[EG] does anyone know my horse

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: [EG] does anyone know my horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:18

hopla schreef:
Wat ik me afvraag is of het paard zijn chip al door een DA is gecheckt.
Daarbij lijkt het paard mij veel ouder dan 4 jaar. Dat wordt alleen nog maar meer bevestigd doordat ze zegt dat hij zo braaf was met zadelmak maken.
Volgens mij was het paard al zadelmak.
En er is volgens mij behoorlijk gesjoemelt met zijn papieren.
Het zal niet het eerste paard zijn wat niet de juiste papieren heeft bij verscheping naar Engeland.
Er zijn hier op Bokt meer verhalen van gedupeerden.
Ik heriner me een verhaal dat iemand een telefoontje kreeg uit Engeland dat een Engelse een paard had gekocht wat volgens haar van de bokker was.
Toen de bokker echter de foto's kreeg bleek het om een ander paard te gaan maar wel om de papieren van haar verkochte paard.
Er was dus bewust of onbewust gerotzooit met de paspoorten van enkele paarden.
Het zou me niet verbazen als dat hier ook het geval is.

Hopla asked if the horse was checked by a vet. You already said he was Knipoog Futher Hopla said, that it's possible the papers do not belong to your horse. So noone would recognise him. Thats the short version Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:19

we are afraid that your horse is not who he is at the passport..that he already was under the saddle before..
But we dont know for sure and thats what we are trying to find out for you..of course we hope that we have the wrong toughts about it..

gail4321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 14:22

YES I THINK I BELEIVE THAT AS WELL he is to well broken just to be a just broken horse he does not act like a newly broken horse at all he also jumps and he jumps the bigger ones better than the smaller ones.
keep up your good work as i do appriciate it.

gail4321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 14:23

anneve schreef:
You mean no brand marks, no tattoos?
To know is a verb. I mean this is a Dutch forum and English is tough enough for us to read if it is correct.

yes know marks or tatoos

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:27

Amy77 schreef:
Sorry Gail for us speaking Dutch, later I will try to translate..we try to find something out very quick, but when we have to concentrate at english Tong uitsteken

Mystica..het chipnummer is Belgisch, maar het levensnummer idd Nederlands..opzich hoeft dat niet uit te maken, gezien hij geregistreerd is bij het fjordenstamboek..maar hoe kan een paard wat een beglisch chipnummer draagt in maart pas in nederland geregistreerd zijn? Dan moet er toch een paspoort vanuit Belgie zijn ook? Dat zou inhouden dat er ergens nog een duplicaat moet zijn dan, maar dan een belgische? De belgische eigenaar staat erin vermeld en tevens als fokker..wat al raar is, gezien we het hier over een handelaar hebben, maar ok, kan zijn dat er wat in gevuld moest worden..
Nu denk ik dat dit paard andermans paspoort met zich meedraagt, gezien het roodschimmel en cob verhaal? maar volgens ts klopt het chipnummer wel, is nadien nog gecontroleerd..

wet iemand of er in belgie aan andere zijde van de hals wordt gechipt? dan kan er mogelijk nog een chip inzitten..

ik heb al bij http://www.pve.nl gekeken, daar herkent hij het Nl chipnummer niet..de belgische kwam er bij iemand anders al uitrollen en die komt overeen met de gegevens van de vorige eigenaar, de handelaar..

apart..zeer apart.

Rocamore, ik denk het wel, zo lees ik het wel iig..

There are 2 identificationnumbers... Levensnummers dus Knipoog Where did the other one come from? I think he had just a passport and was chiped later on. So the other way around as what you are saying. First Holland, Then Belgium and the UK... Then it wouldn't have to mean there is a second passport... But I agree, I don't think this is what it seems to be. I remember a horse that went from Belgium to Holland. Also had a chipnumber from Belguim, but the wrong passport. They can't trace her chip in belgium, so no one knows who this horse really is...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:30

and the Belgium handler his name is in the passport..so first in Holland is not possible i think..

I will phone the passport he is registrate and aks them how it is possible at that way..moment please Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:35

Amy77 schreef:
and the Belgium handler his name is in the passport..so first in Holland is not possible i think..

I will phone the passport he is registrate and aks them how it is possible at that way..moment please Lachen

Deruyck is the one who had the passport made. So he is the first owner according to that rules. First owner is the same as breeder when the harse has no pedigree. (wich the passport says) That's why I keep asking about that number in front of deruyck's name...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:48

heb een handelaar gekend welke paspoorten (net als keurings papieren en chips) onder de toonbank had liggen
dus tja .. bijna alles is mogelijk ..

verdenk dit paard dat die paspoort van andere nederlandse pony heeft en richting slacht is gegaan in be
daar ipv slacht opgekocht is door handelaar
rag der een chip in en vraag nieuw of duplicaat paspoort aan
de wet in belgie is ook pas kort van kracht en er is nog steeds
enorm veel "zwarte handel"

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:54

aaah, nu snap ik hem helemaal Lachen haha, bedankt..
Nou dat is wat ik mij idd ook al eerder afvroeg, 2 nummers, waarvan 1 bekend..toets je het nl nr in op http://www.pve.nl dan bestaat dat nr niet en die heeft álle chipnummers van álle stamboeken geregistreerd staan..dus dat nl bestaat niet meer.
Wacht ik pak het paspoort van mijn merrie er ff bij, kijken of het levensnummer overeenkomt met de chip.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:56

Heb ik ook gedaan, en bij mij is dat niet zo. Maar ik heb dan ook een haflinger met 2 chipnummers en een vernederlandst oostenrijks levensnummer en paspoort van de kvth Clown

gail4321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 15:03

the number in front of deruyck name says breeders number 070474

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:08

Wacht even voordat we 2 dingen door elkaar gaan halen.
Ik zie op Mickey zijn paspoort 2 nummers, een transpondernummer beginnend met de 9(BE) en het levensnummer beginnend met de 5 (NL)..
Ik zie nergens 2 levensnummers?

