ondanks dat cross pas geleden pas verkocht is, waag ik een gokje,
en zet ik hem op bokt.
Op de stalling waar ik afgelopen zomer weg ben gegaan, omdat mijn eigen pony aan huis kwam te
staan, stond het lieve (we noemde hem nog steeds) veulentje genaamd Cross.
Cross is nu ongeveer 1,5 jaar oud en is ergens tussen afgelopen zomer (mei ben ik vertrokken) en
oktober ofzo verkocht.
Cross is een KWPN, tuigergefokt, ik geloof dat er ook wat tuigerbloed in zat.
Ik dacht een afstamming van hem te herinneren, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
Het zou kunnen dat in de vaderlijke lijn iets met Varik zat ofzo. Ik weet het,
het klinkt allemaal heel vaag, maar gelukkig heb ik een hoop foto's van hem.
De reden dat ik hem zoek, is omdat ik in die tijd hem bijna had gekocht, Cross was een heerlijk ding om
mee om te gaan, en ik heb hem persoonlijk handmak gemaakt (hij was in het begin kopschuw).
In de tijd dat hij nog bij zijn moeder stond is hij zelden aangeraakt, laat staan in de hand gehad.
Ik heb hem dus ook geleerd mee te lopen aan een halster, waarmee ik echter nog niet heel ver was,
toen het bleek dat Joris (mijn pony) aan huis kon staan. Cross en Joris hebben samen uren gespeeld.
De reden dat ik Cross niet heb gekocht, is omdat het toch te veel zou worden. Cross
werd een groot paard, hij was een hengst en ik merkte nu al hoe sterk hij werd. Ik had niet de tijd om
met hem aan de slag te gaan, wegens school en Joris. En zeker voor het eerste jaar met paarden
aan huis, was dit wat vroeg (mijn ouders hebben geen tot weinig ervaring met paarden).
Ik mis Cross toch wel en vooral omdat het zo heerlijk was hem samen te zien met Joris. Ik hoop vooral
dat Cross een goed huis heeft gekregen.
NU even wat Gegevens:
Naam: Cross, volgens mij ook in zijn paspoort (wij noemden hem ook veulen, die kleine en hij heeft ook meerdere namen gehad)
Leeftijd: +/- 1.5 (ik meen zijn geboortedag niet geheel meer te herrinneren)
Afstamming: zijn moeder was Ollie (ik geloof gelderse?? Ik dacht wel KWPN stamboek merrie)
Vaderlijn iets met Varik???
Stokmaat: Hij was constant aan het groeien en toen ik er nog was, was hij al iets in de 1.30.
Kleur: bruin
Aftekeningen: Kol met sneb.
Beide benen achter en linksvoor been tot de helft van de pees wit.
rechtsvoor achter oplopende sok.
Mis ik iets? Vraag het me dan!
Foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=RSPLEWGF