[PG] VDM Pearl's high on power gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:36

Had je hem aan ... verkocht in Friesland toevallig?
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 12-05-20 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:44

Kuggur schreef:
Ik begrijp dit soort topics niet echt.
Als je een paard, pony, veulen etc niet kwijt wil, verkoop dan niet :)*
En heb je verkocht, laat het dan gewoon los.
Het komt zo vaak voorbij, van die maffe koopvoorwaarden; de koper mag het dier niet doorverkopen, er moet een terugkooprecht zijn, een bezoekingsregeling, voorwaarden wat betreft het houden/trainen etc etc. 8)7
Verkocht is verkocht...

Jezus... bokt wordt echt met de dag triester door zulke reacties. Vind dat bokt sowieso bekend staat om het gesnauw naar elkaar toe, alles behalve gezellig dit forum.

Niet alleen deze reactie van Kuggur maar meerder reacties hier, schaam jullie! Als je een paard verkoopt dan wil dat niet zeggen dat je daar nooit spijt van mag/kan krijgen. Verkocht is verkocht, maar is het dan verboden hier om toch je oude paard terug te vinden? Daar is bokt toch voor ? Of hebben jullie soms last van een corona depressie.

TS Succes met je zoektocht.

Kabayo

Re: Ik heb heel erg jullie hulp nodig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:47

PB gestuurd met meer info

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:54

Geen idee of het er is, maar misschien is er op Facebook een Welsh groep oid?

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:29

Kabayo schreef:
PB gestuurd met meer info

Zat Roy Ketel niet samen met Mas Veenendaal in de organisatie van Veiling Drachten ?
Roy Ketel paardentandarts kan TS heel makkelijk contact mee opnemen via zijn site.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:42

Even ter info (en ook off topic verder, dat weet ik) en meer voor de meelezers:
Al die terugkoopclausules/niet-mee-fokken/24/7-buiten/altijd-in-huis-houden (óók van honden- en kattenfokkers dus) zijn niet rechtsgeldig. Nooit. Al staat het 100x in een contract. Een contract kan nooit tegen de wet ingaan, en de wet geeft geen ruimte voor dit soort onzinnige afspraken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 09:23

Ik heb inmiddels contact met iemand die mij wellicht verder kan helpen.. Allemaal hele erg bedankt voor jullie input.. Ik ben door jullie een paar stappen verder gekomen.. :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:33

Je hebt op fb sinds kort een groep "actief met je welshpony", het is misschien ook een poging waard daar.

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:44

_Mir schreef:
Kuggur schreef:
Ik begrijp dit soort topics niet echt.
Als je een paard, pony, veulen etc niet kwijt wil, verkoop dan niet :)*
En heb je verkocht, laat het dan gewoon los.
Het komt zo vaak voorbij, van die maffe koopvoorwaarden; de koper mag het dier niet doorverkopen, er moet een terugkooprecht zijn, een bezoekingsregeling, voorwaarden wat betreft het houden/trainen etc etc. 8)7
Verkocht is verkocht...

Jezus... bokt wordt echt met de dag triester door zulke reacties. Vind dat bokt sowieso bekend staat om het gesnauw naar elkaar toe, alles behalve gezellig dit forum.

Niet alleen deze reactie van Kuggur maar meerder reacties hier, schaam jullie! Als je een paard verkoopt dan wil dat niet zeggen dat je daar nooit spijt van mag/kan krijgen. Verkocht is verkocht, maar is het dan verboden hier om toch je oude paard terug te vinden? Daar is bokt toch voor ? Of hebben jullie soms last van een corona depressie.

TS Succes met je zoektocht.

Amen _/-\o_

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:14

Ibbel schreef:
Al die terugkoopclausules/niet-mee-fokken/24/7-buiten/altijd-in-huis-houden (óók van honden- en kattenfokkers dus) zijn niet rechtsgeldig. Nooit. Al staat het 100x in een contract. Een contract kan nooit tegen de wet ingaan, en de wet geeft geen ruimte voor dit soort onzinnige afspraken.

