[EG]Arabisch Halbloed merrie "Life". Schimmel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

[EG]Arabisch Halbloed merrie "Life". Schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 18:35

Afbeelding

Wie kent de opvang Arabische Halfbloed merrie Life.

Life was vijf jaar geleden aangeboden aan de paardenopvang dicht bij Roosendaal.

Bij haar eerste “tehuis” was het toen al bejaarde paardje niet goed terecht gekomen. Ze werd gebruikt als manege paard en was extreem mager en uitgeput. De paardenopvang heeft haar weer in beslag genomen. Sindsdien is ze bij ons geweest.

Aangezien wij nooit haar paspoort hebben mogen ontvangen, weten wij niets van haar, behalve dat ze nu boven de dertig moet zijn.

Life is eenkennig en eigenzinnig. Zij is boos op alle vreemden en is door ons zeer verwend. Wij zijn gek met haar en zij met ons.

Wie is Life? Wie heeft haar gefokt? Wie heeft haar aan de paardenopvang gegeven? En vooral: Hoe oud is zij nu?

Ik zou het leuk vinden om meer over het verleden te weten te komen!

Waves

Re: [EG]Arabisch Halbloed merrie "Life". Schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:38

Hoe groot is ze?

Die oude schimmeltjes zijn moelijk te herkennen maar er is natuurlijk de hele kleine kans dat ze mijn oude pony kan zijn. Die zou nu rond de 25 jaar oud moeten zijn.

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 01:09

Zij lijken inderdaad verdacht veel op elkaar; de hals, de schouderpartij en borst van voren, voorpluk... Ben benieuwd !

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 12:04

Nee, die is het niet. :)
Helaas :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:13

Is dit een recente foto?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 12:15

Nee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:18

Volgens mij snap ik je bericht niet. Ze staat nu bij jullie en jullie willen haar achtergronden weten?

Hoe oud is deze foto? Dan kunnen mensen misschien aan de hand van het jaartal van deze foto een schatting maken of ze het paard ergens van kennen.

Die manege misschien?

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:25

ik geloof er wel in dat er een kans is dat dit die pony is ze lijken sprr veel op elkaar laat haar is bij de pony kijken als die nog leeft

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:02

Heeft ze bijzondere kenmerken? Ze lijkt sprekend op mijn oude pony, die zou nu 28 moeten zijn.....
heeft ze een litteken op haar linker- achterbeen?

(kan op zoek naar oude foto's, maar heb niks digitaals uit die tijd)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:47

Hé, hoe kwam die van jou aan dat litteken? Die van mij had namelijk een stuk wildvlees op haar linkerachterbeen en lijkt ook verdacht veel op deze pony. Het wordt steeds gekker :+

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:34

Moderatoropmerking:
Op OV gelden zeer strenge regels, zo is het alleen toegestaan te reageren als je bruikbare info hebt die de TS kan helpen bij de zoektocht. TS heeft aangegeven dat het een bepaalde pony niet is dan is het niet nodig daarop door te gaan. Mensen die wellicht herkenningspunten in elkaars verhalen over een bepaalde pony zien kunnen dit verder met elkaar via de pb bespreken, dit heeft niets met de zoektocht van de TS te maken en is in deze dus offtopic. Verdere offtopic berichten worden zonder waarschuwing verwijderd.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 11:56

Even ter info.
Deze merrie heeft geen oude draadwond.

Aanknopingspunt moet de naam Life zijn. Die schijnt ze lange tijd/altijd gehad te hebben.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:58

Hoe hoog is ze? Ze lijkt erg op mijn oude pony, maar die heette bij ons White Shadow. Ze was ong. 1.40m, misschien iets hoger. Ik heb haar gehad van 1985 tot ong. 1992. In haar paspoort stond dat ze geboren was in 1980. Als ik me goed herrinner had ze voor 2 zwarte hoefjes en achter lichte, maar dat kan ik nakijken op oude foto's. Kan helaas geen foto's inscannen voor je. Het karakter zoals jij beschrijft zou ook passen bij Shadow, die was altijd erg eenkennig en humeurig tegen vreemden. Oja, Shadow had een roze vlekje op haar bovenlip, in het midden onder d'r neusgaten.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:30

Ze lijkt op mijn oude verzorgpaardje. Als dat zo is dan ken ik haar hele geschiedenis en komt zij uit het gooi.
In de tijd dat ik haar verzorgde had ze vaak last van "hooikoorts" en werd daarvoor behandeld. Ze moest nat hooi krijgen ivm hoesten en had in die tijd in slechte zomer dagen een longcapaciteit van ongeveer 25 % Op goede dagen hoeste ze wat als je begon met rijden en liep daarna heerlijk te sjouwen.