Nou idd Mystica, als het om zo'n belangrijk paard zou gaan, dan had die vast niet via een handelaar als deze verkocht zin geweest Tong uitsteken

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:10

BTW, hoe kom jij Rocamor uit dat het een new forest van 2004 zou gaan? althans daarbij zou horen? Ik zoek me hier rot nl haha en jij gooit er zomaar iets belangrijks tussendoor Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:11

2 levensnummers. Nummer 1: 5280151 Nummer 2: 200441075

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:13

Levensnummers kunnen natuurlijk hetzelfde zijn bij verschillende paarden van verschillende stamboeken. Het levensnummer van mij haf is 13833. Daar zal er vast nog wel 1 van rondlopen. Maar bij mijn haf staat er Hf. voor en /T achter. Dat bepaald dan weer het stamboek.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:16

ik kan het niet uitstaan dat ik zeker weet dat die 528 altijd voor een Nl chipnr staat, of de 52 iig, maar hier ontbreekt er dan een riedel aan cijfers..

Rocamore, dat is wat ik bedoelde uit te leggen..dat gebeurd zoveel en kijk er niet raar van op als het ditmaal wederom is gebeurd..vooral als jij nu net met dat nr aankomt wat bij NF hoort..das een hele vreemde situatie.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:27

Moderatoropmerking:
Op OV is het de bedoeling alleen te reageren wanneer je daadwerkelijk informatie hebt over de TS. In dit topic is misschien wat meer informatieuitwisseling nodig, maar dit betekend niet dat hier pagina's gekletst kan worden.
De off-topic berichten zijn dan ook verwijderd en bij deze het verzoek alleen nog maar te reageren wanneer je TS hiermee helpt. Lachen

gail4321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 15:30

im getting a little of what your saying as got a translater up

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:19

I really don't think Mickey is just 4 years old.
His body looks older + he has grey parts on his body that could mean oneday he was a white horse with grey "apples".
I also don't see a "rood schimmel" in him, because he isn't red. (the word rood means red)

I'm also looking for a horse, and that horse has papers and is 26 years old now.
I can not find him, because someone made the papers disappear and gave him a passport. Then sold him.
He now lives white a new name and as a 19 year old horse.
I should not be possible, but it happens.
I think the same thing happend whit Mickey Gail.
That is what we are trying to find out for you.

gail4321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 16:27

i know this is alfull when people does this and its a shame the vet has told me he is only just turned 3 so parhaps he might go darker the vet also said its odd to find an horse this age so white the only horses i know that can be so white is lipzanas

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:30

He does look like a lipizaner to me (was one of my first thoughts when i saw the pics), but i could be wrong...
Maybe you can call another vet to check his age as well? A second opinion might be handy sometimes and does no harm, can always give it a try...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:34

The addres on the passport is from de Nederlandse Quarter Horse Association.

It is always possible that Mickey is a lipizaner, why not.

Gail, if you turn a page in the passport. Are there some stickers, or stemps present?
Can you also make a picture of that page please?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:38

gail4321 schreef:
i know this is alfull when people does this and its a shame the vet has told me he is only just turned 3 so parhaps he might go darker the vet also said its odd to find an horse this age so white the only horses i know that can be so white is lipzanas

there more horses whom are born white ut i still cant see a red cob in your horse
(wich the paper work says)
with 1 of the numbers i also get a new forest

we are all surching to find out more
buth i think it's wise to get a second opinion with a other vet about the age
there the colour is not the only reason why many of us doubt about the age off the horse

Citaat:
63 31 Bram Vb. 20041075 2 Make My Day x Narcissusfield's Duke Dhr. H. Gerding 2.34 1,42½ 19

Citaat:
83
6
2
??
20041075 Vb

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:47

if we look for the other number a other bokt item pops up
Citaat:
Lokeren bij een handelaar:

naam: Havanna
kleur: vosse merrie, linksachter een klein witvoetje, voor de rest geen aftekeningen
type: rijpaard, vermoedelijke gekruist met volbloed/ draver
schofthoogte: 166
geraamde leeftijd: 9 à 14 jaar

Bij het dier zit een NL-paardenpaspoort.
Maar deze is naar alle waarschijnlijkheid compleet vervalst; het opgegeven adres van de eerste eigenaar/fokker is: 2320 Hoogstraten, dit adres en alsook de naam van de fokker, is vals. De straat bestaat zelf niet! De opgegeven geboorte datum is: 14/03/1999
De stempel van het stamboek is een stempel van het Nederlandse Fjorden stamboek, terwijl het paard zelf in de verste verte geen fjord is of kan zijn.
Bovendien zijn alle databanken afgelopen en vinden we niets van de chipgetallen terug:

levensnummer: 5280151 19990537

transpondernummer: 981100000080974

this horse is also mentione don the stolen horses site belgium
not because its stolen but because paper work is incorrect / valse

also a nfjs paspoort
Laatst bijgewerkt door nickyu op 23-07-08 16:55, in het totaal 2 keer bewerkt

gail4321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 16:50

i will get a vet to check age again thats worth a try but he has got a very small teeth .
theres know more stamps in book and even hes markings have not been put down the id chart is bare.