anjali schreef:mojo100 schreef:Ik sluit me bij ragdoll aan. Zelf zou ik nooit mijn paard in bruikleen geven. Ik zou het paard zelf houden en als ik de middelen er niet voor heb dan zou ik een goede baasje zoeken en mijn paard verkopen zodat ik het op een correcte manier afsluit. Evt contact houden dmv foto's of af en toe het paard bezoeken. Iig op die manier sluit je het goed af. Toch vind ik het rot voor jou en Evt de nieuwe (correcte) eigenaar.
Nou,heel vervelend allemaal zeg.En ook slecht voor allen die wel ter goeder trouw een paard in bruikleen zouden willen nemen.Er zijn hopenlijk ook eerlijke mensen hoor.Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Wij hebben al ruim 5 jaar een paard in bruikleen met een lichte blessure (we willen hem best kopen maar dat wil de eigenaresse niet en dat is haar goed recht). En nee, het zou niet in mijn hoofd opkomen om een paard dat niet mijn eigendom is te verkopen. We behandelen hem als ons eigen paard en hier mag hij blijven tot het echt niet meer gaat. Voorlopig gaat het hem alleen maar goed, dus geen enkele reden om dat veranderen.
Zelf hebben we ook ooit een paard in bruikleen gegeven aan een vriendin. Paard met een heel hoge emotionele waarde voor ons, maar waar we geen tijd meer voor hadden. Ze heeft daar ca 15 jaar gestaan en de hele familie heeft veel plezier aan haar beleefd. Toen ze 33 jaar was en 'op' hebben we gezamenlijk besloten dat het genoeg was.
Het hoeft dus zeker niet altijd fout te gaan. Goede afspraken en eerlijkheid staan voorop.
Aan een 'vreemde' zou ik ook niet snel mijn paard in bruikleen geven, je moet er wel zeker van zijn dat je elkaar volledig kunt vertrouwen.
Voor de TS hoop ik dat alles goed gaat komen.
toch is een verzekering en op naam stellen van een auto heel stuk makkelijker als eigenaar dan een paard aangezien een paspoort niets zegt tegenwoordig op naam! Zoek het maar na