Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!LinsxDot schreef:Oops dit word een moeilijke kwestie aangezien je wel op papier hebt van bruikleen maar ze weten niet of die ontbonden is en aangezien die door verkocht is vrees ik dat je die niet meer terug ziet nare mensen soms bah! Al kan de nieuwe eigenaar er niks aan doen die koopt jou paard in onwetend heid
AmkeE schreef:Jeetje wat een rot situatie!!
Ontzettend veel sterkte TS!
Om hier toch nog even op terug te komen, zoals eerder al gezegd zitten er inderdaad meer juridische haken en ogen aan dan op het eerste gezicht lijkt. Even een snel voorbeeld op onderstaande: als jij de papieren/paspoort van het paard nog hebt (en het bewijsmateriaal, maar je zei al dat het volgens de politie voldoende was), sta je redelijk sterk (zie art 3:86 BW, dat houd in artikel 86 van burgerlijk wetboek 3. Daar staat dat je de 'zaak' nog binnen drie jaar kunt terug eisen). Zoals je ziet aan dit kort door de bocht voorbeeld van mij, bijna alle wetten hebben een tenzij gedeelte, dus neem een goede advocaat!
LinsxDot schreef:Oops dit word een moeilijke kwestie aangezien je wel op papier hebt van bruikleen maar ze weten niet of die ontbonden is en aangezien die door verkocht is vrees ik dat je die niet meer terug ziet nare mensen soms bah! Al kan de nieuwe eigenaar er niks aan doen die koopt jou paard in onwetend heid
mojo100 schreef:Ik sluit me bij ragdoll aan. Zelf zou ik nooit mijn paard in bruikleen geven. Ik zou het paard zelf houden en als ik de middelen er niet voor heb dan zou ik een goede baasje zoeken en mijn paard verkopen zodat ik het op een correcte manier afsluit. Evt contact houden dmv foto's of af en toe het paard bezoeken. Iig op die manier sluit je het goed af. Toch vind ik het rot voor jou en Evt de nieuwe (correcte) eigenaar.
little_birdy schreef:Ik heb inmiddels contact met ts via pb en degene waar hij is ( als het indd hetzelfde paard is ) heeft het nummer van ts . Verder trek ik me dus terug want ik kan niet meer doen dan dit de keuze is aan de nieuwe eigenaar wat die gaat doen verder .
mojo100 schreef:Ik sluit me bij ragdoll aan. Zelf zou ik nooit mijn paard in bruikleen geven. Ik zou het paard zelf houden en als ik de middelen er niet voor heb dan zou ik een goede baasje zoeken en mijn paard verkopen zodat ik het op een correcte manier afsluit. Evt contact houden dmv foto's of af en toe het paard bezoeken. Iig op die manier sluit je het goed af. Toch vind ik het rot voor jou en Evt de nieuwe (correcte) eigenaar.
Maartje1990 schreef:A3a1...... volgens mij hoeven de huidige eigenaren het paard ook niet meer teeug te geven ofzo. Dus ze zijn niets verplicht naar ts.... das althans wat ik hieruit begrijp: https://deraadgevers.nl/blog/eigendomsr ... n-paarden/