Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kuggur schreef:Ik begrijp dit soort topics niet echt.
Als je een paard, pony, veulen etc niet kwijt wil, verkoop dan niet![]()
En heb je verkocht, laat het dan gewoon los.
Het komt zo vaak voorbij, van die maffe koopvoorwaarden; de koper mag het dier niet doorverkopen, er moet een terugkooprecht zijn, een bezoekingsregeling, voorwaarden wat betreft het houden/trainen etc etc.![]()
Verkocht is verkocht...
_Mir schreef:Kuggur schreef:Ik begrijp dit soort topics niet echt.
Als je een paard, pony, veulen etc niet kwijt wil, verkoop dan niet![]()
En heb je verkocht, laat het dan gewoon los.
Het komt zo vaak voorbij, van die maffe koopvoorwaarden; de koper mag het dier niet doorverkopen, er moet een terugkooprecht zijn, een bezoekingsregeling, voorwaarden wat betreft het houden/trainen etc etc.![]()
Verkocht is verkocht...
Jezus... bokt wordt echt met de dag triester door zulke reacties. Vind dat bokt sowieso bekend staat om het gesnauw naar elkaar toe, alles behalve gezellig dit forum.
Niet alleen deze reactie van Kuggur maar meerder reacties hier, schaam jullie! Als je een paard verkoopt dan wil dat niet zeggen dat je daar nooit spijt van mag/kan krijgen. Verkocht is verkocht, maar is het dan verboden hier om toch je oude paard terug te vinden? Daar is bokt toch voor ? Of hebben jullie soms last van een corona depressie.
TS Succes met je zoektocht.
Ibbel schreef:Even ter info (en ook off topic verder, dat weet ik) en meer voor de meelezers:
Al die terugkoopclausules/niet-mee-fokken/24/7-buiten/altijd-in-huis-houden (óók van honden- en kattenfokkers dus) zijn niet rechtsgeldig. Nooit. Al staat het 100x in een contract. Een contract kan nooit tegen de wet ingaan, en de wet geeft geen ruimte voor dit soort onzinnige afspraken.
Ibbel schreef:Even ter info (en ook off topic verder, dat weet ik) en meer voor de meelezers:
Al die terugkoopclausules/niet-mee-fokken/24/7-buiten/altijd-in-huis-houden (óók van honden- en kattenfokkers dus) zijn niet rechtsgeldig. Nooit. Al staat het 100x in een contract. Een contract kan nooit tegen de wet ingaan, en de wet geeft geen ruimte voor dit soort onzinnige afspraken.
, TS wat fijn dat je al wat verder bent! Ik wens je veel succes
poes schreef:Ik zei niet nutteloos maar off topic. Open een ander topic hiervoor of zo? Jeetje dit zijn allemaal specifiek topics over mensen die verkochte paarden weer opsporen. Zal wat zijn als we daar overal deze discussie krijgen.