idier geval voor de info ;)
als je ooit meer weet...

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:51

ik woon tegenwoordig in amsterdam en kom eigenlijk nooit meer in de buurt.... en ik had wel via via gehoord dat sas ergens anders woont dus ging er automatische vanuit dat ze er niet meer zijn omdat het natuurlijk ook al een aantal jaar geleden is en kan ze ook nergens op het internet vinden.....

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:00

pcb schreef:
bedoel je met Æsa Regnbógi dat dat reggy is?? daar kan ze dan niet mee gefokt hebben dat is haar broer van beertje...

Nee, je leest het verkeerd. Ik bedoel te zeggen dat Regnbógi/Reggy en Bera/Beertje allebei nakomelingen van Æsa zijn.

En Sas was prima te vinden op internet hoor, dat heeft me geen drie minuten gekost.

Sarah0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:45

Off topic en een paar jaar later. Hoe heette die stal? Ken je nog andere stallen in omgeving Purmerend waar Ijslanders staan?

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 20:23

Die stal had geen naam was privé met een paar stalletjes ..
Verder weet ik niet of er andere stallen met IJslanders zijn ..