Ik ben op zoek naar de pony's Newfest & Noisette.
Ze zijn met zijn tweeen vanuit Frankrijk door 2 meisjes en hun ouders naar Nederland gehaald.
Daar zijn ze gestald op de manege waar ik rijd met de deal: ''De pony's zijn van de manege & de meisjes mogen hier gratis blijven rijden''.
(Vader en moeder waren gescheiden inmiddels en de vader was er vandoor gegaan met het geld, dus geld te kort.)
Dit ging een tijdje goed tot dat Nootje(Noisette) niet meer meeliep in de lessen.
En Newfest ook niet bepaald de makkelijkste was en bijna niemand er plezier in had om op haar te rijden.
De vorige eigenaresse van Nootje, het meisje, wilde niet meer op Nootje rijden.
De vorige eigenaresse van Newfest had er ook geen plezier meer in.
Newfest was via de manege verkocht aan een vriendin van mij, en Nootje moest zo snel mogelijk weg zijn van de manege.
Dat kregen de meisjes en hun moeder te horen en diezelfde avond zijn ze naar de manege gekomen met een trailer: ''Wij komen onze pony's halen!''
Ze hebben ze meegenomen en toen hebben we ze een tijdje niet meer gezien.
Een maandje later kwamen we erachter dat ze op een andere manege waren gestald met dezelfde deal.
De meisjes waren net als eerst, maar 1 keer per week of nog minder zelfs bij hun pony's en de pony's waren nu alletwee zo goed als in staking in de lessen.
Newfest en Noisette/Nootje zijn verkocht via een handelaar(ze beweren Co de Visser) naar Duitsland, Zeeland of Limburg.
(Handelaar gebeld)
Als ik dit zo lees, denk ik: Je moet wel heel weinig van je pony's houden ze zomaar weg te doen en niet willen weten waar ze zijn.
Newfest
Newfest is een bonte New Forest merrie van ongeveer 7 jaar.
Ze heeft een heel lief, maar eigenwijs karakter.
Ze is bont met de kleuren bruin/donkerbruin/wit & zwart.
Ze heeft een kolletje en een snebje bij haar linker neusgat.
Verdere vlekken kan je op de foto zien.
Meer foto's kan je vragen.
(Hieronder oude foto uit zomer '07.)

Noisette/Nootje
Nootje is een bonte (IJslander) merrie van ongeveer 8 jaar.
Ze heeft een eigewijs, pittig maar ook een lief karakter.
Ze is bont met de kleuren vos(oranje achtig)& wit.
Ze heeft een kolletje en tussen haar neusgaten nog een breed snebje.
Verdere vlekken kan je op de foto zien.
Meer foto's kan je vragen.
(Hieronder oude foto '07.)

Newfest & Noisette
(met wintervachtje EIND '07.)

De namen kunnen veranderd zijn.
Het gerucht gaat dat ze in Duitsland bij een fokker zitten.
Kent iemand een fokker in Duitsland of gaat iemand nog naar Duitsland binnekort?
Herkent iemand Newfest & Noisette?
Alvast bedankt!
Mvg,
Féline.
ook op HT Helaas, ik heb ook al veel mensen geraadpleegd maar ook niks.