[PG] Ushi, KWPN Merrie Niagara x Oula Owl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxxlianne

[PG] Ushi, KWPN Merrie Niagara x Oula Owl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:24

Ik ben op zoek naar mijn paard (Ushi) die ik in juli heb verkocht, via handelaar Egbert Schep, ik weet dat hij hem heeft doorverkocht aan Laurens de Bruin en die heeft hem doorverkocht aan een handelaar in montfoort ene Stefan? Maar toen ze bij handelaar stefan in montfoort was is ook alweer september. Dus die zal haar vast alweer verkocht hebben. Daarom vraag ik aan jullie of jullie haar mischien kennen.

Ik wil graag weten hoe het met haar is en of ze bv onder het zadel aktief is of dat ze mischien als fokmerrie word gebruikt. Ik heb haar verkocht om dat we een "ontspanningsprobleem" hadden. Maar ik mis haar wel, ik heb haar als veulen gekocht, dus zoon 6 jaar gehad.

Het is een merrie van +- 1.60 donker bruin (in de winter bijna zwart) rechts voor een witte kroonrand, rechtsachter een wit voetje en een kolletje op haar hoofd en op haar neus een klein wit vlekje. Ze is 7 jaar (2001). Haar vader is Niagara en moeders vader is Oula Owl xx.

Afbeelding

PieterBel

Re: [PG] Ushi, KWPN Merrie Niagara x Oula Owl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:01

Die Stefan heeft weleens paarden te koop staan op marktplaats. Hij heeft een handelsstal in Montfoort.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:47

wat is de naam van de moeder?

Mijn paard is nl ook in 2001 bevallen van een merrie met een U.
Zij was gedekt door Niagara Knipoog.
Is Ushi haar stamboomnaam?

Groetjes

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:56

xxxlianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:00

@ jessvH, haar stamboek naam is idd Ushi, naar mijn weten leeft de moeder niet meer, ze is volgens mij geboren in IJsselstein (utr.). Haar moeders naam is Idillisch.
@ levi, ik heb mijn paard destijds zelf toegevoegd op paardenfokken.nl

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:52

xxxlianne schreef:
@ jessvH, haar stamboek naam is idd Ushi, naar mijn weten leeft de moeder niet meer, ze is volgens mij geboren in IJsselstein (utr.). Haar moeders naam is Idillisch.
@ levi, ik heb mijn paard destijds zelf toegevoegd op paardenfokken.nl
De link was voor Jess_vH Knipoog

xxxlianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:14

Meer dan een maand verder. Even een schopje omhoog!

xxxlianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 23:05

twee maanden verder weer een schopje omhoog

kellymlnr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:41

heyy! heb je misschien een foto van je paardje want ik kom daar nu regelmatig want ben bezig met een paardje kopen! kan ik kijken of ze er mis nog staat..

xxxlianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 19:11

O dat zal ik heel tof vinden, in mijn profiel staan foto`s (de laatste 2). Alvast bedankt voor de moeite, het was alleen wel september dat ik haar daar op marktplaats zag staan.

kellymlnr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:58

ok! ze is ff in me geheugen opgeslagen!
ik ga er als het goed is zaterdag heen dan zal ik wel ff naar de paardjes kijken
en dan hoor je het wel van me!

xxxlianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:22

super tof ik ben benieuwd

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:45

Haay! nog even een schopje omhoog! Heb zelf ook een niagara, heeft ook een tijd een ontspanningsprobleem gehad, doet het nu super maar is ook een kleintje ;)

lisanneg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:30

Ik heb een merrie die 1 jaar ouder is dan Ushi van dezelfde vader en moeder (Niagara x Oula Owl). Rijtechnisch is het een dominante dame die zich niet snel overgeeft. Qua karakter is het een fijn paard. Ik ben erg gek op haar.
Ik hoop dat je nog wat kunt achterhalen over Ushi en ik ben zelf ook benieuwd wat er van haar terecht is gekomen.
Succes!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:11

Hoi,

Ik ben eind deze zomer (zal zo augustus/september zijn geweest) bij een handelaar in Montfoort geweest en heb daar een paar paarden bezichtigd waaronder ook Ushi. Ik herrinner me haar nog goed.
Heb haar papier nog in handen gehad. Ze werd voor gereden door een meisje daar, ging opzich wel goed maar er was wel spanning zichtbaar. Ze vertelden erbij dat ze van een meisje was geweest die een aantal spring en dressuur wedstrijdjes met haar gestart was. Geen idee of dit waar is. De handelaar uit monfoort staat volgens meerdere mensen niet echt goed bekend en heeft vaak de "restjes paarden" van andere goede stallen hoorde ik later..

Los liet Ushi een goede sprong zien maar doordat ze zo zenuwachtig was verstapte ze zich op het galopbalkje voor de sprong en liep ze kreupel we hebben toen ook niet verder naar haar gekeken o.i.d.

Niet lang daarna is ze waarschijnlijk weer verkocht want ze was binnen 2 weken na mijn bezoek bij zijn advertenties op marktplaats weggehaald..

Hier is een link naar de adverteerder van de handelaar uit monfoort: http://verkopers.marktplaats.nl/6114572

En hier is een link naar een van zijn advertenties mocht je dat makkelijker vinden. http://link.marktplaats.nl/288032444

Ik zou hem zeker ff bellen want 100% zeker dat ik jou ushi daar bezichtigd heb en het papier in handen heb gehad een paar maanden geleden. Misschien dat hij haar zich nog kan herrinneren en weet waar hij haar heen verkocht heeft..

Een vriendin van mij heeft later ook nog 3 paarden bij hem gekocht en later zelf weer doorverkocht.. (ze heeft een kleinschalige handel/africhtingstal) ik zal haar eens vragen of zij misschien Ushi erbij had zitten... denk het haast niet maar niet geschoten is altijd mis..

Succes met je zoektocht, ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt!

*Edit: op mijn oude telefoon heb ik nog een filmpje van haar als het goed is, zal eens kijken of ik die nog boven water kan halen..!

xxxlianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 18:02

paard gevonden,mag een slotje op

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:23

Aangezien het paard is gevonden wordt dit topic gesloten.
TS, mocht je om wat voor reden dan ook deze zoektocht weer moeten hervatten is het niet toegestaan een nieuw topic te openen. Stuur dan even een pb naar een van de moderators van OV met het verzoek dit topic weer te openen of plaats een TeM op dit topic met dat verzoek.
Hier nu een slotje.