[PG] Jerkses (Jordy), 19-jarige Fjordenruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

[PG] Jerkses (Jordy), 19-jarige Fjordenruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 21:03

Jaren geleden stond Jerkses (ook wel Jordy genoemd) op de manege waar ik destijds reed. Van de een op de andere dag was hij weg en daar was ik best kapot van. Na een tijdje heb ik geprobeerd zijn nieuwe onderkomen te achterhalen. Helaas is hij in korte tijd meerdere malen doorverkocht en liep het spoor op een gegeven moment dood.
Mocht iemand hem kennen of iets weten over wat er na september 2004 met hem is gebeurd, hoor ik dat graag. Het zou leuk zijn om hem na al die jaren nog eens te kunnen zien.

Jerkses heeft een paar bijzondere uiterlijke kenmerken. Zo heeft hij een zeer donkere voorpluk, een paar kleine donkere vlekjes op zijn kaak (zie foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RSFS3WFB.jpg), zebrastrepen op zijn onderbenen en een bultje wildvlees op zijn rechterbil (onder zijn staart).
Hier nog wat verdere gegevens:

Jerkses nr: J229----
Geboren: 11-06-1989
Geslacht: Ruin
Stokmaat: 143 cm
Vader: Sebastian nr I-61
Moeder: Daisy nr D-184
Fokker: PAMA M. - BERGUM

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding

aafje87

Re: [PG] Jerkses (Jordy), 19-jarige Fjordenruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:17

Volgens stamboek is hij nog niet overleden.
De naam waarop hij ingeschreven staat is de Fam. Holtrop.(helaas geen plaatsnaam erbij, misschien dat het stamboek dit wellicht wel weet als je ze belt?)
Ik weet niet of jou dit iets zegt?

Auky

Re: [PG] Jerkses (Jordy), 19-jarige Fjordenruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 15:57

Helaas is Jerkses al lang niet meer in het bezit van fam. Holtrop. Hij stond al op naam van deze mensen toen hij op de manege stond en is niet meer overgeschreven.
Maar evengoed bedankt :)

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:20

kim en ik hebben in het verleden al contact gehad.

ik heb nog wat extra info voor wie mee wil denken.
hij heeft zo'n 5 jaar geleden in de buurt van lr en pc dubbeldam in dordrecht gestaan.
hij stond vlakbij een dijk (de foto's die je ziet van auky) zijn daar toen ook gemaakt door mij.

niet alleen kim is op zoek naar hem maar ik ook en de familie holtrop ook.
zij hebben nog de papieren van hem maar die hebben ze niet meeverkocht toen ze hem doorverkochten.

ik heb 5 jaar geleden voor het laatst hem gezien. Zijn toenmalige eigenaar heeft mij toen ook hem nog een keer te koop aangeboden. zij dacht toen ook dat hij veel jonger was als dat hij werkelijk was en heeft hem toen uiteindelijk toch verkocht aan iemand anders.

het laatst is hij dus gezien in dordrecht. volgens mij reed zij ook met hem bij dubbeldam maar ik weet dit niet zeker.

wie weet waar hij is?

hij heeft ook hele donkere benen zoals je op de foto ziet en hij heeft dus geen papier bij de verkoop gehad want zoals ik al zei heeft de familie holtrop die waarschijnlijk nog.