[EG] Informatie gezocht over Haflinger x Nrps merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BabyBell

[EG] Informatie gezocht over Haflinger x Nrps merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:06

Hallo,

Ik ben sinds 3 weken de eigenaresse van een 6 jarige merrie. Ze is een kruising Haflinger x Nrps en komt bij Stal Doorstap vandaan. Daar heb ik gehoord dat ze bij een paardenmelkerij vandaan komt, maar dat weet ik dus niet zeker.
Ze ziet eruit als een grote Haflinger, maar toont in haar gangen zeker ook Nrps. Haar naam is Bellissima, maar ik weet niet of ze zo genoemd is door Stal Doorstap of dat ze daarvoor al zo heette.
Bij Stal Doorstap heb ik gevraagd of ze mijn vragen wilden doorsturen naar de vorige eigenaar maar hier werd erg omheen gedraaid en het is dus niet gebeurd.
Daarom wil ik op deze manier kijken of ik achter Bel dr verleden kan komen. Ze is namelijk heel angstig geweest toen ze hier net was en dat trekt maar langzaam weg.
Ze was/is erg bang voor mensen en zelfs andere paarden vond ze heel eng, dat trekt nu weg.
Ze is niet ingereden. Ik zal proberen zsm foto's te plaatsen. Ze is stevig gebouwd en ONGEVEER 1.51 hoog. Bij Doorstap stond ze te koop als 1.55m, maar daar komen we niet aan met een goede meetstok.

Als iemand ook maar iets van dit paardje af weet, wil ik het heel graag weten!