[PG] : Queenie, 30+jaar, (rood)schimmel, halfbloedArabier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cvdlouw

[PG] : Queenie, 30+jaar, (rood)schimmel, halfbloedArabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 18:19

Ik ben op zoek naar mijn pony van vroeger. Het is een halfbloed-arabier en ze heet Queenie.
Ik heb haar gekregen in 1978 (ze is geboren op 10 mei 1975) en ze is verkocht rond 1990. Ik ben nog steeds heel verdrietig over dat ik haar kwijt ben geraakt en wil graag weten wat er met haar is gebeurd. Leeft ze nog? Het kan! Arabiertjes zijn taai! Ze is verkocht via een handelaar (uit Alphen aan den Rijn?) aan een manege, waarschijnlijk in Limburg, samen met het paard van mijn moeder, Lady, een (donkerbruine) harddraver. Ik heb nog een kopie van haar papieren en inschrijving in het Arabische Paardenstamboek. Ze is gefokt in Ottersum.
Haar moeder is een Welsh-pony (Hagert Cleopatra), haar vader een Crabbet-Arabier (Shamrah).
Haar schofthoogte is ongeveer 1.45m en ze is een roodschimmel maar werd naarmate ze ouder werd steeds grijzer/witter. Ze heeft een bles en een roze vlek op haar neus, verder twee witte voetjes voor.
Ze heeft door een ongeluk een littekentje op haar neus, en een van haar hoeven voor (ik dacht links) is beschadigd (gespleten?).
Wie weet meer over Queenie? Alle tips en informatie over haar zijn welkom!
Hieronder een paar oude fotos van haar.
http://picasaweb.google.com/cynthiavanderlouw/Queenie#

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 01:54

hoi!

Ik heb vroeger een Queenie gekend, schimmeltje, lange manen, volgens mij ook een arabiertje. Deze pony stond toen op manege de Verende Wagen in Houten ( Utrecht). Ik weet het nog goed omdat ik helemaal weg was van deze pony en als jong meisje er van droomde om ooit zo'n pony te hebben. Ik heb het dan wel over ongeveer 15-20 jaar geleden hoor...Ik heb echter geen idee waar ze gebleven is oid.

cvdlouw

Re: [PG] : Queenie, 30+jaar, (rood)schimmel, halfbloedArabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 15:42

Beste Charmaine,
Enorm bedankt voor je reactie! Ik ga meteen wat met je informatie doen! Ontzettend bedankt!
Vriendelijke groeten,
Cynthia