Ik ben opzoek naar een lief paard wat ik heb verzorgt toen ik dertien jaar oud was. Het is al jaren geleden maar kan deze schat gewoon niet vergeten.. De kans dat ik hem vind is heel erg klein, ik heb helaas ook geen foto's
Fydako was zo'n 6 jr geleden van een handelaar. Ik heb bij de handelaar verschillende paarden verzorgt. Natuurlijk wist ik dat alle paarden op een begeven moment verkocht zouden worden. Maar omdat ik erg veel in de stallen deed wilde ze graag een paard kopen voor mij wat niet meer weg zou gaan.
Op een dag kwam Fydako. Fydako was een vosruin van 6 jaar oud. Het was een volbloed, maar van welk ras weet ik niet. Hij had meerdere witvoetjes en op zijn hals een witte vlek. Die vlek kan een soort van merk zijn geweest. Het leken wel op cijfers, maar het is al zo lang geleden. Ik denk dat hij rond de 1.65/1.70 hoog was. Hij had ook een bles.
Fydako was een schat van een paard. Als je met een hoofdstel aan kwam lopen deed hij zijn mond open zodat het bit er zo in kon. Als je zijn hoeven aan het uitkrappen was hoefde je alleen maar voet te zeggen en hij deed zijn voetje omhoog waarbij je stond.
Ze hebben Fydako niet gehouden omdat een muts vond dat hij de hoeken niet goed door liep. Ik heb hem slechts 2/3 weken verzorgt maar denk nog altijd aan hem.
Ik heb nooit afscheid van hem kunnen nemen. Waarschijnlijk had hij mijn nieuwe halster om. Als je een voorbeeldfoto wilt zien van het halster kan je een pb sturen.
Kent iemand Fydako? Of heeft iemand hem gekend? Mocht iemand toevallig een paard kennen wat op de omschrijving van mijn topic lijkt maar het paard heeft een andere naam wilt diegene het dan ook laten weten??
Aangezien de tS heeft besloten de zoektocht te staken wordt dit topic gesloten. TS, mocht je de zoektocht toch weer willen hervatten is het niet toegestaan een nieuw topic te openen. Stuur dan even een pb naar een van de moderators van OV met het verzoek dit topic weer te openen of plaats een TeM op dit topic met dat verzoek. Hier nu een slotje.