[PG]: 9 jarige kwpn merrie met verkeerde papieren gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kis6ireentje

[PG]: 9 jarige kwpn merrie met verkeerde papieren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 14:07

Ik ga binnenkort mijn verzorgpaard kopen, nu is alleen het geval dat er geen juiste papieren meer bij zitten. 3 jaar geleden stonden er 2 paarden genaamd Siroko op de stal omgeving Tinte, waarvan er 1 verkocht is met de verkeerde papieren. Beide zijn 9 jaar oud, echter de verkochte Siroko is een merrie en heeft de papieren van een ruin meegekregen. Dit heeft ongeveer 3 jaar geleden plaatsgevonden, toentertijd is er nog geprobeerd om te achterhalen waar de andere Siroko heen is gegaan ivm de papieren maar die was niet meer te vinden.

Ik weet dat het weinig informatie is…maar mocht er iemand een kwpn merrie hebben met de papieren van een 9 jarige kwpn ruin genaamd Siroko (kan zijn dat het anders gespeld is) dan hoor ik het graag Pling

Binckydenice

Re: [PG]: 9 jarige kwpn merrie met verkeerde papieren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:12

Zoals ik in het vorige topic dat je opende ook heb gevraagt, weet je misschien een naam van de persoon of een plaats waar het dier heen zal zijn gegaan?

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 14:20

Mijn vorige topic Voldeed niet aan de regels vandaar een nieuwe Clown De handelaar weet ik eigenlijk niet waar die zit maar dat kan ik van de week wel navragen.
Via de handelaar is het echter niet meer te vinden dat heeft de "vorige" eigenaar al geprobeerd.
Op het vorige topic werd ook geopperd om na te kijken of het paard waar ik dalijk de papieren van krijg gechipt is want dan zou ik dat na kunnen vragen via het KWPN. Dit ga ik dus van de week ook gelijk even vragen. De papieren heb ik namelijk nog niet omdat ik hem per 01-02 pas koop, kan wel vragen of ik ze in kan zien dus dat ga ik zeker proberen. Maar ben bang dat hij ook niet gechipt is Boos! maar wie weet Lachen

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:47

op de site www.paardenfokkennl kun je het paard onder naam zoeken , welliswaar krijg je dan een lijst met alle onder die naam , kun je ze toch allemaal bellen? bovendien heb jij de volledige gegevens van het andere paard en neem aan dat je nog wel weet wie de vader is van jouwe? hoop dat het lukt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:54

Het klinkt als een nogal bekend verhaal... Vandaar dat ik vraag of je enig idee hebt waar het dier aan verkocht is...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:06

Op paardenfokken.nl staan onder de naam Siroko (allen van Iroko) 5 namen, daarvan is er maar 1 een merrie.
Onder de naam Sirocco (van 1999) zijn op paardenfokken.nl staan alleen maar ruinen en ook Sirokko is een ruin.

Maar hoe zou je die kunnen bellen? Er staat toch geen adres bij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:11

Evelijn schreef:
Op paardenfokken.nl staan onder de naam Siroko (allen van Iroko) 5 namen, daarvan is er maar 1 een merrie.
Onder de naam Sirocco (van 1999) zijn op paardenfokken.nl staan alleen maar ruinen en ook Sirokko is een ruin.

Maar hoe zou je die kunnen bellen? Er staat toch geen adres bij.

Op vragen bij het stamboek, die kunnen je het adres van de laatst bekende eigenaar geven.

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 17:19

Bincky denice: Ik ga vanavond navragen bij de staleigenaar hoever hij weet waar die andere sirokko heen is en zet het daarna gelijk op Bokt.

evelijn en brainless: super, ik ga dit gelijk navragen bij het stamboek wie weet (nu maar hopen dat de manege eigenaar al die jaren zijn naam goed heeft geschreven want als het bijvoorbeeld in het paspoort met een c stond word het lastiger)

stal_kuiper: ik weet helemaal niets van de afstammeling, Siroko is namelijk nu nog van de manege per 01-02 is hij pas van mij, die papieren zijn 3 jaar geleden kwijt geraakt en ik heb ze nooit ingezien. En degene die de papieren in bezit had (de manege eigenaar) heeft natuurlijk erg veel paarden en die weet het ook niet meer.

In ieder geval bedankt voor de tips en word vervolgd!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:23

ik heb even gegoogled op siroko merrie ruin........

misschien moet je dat ook maar even doen Lachen kwamen veel hits uit Lachen

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 13:36

Ik heb het nagevraagd bij de eigenaar maar die had geen idee meer wie het was die de andere siroko gekocht heeft. Hier kom ik dus ook niet echt verder.
Heb wel het levensnummer van de ander sirocco dus ga maandag het kwpn bellen voor de laatst bekende eigenaar.

En volgens mij staan beide siroko's niet op paardenfokken. De papieren die ik heb zijn van een merrie sirocco. En mijn Siroko is een vos ruin van 9 en ongeveer 1.70.
Maandag ga ik in ieder geval even bellen met het kwpn, hopen dat daar wat uit komt!

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 10:11

Ik heb net de KWPN aan de lijn gehad. Siroko's Pride (het paard waar ik de papieren van heb) is nooit onder een andere naam gezet dan van de fokker. Dus via deze weg kan ik helaas geen gegevens van de laatste eigenaar achterhalen.

Verder is DNA onderzoek ook niet mogelijk omdat ze dan de vermoedelijke ouders nodig hebben en die weet ik niet (ik weet niet eens of het wel echt siroko is of bijvoorbeeld sirocco Verdrietig )

Wat ik ga doen is via de dierenarts laten chippen en het paspoort aanvragen onder ouders onbekend. Ik heb me laten vertellen dat dit 37.50 kost en 42.50 voor het op naam zetten. Het paspoort aanvragen kan via het knhs en het kwpn dat maakt niet uit (is mij verteld). De dierenarts geeft mij dan een formulier en samen met de barcode en een tekening van de aftekeningen kan ik een paspoort aanvragen.