De meeste afspraken waar jij het over hebt gaan over de manier van het houden van het dier. De afspraak van TS met de koper stoort de koper op geen enkel punt, bovendien is hij er zelf mee akkoord gegaan. Het maakt helemaal niet uit of dit rechtsgeldig is. Als je een afspraak maakt is het onfatsoenlijk als iemand hem niet nakomt. Niks onzinnigs aan. TS fijn dat je al een paar stappen dichterbij bent gekomen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:19

nine1987 schreef:
Ik heb inmiddels contact met iemand die mij wellicht verder kan helpen.. Allemaal hele erg bedankt voor jullie input.. Ik ben door jullie een paar stappen verder gekomen.. :)

Ik hoop dat je hem terugvindt! Houd je ons op de hoogte?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:36

Suzanne F. schreef:
nine1987 schreef:

Ik hoop dat je hem terugvindt! Houd je ons op de hoogte?

+1

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:42

[/quote]

Ik hoop dat je hem terugvindt! Houd je ons op de hoogte?[/quote]

+1[/quote]

+1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:53

Ibbel schreef:

En waar precies geeft de wet geen ruimte voor dit soort onzinnige uitspraken?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:02

nine1987 schreef:

Fingers crossed Nien *\o/* Ik hoop dat je Paaseitje terug kan kopen, dat zou wel echt heel erg tof zijn!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:03

Kan die hele off topic discussie (die ook al vaker gevoerd is) ergens anders? Dat hoort hier gewoon niet. Echt super irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:08

Jeetje die discussies zeg >;), TS wat fijn dat je al wat verder bent! Ik wens je veel succes

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:11

Jeetje wat een hoop negativiteit zeg. Ze wil heel graag haar paardje terug en vraag gewoon of wij haar willen helpen zoeken, dan is het toch een kleine moeite om onze oren en ogen open te houden? :j :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:31

Ik vind het eigenlijk geen nutteloze discussie. Wel een negatieve discussie, dat wel. Als je eigenaar (bezitter) bent van een dier, wordt je vermoed eigenaar te zijn en ben je beschikkingsbevoegd. Je kunt hierdoor een dier verkopen, als je een titel hebt en er levering plaatsvindt. Maar je kunt van alles afspreken in een contract. Een contract is namelijk vormvrij. Tenzij het indruist tegen de wet. Hier wordt steeds geroepen, dat je niet een eerste recht van koop kunt bedingen in een contract en wat al niet meer. Dat kun je wel degelijk. Wanneer het contract niet is nagekomen, en het dier aan een ander wordt verkocht, sta je alleen met lege handen. Maar dat is een heel ander verhaal.

Ik hoop voor ts dat ze haar dier terugvindt. Ik zou ook met zo'n clausule verkopen hoor. Niets geks aan. En een koper die er niet mee akkoord gaat, gaat elders maar een paard kopen :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:41

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:10

Ik zei niet nutteloos maar off topic. Open een ander topic hiervoor of zo? Jeetje dit zijn allemaal specifiek topics over mensen die verkochte paarden weer opsporen. Zal wat zijn als we daar overal deze discussie krijgen.

Sinomsimon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:19

Misschien zelf naar de veiling gaan? of is het online

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:50

poes schreef:
Ik zei niet nutteloos maar off topic. Open een ander topic hiervoor of zo? Jeetje dit zijn allemaal specifiek topics over mensen die verkochte paarden weer opsporen. Zal wat zijn als we daar overal deze discussie krijgen.

Neuh. Ik hoef daar helemaal geen topic over. Ts wordt aangevallen door Bokkers die maar wat roepen en geen verstand van zaken hebben. Ik verdedig haar en leg de feiten uit. Vind ik niet off topic.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 17:52

Zullen we weer allemaal lief samen spelen? :)

Er zijn er een paar die vroegen om op de hoogte gehouden te worden en dat zal ik zeker doen.. De mail is net de deur uit en ik kan niet wachten op reactie, al kan dit even duren.. :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:56

Ik ben ook heel benieuwd of je hem kan vinden en hoe het met hem is! (Kruipt weer onder steen...)