Spoedje: Herkent iemand deze te koop staande pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:33

Imala schreef:
Marije_1997 schreef:
Als het allemaal waar is, is het misschien beter om de dierenpolitie te bellen en de koper te vermelden bij je melding. Zij kunnen hier veel meer in betekenen dan jij kunt. De politie kan eventueel zelfs beslag leggen op de pony (aangezien een pony in een tuintje in een woonwijk gewoon weg dierenmishandeling is?)

Deze zijn allemaal al op de hoogte en gaan het adres in de gaten houden.
Maar beter is om de pony helemaal niet daarheen te vervoeren.

Dan kun jij denk ik nog vrij weinig doen. Een pony mag trouwens alleen in een daarvoor bestemd voertuig vervoerd worden (dus omgebouwde bus, vrachtwagen trailer etc) dus als deze in een auto word gezet, zijn die mensen gewoon strafbaar. Weet niet of je dit er ook bij gemeld hebt?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:57

Bij ons in het dorp was een gezin dat een pony in de achtertuin hield voor hun gehandicapte kindje. De gemeente heeft destijds geeist dat de pony weggehaald werd en dit ook gewonnen. Volgens onze APV, die per gemeente kan verschillen, is het namelijk verboden een pony te houden in een achtertuin. Het gaf ook nogal wat overlast bij de buren, begreep ik.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:10

Niqui schreef:
Bij ons in het dorp was een gezin dat een pony in de achtertuin hield voor hun gehandicapte kindje. De gemeente heeft destijds geeist dat de pony weggehaald werd en dit ook gewonnen. Volgens onze APV, die per gemeente kan verschillen, is het namelijk verboden een pony te houden in een achtertuin. Het gaf ook nogal wat overlast bij de buren, begreep ik.

Even mierenzeuren hoor, beetje off topic maar toch. Ik heb net wat willekeurige APV's bekeken en het gaat er vooral om dat je geen overlast geeft aan anderen. Er zullen weinig APV's zijn waar expliciet in staat dat je geen paarden mag houden. Dat neemt niet weg dat op grond van de APV dat wel kan verbieden als er overlast is. In jouw voorbeeld is er sprake van overlast, dus kan de gemeente dat gebruiken om in te grijpen. Stel nu dat dat gezin een tuin van 1.500m2 gehad hadden op dezelfde plek en een mooie mestcontainer, dan was er waarschijnlijk op grond van de APV niet ingegrepen.

Niqui

Re: Spoedje: Herkent iemand deze te koop staande pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:14

Ja, ik denk dat je gelijk hebt inderdaad. Het zal te maken hebben gehad met de overlast,

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:18

Ik ken verschillende mensen die een pony in een woonwijk mochten houden, gewoon netjes volgens de gemeentelijke verordeningen.
Hie groot is de achtertuin eigenlijk waar het hier om gaat?Als het een behoorlijk stuk is, moet het toch best kunnen.. Misschien gaat het beestje wel ergens anders de wei op en staat alleen in de tuin/paddock aan huis in de avond/nacht evt

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:33

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 08:21

Imala schreef:
Als zelf vervoer aanbieden zogenaamd een optie was om zo achter gegevens te komen, dan had ik deze oproep niet geplaatst.

Dan laat je dat doen door iemand?
Zo moeilijk is het niet. Kom daar door met de link.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:57

Dit topic gaat op slot aangezien er zonder toestemming een foto is gebruikt en de zoektocht zonder foto geen resultaten gaat geven.