Life kwam van een handelaar, die haar in Polen gekocht had om voor trouw koetsen te lopen.
Ze bleek te fel voor de koets en werd verkocht aan een manege in Hilversum, daar kocht de toenmalige eigenaresse haar voor zichzelf en twee dochters.
eventueel kan ik hun namen per PB geven?
Zij was toen, ongeveer 10 jaar geleden, in begin 20. Maar ook toen had ze geen papier en wist men niet haar exacte leeftijd.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:52

Life (meen ik te kennen , zij heeft op stal Doets gestaan , -Hilvertszicht in Loosdrecht- Daar was ze van een moeder met kinderen , en toen is zij geloof ik geschonken aan haar bijrijdster.)
Deze bijrijdster heeft nog een tijd met haar gereden , en toen was zij al aardig op leeftijd. Als het de life is die ik meen te kennen , dan moet je ongetwijfeld met een zeer op leeftijd zijnd dier te maken hebben.........
Wat ik mij herinner was dat ze stapelgek op haar bijrijdster en vriend was , naar vreemden was ze altijd wat zurig , de bijrijdster had altijd een westernzadel op haar liggen. De naam van de bijrijdster kan ik niet opkomen , zij heeft na life een sportpaard gekocht.....en meen dat zij werkte in een pannekoekhuis de rading.......mocht het nodig zijn dan wil ik wel navraag doen bij mensen die haar ook mogelijk zich nog kunnen herinneren.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 19:30

Ceesje en Joelledsr; bedankt voor de reacties.
Ik geef het door!

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:39

ceesje schreef:
Life (meen ik te kennen , zij heeft op stal Doets gestaan , -Hilvertszicht in Loosdrecht- Daar was ze van een moeder met kinderen , en toen is zij geloof ik geschonken aan haar bijrijdster.)
Deze bijrijdster heeft nog een tijd met haar gereden , en toen was zij al aardig op leeftijd. Als het de life is die ik meen te kennen , dan moet je ongetwijfeld met een zeer op leeftijd zijnd dier te maken hebben.........
Wat ik mij herinner was dat ze stapelgek op haar bijrijdster en vriend was , naar vreemden was ze altijd wat zurig , de bijrijdster had altijd een westernzadel op haar liggen. De naam van de bijrijdster kan ik niet opkomen , zij heeft na life een sportpaard gekocht.....en meen dat zij werkte in een pannekoekhuis de rading.......mocht het nodig zijn dan wil ik wel navraag doen bij mensen die haar ook mogelijk zich nog kunnen herinneren.

Dit is de zelfde Life die ik bedoel.
Life had in die tijd twee bijrijdsters, ik was toen 16 en mocht geen eigen paard, dus is ze naar het andere vrouwtje gegaan.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:28

Life was van Jorien (de bijrijdster waar over wordt gesproken) en stond inderdaad bij Doets. (daar is de foto ook gemaakt die hier bovenaan het topic staat)
Jorien heeft toen opvang voor haar geregeld ( of dit in Rosendaal is weet ik niet)
Jorien staat nu met een ander paard op de Kamphorst in Loosdrecht... ik spreek haar echter nooit meer.
Dus misschien via deze manege even contacten met haar?

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:48

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:00

Hee, Life kan ik me nog herinneren van de opvang in Roosendaal. Dat moet zo'n 5/6 jaar geleden zijn, ik was toen 11 of 12.
Ze zag er vreselijk uit, ik weet nog wel de eerste keer dat ik der zag, had ze een deken op en was er op het eerste gezicht niets aan te zien, maar toen de deken eraf werd gehaald kwam er een vreselijk verwaarloosd paard onderuit, zo zielig om te zien.
Meer kan ik me niet meer van haar herinneren. :n