[EG] info over mijn welsh met een beejte arabier!!! vosje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bia

[EG] info over mijn welsh met een beejte arabier!!! vosje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 18:30

hallo bokkers!!!

ik heb een tijdje gelden een welsh gekregen. een welsh met een beetje arabier.
hij is wel gechipt maar het chip nr is nergens te vinden! Boos! hij is volgens mij nog niet heel oud naar schatting tussen de 4 en 6 jaar ongeveer. het is een vos! met staart en maan exceem. het is ruin. ik weet alleen dat hij voor de vorige eigenaar bij een handelaar heeft gestaan van friese paarden. en daarvoor bij een gezin die toen ging scheiden en de pony dus weg moet (neem ik aan Tong uitsteken ) ik heb hem helemaal verwaarloosd gekregen veel te mager en werdt niks aan zijn staart en maan exceem gedaan! maar meer ook echt niet! en ben wel nieuwschierig of iemand meer weet! hier een paard foto's!
hier kijkt hij wel een beetje zielig maar verder wel een duidelijke foto!
Afbeelding
hier vindt ik hem al beter. vindt dit zelf een mooie foto!
Afbeelding

ik hoop dat er iemand is die meer weet!
voor verdere info kun je me altijd pm!!

liefs bianca

maaike_lotte

Re: [EG] info over mijn welsh met een beejte arabier!!! vosje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:27

Hij is inderdaad erg mager op die foto's. waarachijnlijk krijgt ie het bij jou beter;) ik had vroeger een shetje met staart en manen exzeem, echt zielig voor zo'n beestje, goed blijven verzorgen!
Waar woon je? want hij komt me bekend voor;)

bia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 12:13

hij stond eerst in boelenslaan. (friesland)
toen bij smalle ee (drachten/friesland)en daarna in hooghalen bij drenthe. hij staat nu in drenthe dus. waar hij voor boelenslaan gestaan heeft weet ik niet weet allen dat hij toen bij een hadelaar gestaan heeft.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:24

De pony is gechipt, maar het chipnummer is nergens te vinden?
Heb je wel (zoals het al een tijd verplicht is) een paspoort bij de pony gekregen ?
En komt het nummer van de chip overeen met wat de chipreader aangeeft ? (kun je makkelijk even laten controleren door de DA).

Je kunt eventueel het chipnummer op de site van het PVE invoeren en kijken bij welke instantie het paspoort destijds is aangemaakt, mocht je geen paspoort bij de pony hebben gekregen.

bia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 12:30

neej ook geen paspoort gekregen bij de pony. ze zijden dat hij niet gechipt was. dus wij de DA laten komen bleek hij al gechipt tezijn. wij waren bang dat hij gestolen kon zijn maar dat was gelukkig niet zo Bloos Knipoog ik zal ff op die site kijken of hij daar wel tussen staat. al veel geprobeerdt!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:35

bia schreef:
neej ook geen paspoort gekregen bij de pony. ze zijden dat hij niet gechipt was. dus wij de DA laten komen bleek hij al gechipt tezijn. wij waren bang dat hij gestolen kon zijn maar dat was gelukkig niet zo Bloos Knipoog ik zal ff op die site kijken of hij daar wel tussen staat. al veel geprobeerdt!

Je krijgt alleen de naam van het stamboek / de organisatie waar het paspoort is aangemaakt, maar bij het stamboek kun je wellicht wel meer info krijgen over je pony Lachen

bia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 12:51

daar is het chipnr ook niet bekend Boos! helaas