Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een jaar een fjordenmerrie verzorgd. Ze was toen 18 jaar en opzich nog goed in vorm. Er is nooit echt veel mee gedaan met haar vorige eigenaren (ik weet dat ze minimaal 2x is verkocht), ze reden er voornamelijk mee buiten, want Wobke was geen dressuurpony. Toen ik haar verzorgde ging het met rijden nooit zo goed, want ik mocht nog niet buiten rijden en in de weide schoot ze er altijd vandoor. Ik heb wel eens met haar gesprongen, maar ze kon niet zo hoog. Ik denk dat ze geen papieren heeft, tenminste die zijn geloof ik ooit kwijtgeraakt bij de vorige eigenaren ofzo? Haar schofthoogte weet ik dus ook niet. Ze heeft bijna geen aalstreep en haar kleur is denk ik gewoon brunblakk. De eigenaren deden vrijwel niks met haar en ik kon niet zo heel vaak komen en ze gingen verhuizen, dus werd ze verkocht. Ze is 2 jaar geleden in de zomervakantie verkocht. Ik heb geen idee waarheen en de eigenaar wil geen informatie geven, geen idee waarom. Ze was trouwens niet echt een knuffelpaardje, maar toch had ik een speciale band met haar. Ze was wel veel te dik, omdat ze altijd in de wei stond en er niet veel op gereden werd. Ik zou heel graag willen weten hoe het nu met haar gaat! Hier een aantal foto's:
deze foto's zijn van in de winter/lente, dus de vacht is in de zomer natuurlijk veel dunner. alvast bedankt!