[PG]Wie kent Tick Tack elmshorn X nurprimus (bruin, 1,62M)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

[PG]Wie kent Tick Tack elmshorn X nurprimus (bruin, 1,62M)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 10:49

Beste bokkers,

Een maand geleden is mijn paard tick tack verkocht naar de eigenaar waar ik hem van gekocht had wegens oplichterij, we konden hem gewoon terug brengen want bij aankoop zij hij als hij niet goed is breng je hem terug...

We hadden hem zo een 7maanden geleden kocht bij een sport/handelaar in bant, dit was een oude bekende van men tante en die had opdracht gegeven aan hem om een leuk paardtje op te zoeken rond de 1.60 a 1.65 (inverband ik zelf ook niet zo groot ben) zo doende een dag later belde hij ons op hij kreeg vandaag een leuk Z1 dressuur paardtje dat ook lekker kan springen, wij de volgende dag die avond wezen kijken(vrijdag) ik zag hem en ik was verliefdt, ik mocht op hem rijden en alles doen zelfs even een sprongetje gedaan (dit was ook mijn doel met hem) ik wist het meteen wel, Hij was verkocht, zaterdag ochtend was hij gebracht en was dol gelukkig met hem! Na denk ik 3weken hebben we een startkaart aangevraagd en zijn we voor het eerst gestart in emmeloord hier waren we 2de geworden met 201 punten (1ste plek was 202) We waren dol gelukkig tja een 15jarige meisje die volwassen mensen van rond de 25 a 30jaar verslaat in het dressuur terwijl ik zelf helemaal geen dressuurprikker was, zo hebben we vele wedstrijden gedaan, niks geen last tot we op de buitenwedstrijden kwamen, kreeg vaak te melden op men coupon paard loopt onregelmatig op voor, dit was niet 1 of 2 keer nee meerdere keren kreeg ik dit te horen, binnen nooit geen last van gehad, uit voorzorg hebben we hem even 2weken met rust gegeven, dierenarts laten komen kijken, die zij ook rust hij loopt waarschijnlijk mank, ondertussen waren er een maand verstreken en tt (=tick tack) liep nog steeds niet goed, maar van al dat stil staan en niks doen werdt hij niet gelukkig en als hij in het weiland was leefde hij zich ook helemaal uit, toen het nog steeds niet over was zijn we met hem richting wolvega gegaan in de kliniek om te weten te komen wat hij nu echt had, foto's laten maken en daar kwam uit dat hij dit al zen hele leven had (op zachte/zware bodem liep hij normaal op de wat hardere bodem ging hij onregelmatig lopen) de grond viel onder mijn voeten weg en was helemaal van slag(dit was woensdags) toen ik zondag op men hyves keek zag ik dat ik een mail had gekregen van een meisje waar tt van was geweest en melde dat hij altijd al zo liep en dat het de rede was dat u hem verkocht hadden aan die man als RECARATIE paard en in tegenstelling zij de man tegen mij TOPSPORTPAARD terwijl hij rontg een 2 had staan terwijl dit een 3 of een 4 had moeten wezen(vriendtjes politiek) onder tussen heeft de dierenartsen ons honderden euro's gekost.
Ik wou verder in de sport maar met tt kon dit niet hij was als ware afgekeurdt voor de sport (hij had er geen enkel vorm van pijn aan want anders liet hij dit wel merken want werken wou hij maar altegraag).
Men ouders hebben toen besloten nadat ik de email heb laten lezen van dat meisje zeiden ze hij gaat terug,wij hem opgebelt en hij kon die volgende gelijk gebracht worden terwijl hij zei van ''nou ik zal jullie toch geen slecht paard verkopen blablabla jullie laten je opdraaien'' maar dat meisje heeft toen duidelijk vermeldt aan de eigenaar hij mag niet meer de sport in!
Wij hebben tt dinsdags of woensdags gebracht rond 3uur, ik zelf wou weten waar hij naar toe ging maar hij wou niks zeggen hij zei toen van want dan krijg je van zeluke praatjes, ik helemaal kapot van, we zouden hem eerst rond 6uur brengen want toen kon ik nog eens lekker rijden op hem, belde hij later men moeder op dat het beter was hem rond 3uur te brengen, wat was nu het geval hij had het hem al verkocht terwijl wij hem nog hadden.

Op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waar men schat is, elke dag mis ik hem en weet niet waar hij is, of hoe het met hem gaat, zodoende een oproep op bokt!

info Tick tack
kleur: bruin met zwarte manen en staart
schofthoogte: dacht ik 1.62 of 1.61
afstammeling: elmshorn x nurprimus
wedstrijd niveau: Z1 (hij is daadwerkelijk Z1geweest met een ander meisje maar toen de regels wat strenger werden kreeg ze steeds vaker te horen paard liep niet goed enzo.
hij is nu 8jaar geboorte datum weet ik zo nu niet meer uit men hoofd,
hij was naar andere paarden in de wei vrij dominant en wilde graag de leider zijn, daarom stond hij bij ons ook apart, met rijden niks geen last en met merrie's ook niet alleen meestal de ruinen.
Hij heeft hele mooie ruime gangen en een hele berg opwaartse gangen.
hij heeft daadwerkelijk echt een super karakter naar de mens toe, kleine kinderen reden met hem zo weg, door het bos in de bak alles deden ze met hem onder hem door met meerdere tegelijk op hem zitten en ga zo maar door.

ik kan uren over hem door blijven praten, maar wil je meer info pm me dan.

hier foto's van hem

ze hoofdtje (de blauwe licht in zen ogen is weerkaatsing van flits)
Afbeelding

hier kun je wel zien dat hij geweldig kon lopen, en alles leuk vond wat er met dressuur te maken heeft
Afbeelding

de linken is het kijken zeker waard!

hoofdtje
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=296iubo&s=4

tt op de brug
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=6ehjsh&s=4

tick tack
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=11tppv8&s=4

ik heb zoveel foto's van hem wil je er nog meer zin voor meer info of wil je meer weten pm me dan of laat een berichtje achter!
SORRY voor het vele al tekst maar moest het gewoon even kwijt, enzo kun je ook ongeveer inzien waarom wij hem terug gedaan hebben.

bedankt!
met de vorige baas die heeft heeft verkocht aan die handelaar, heb ik nog steeds concact helaas weet zei ook niet waar hij is.

mvg Nicole Romkes
(er kunnen hier en daar spellings fouten in zitten maar mijn nederlands is niet zo goed door mij dialect;) )