[PG] Lennon, bruine ruin, met zwarte manen van 15/16 jaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LokusSpokus

[PG] Lennon, bruine ruin, met zwarte manen van 15/16 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 21:12

Hey iedereen,

Ik weet dat ik hier weinig post, maar toch hoop ik dat jullie me misschien kunnen helpen...

Ik ben op zoek naar Lennon (ruin, geb. 1993, vader LordZ, had een zangersheide brandmerk op zijn bil.)
Zijn officiele naam kan LeonZ of LennonZ zijn.

Hij heeft vanaf 1998 bij manege de oude held gestaan. Het manegewerk werd het laatste jaar wat zwaar voor hem, dus liep hij weinig meer mee. Echter heb ik er JAREN met plezier op gereden en had ik ook een speciaal plekje voor Lennon.

Het is een bruine ruin met zwarte manen en staart. Kenmerkend is dat één van zijn voorbenen een draadbeen is, als ik het goed onthouden heb linksvoor. Hij is ongeveer 1,70 schofthoogte. Op stal was hij altijd erg braaf en knuffelig. Onder het zadel kan hij erg fel zijn en behoorlijk bokken. Dit is met name als er teveel in zijn mond wordt gezeten. Dressuur vindt hij niet zo erg leuk, maar voor een parcours springen loopt hij zeker warm. Dit vindt hij geweldig.

Hij zou na een vakantie in het land weer op stal komen, maar opeens zei de eigenaar van de manege dat Lennon verkocht was. Ik heb dus nooit afscheid van hem kunnen nemen. Omdat ik dit heel graag wel zou willen (als het nog kan....) zijn alle tips welkom. Bij navraag zou Lennon ergens in de buurt van Zwolle op pensioen staan bij twee oudere boertjes. Wanneer hij precies weg is gegaan weet ik niet, maar het is in november 2008 ergens geweest. Hij staat er dus nog niet zo heel lang en wellicht ook niet in de wei, maar nu op stal.

Dus als iemand iets weet!?!

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar alleen een linkje:
http://pic20.picturetrail.com/VOL1399/7 ... 422300.jpg
http://pic20.picturetrail.com/VOL1399/7 ... 422299.jpg
http://pic20.picturetrail.com/VOL1399/7 ... 422898.jpg

LokusSpokus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 10:02

Bedankt voor de mensen die de moeite genomen hebben om te kijken...
Ik ben er inmiddels vrijwel zeker achter dat Lennon niet meer leeft... er zijn al een aantal mensen die zich hebben versproken, verbaal dan wel non - verbaal...
Spijtig dat er gedacht wordt dat je tegen iemand van 23 niet kan zeggen: sorry dat paard had pijn, ik heb m weggebracht... maarja, kennelijk is dat te moeilijk...

Evelijn

Re: [PG] Lennon, bruine ruin, met zwarte manen van 15/16 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:23

Dat is zeker spijtig... heel veel sterkte. Lennon was een bijzonder paard. ;) Jammer dat het zo op de manege moet gaan.
Dat Lennon nu maar rust mag hebben.

LokusSpokus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 10:42

Hey Eefje,

Ja ik heb tot op heden nog steeds geen telefoonnummer van de boeren waar hij zou moeten staan. Dus vrees het ergste...
Voor hemzelf is het misschien maar beter zo, hij had veel pijn, heeft nog koliek gehad vlak voor de zomervakantie waar hij heel erg ziek van was en had een slechte rug, ZONDE, maarja.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:05

Oh Berber wat sneu voor je, wist hoeveel Lennon voor je betekende :(:)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:44

Moderatoropmerking:
Hoe sneu het ook is, het is niet toegestaan berichten van medeleven hier te plaatsen, deze dienen via de pb verstuurd te worden.
Ik zie hier graag van de TS een duidelijk bericht of deze zoektocht definitief ten einde is of niet.

LokusSpokus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 09:47

Naar alle waarschijnlijkheid is het paard idd naar de slacht gegaan... topic mag verwijderd worden, want de enige die ik nog vragen moet / kan stellen hierover komt niet op bokt denkik.

Ondanks dat medelevenberichten niet geplaatst mogen worden wil ik op = op shop wel even bedanken ervoor!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:41

Ok, Lennon bedankt voor je bericht.
Bij deze dan een slotje, let wel op, mocht om wat voor reden dan ook deze zoektocht weer hervat worden, is het niet toegestaan een nieuw topic te openen. Stuur dan een pb naar 1 van de moderators van OV met het verzoek dit topic weer te openen.