Ik ga alleen voor mezelf nog wel proberen om te achterhalen waar mijn Siroko vandaag komt misschien dat dat nog ergens bekend is. (hij is namelijk op 4 jarige leeftijd al naar de manege gekomen dus ik hoop dat dat direct na de fokker was) Officieel heb ik daar wel niets meer aan. Maar ik wil gewoon graag weten wie zijn ouders zijn dus misschien kan ik er via die weg nog achter komen.

In ieder geval allemaal bedankt voor de tips! en mocht iemand ooit een siroko's pride merrie tegenkomen uit 1999 dan weten jullie me te vinden Haha!
[edit] heb ook even gebeld met het knhs volgens hun zijn de kosten voor het aanvragen van het paspoort 31.50 als je het aangetekend wil laten versturen komt daar nog iets bij. En GEEN kosten voor het op naam zetten omdat er nog geen eerdere eigenaar bekend is. )
Verder ben ik natuurlijk kosten kwijt voor het chippen bij de dierenarts ik heb echter geen idee wat dat kost dus dat ga ik nog uitzoeken (maar dat zal ongetwijfeld ook ergens op bokt staan Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:22

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen reageren met concrete tips / aanwijzingen voor het paard.

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:12

je kunt kopieen toegemaild krijgen van alle onder die naam geregistreerde ruinen daarna op aftekeningen enstm al een paar uitsluiten van de andere kun je de eigenaren opbellen , de ander zal inmiddels ook niet gestart zijn aangezien ze bij het aanvragen van een chip zeker gezien zouden hebben dat geslacht niet klopt , ook kan hij b=niet naar buitenland of slager zonder juiste documenten , als rendac het niet heeft geregistreerd en ook is ie nie door een verzekering overgenomen , blijven er 2 opties over , juiste paard overleden en papieren aan jouw paard geprobeerd te koppelen zagen te laat dat ruin is of de ander loopt ergens nog rond met verkeerde papieren , die zullen ze ongetwijfeld willen aangezien het andere dier een merrie is , waarvan er overigens maar 1 op paardenfokken staat , de ander kan niet toegevoegd worden want jij hebt de papieren , dus andere opvragen bij kwpn staat dus nog op naam van de fokker , als je die overzet op jouw naam kan iniedergeval de eigenaar van de merrie kontact zoeken met jou!!!! ook kun je via de amivedi het paard traceren kost 7euro

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 04:27

Als je de verkeerde papieren hebt heeft het toch geen zin om de eigenaren van het paard waar jij de papieren van hebt op te sporen? Die mensen weten immers niet hoe hun paard irl heet dus kunnen die ook niet laten overschrijven.
Is het paard niet gechipt? En weet de huidige eigenaar niet wie de ouders van het paard waren en hoe hij heet? (gaat dus over het paard wat je wilt kopen)
Lijkt me vreemd dat die mensen het paard al 3 jaar hebben en niet weten hoe hij heet, geen afstamming weten enz.

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 17:08

Ben er nu achter dat waarschijnlijk de papieren nooit verwisseld zijn. Toen de dierenarts namelijk kwam bleek mijn paard al gechipt. Dit nagekeken bij het kwpn, en hierop staat het paard waarvan ik de papieren heb en je raad het al dit is een merrie. Naar aanleiding hiervan heb ik de aftekeningen eens goed bekeken en verder alles op het paspoort klopt. De kans is dus erg groot dat dit wel zijn paspoort is maar dat het verkeerd genoteerd is. (Later pas gezien door de vorige eigenaar en daardoor gedacht dat de papieren verwisseld waren) Merrie ipv ruin/hengst, wel heel erg dom maarja. Papieren, foto's en dna gaan nu naar het kwpn voor onderzoek. Komen dus nog een hoop kosten en gedoe maarja dan hoop ik dat daarna alles klopt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:02

Aangezien jij de paard koopt, zijn deze kosten dan niet voor de verkoper? Zij/hij moet toch weten dat de papieren goed zijn voordat hij de paard verkoopt?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:00

Lijkt me ook ja, zij heeft hier ook verantwoordelijkheden voor.
Is toch vreemd dat jij als koper moet gaan controleren of de papieren van het paard wel kloppen.

Ik zou haar betalen voor een recreatiepaard zonder papier, want dat is het. Wil ze wel de prijs voor het paard met papier dan zou ik haar alle kosten daarvoor laten betalen.

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:27

Ik heb hem al gekocht als paard zonder papier aangezien we dachten dat het niet meer te achterhalen was (gingen ervanuit dat de papieren ooit verwisseld waren aangezien). Dus de aanschaf viel mee, maar toch had deze kosten niet meegerekend dus dan is het wel even vervelend. Ben btw wel heel blij met me ventje Lachen maar al dat gedoe om een paspoort te krijgen word je wel moe van!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:02

Dat kan ik me voorstellen.
Hoop dat de papieren snel geregeld zijn en je dat achter je kan laten en je richten op een fijne tijd met je paard!

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:18

Dankjewel Lachen
In principe ben ik nu niet meer op zoek naar een paard aangezien de papieren toch niet verwisseld zijn. dus dit gaat nu een beetje of topic. Vandaar dat ik een nieuw topic geopend heb onder stamboek forum, paspoort irritaties.

[F-AM] [kwpn] paspoort irritaties

Iedereen bedankt voor de reacties en ideeen! en hier kan dus een slotje op.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:00

Bij deze het slotje.