[Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:47

Jeetje dat is een vervelende situatie zeg...
Moet je nu contact van haar kant afwachten, kun je zelf geen contact opnemen?
Lijkt mij in het belang van de gezondheid van het paard ook belangrijk dat de huidige eigenaresse op de hoogte is, of kan er niet zo snel iets mis gaan qua overbelasting enzo?

Sterkte ermee!

Infurio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 16:56

ik heb inderdaad aangifte gedaan tegen de mensen waar ik mijn paard in goede trouw heb achtergelaten. ik heb zelf geen nummer, adres oid van haar dus ik kan zelf geen contact opnemen nu. Hoop dat ze snel contact met mij op neemt want ik ga ervanuit dat zij haar gewoon netjes gekocht heeft en dus niets verkeerd heeft gedaan.

Infurio

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 16:57

En ik heb inderdaad ook al contact gehad met het kwpn hierover.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:35

Jeetje wat vervelend zeg!! Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt :(:)

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:17

Ik hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:40

Goh wat heftig..
Ik heb je opgezocht op Facebook en je bericht gedeeld... Sterkte..

mojo100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:48

Wat een nare situatie zeg!
Veel sterkte.

Infurio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 14:41

nog geen contact gehad helaas.. maar ik weet ondertussen wel meer over de mensen waar ik haar had staan, ze hebben blijkbaar op allerlei verschillende manieren meerdere mensen bedonderd..

mojo100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:43

Ik zou zeggen gezamenlijk aangifte doen. Hoe meer hoe beter!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:49

Jeetje wat een situatie! Heel erg voor jou, en waarschijnlijk ook voor de nieuwe eigenaar die -zoals ik hier denk te lezen- niets verkeerds gedaan heeft en eig ook belazerd is.

Ik wil je vast niet de les leren want je hebt het nu zwaar en je hebt destijds de beste oplossing voor je paard willen zoeken maar omdat ik zooooo wantrouwig ben tov mooie praatjes van vreemden die een gekwetst paard nog een mooie thuis willen bieden, heb ik een jaar geleden de keuze gemaakt mijn paard die een chronisch letsel had, te laten inslapen. Dit, jouw, scenario was mijn ergste nachtmerrie die ik mezelf en mijn paard wilde besparen.
Ik leef met je mee en hoop dat dit tot een goed einde komt!

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:59

Jeetje wat naar dit! (nog zacht uitgedrukt).
Volgens mij kun jij in ieder geval prima aantonen (als ik het zo hoor) dat dit paard jouw eigendom is. Hopelijk is dit het paard waar je naar op zoek bent en komt het gewoon goed straks, hoe dan ook.

Bizar trouwens van degene waar je jouw paard in bruikleen hebt gegeven. Dan ben je daar toch even heel erg zuinig op! Ik kon er nergens echt iets van terug lezen maar jij had geen geregeld contact met de 'bruikleners'?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:51

Nooit meer doen dus, een paard in bruikleen geven omdat ie iets mankeert. Daar komt heel dikwijls ellende van, helemaal in de paardenwereld!

Ook al is het goed bedoeld vanuit jouw eigen oogpunt... maar toch......wat is dat toch dat men een dier weggeeft in bruikleen als ie wat mankeert en oh je houdt er zoveel van en het is jouw schat en toch hup uit jouw leven en jouw zicht in bruikleen gegeven.........dat vind ik onbegrijpelijk.

Het beste is gewoon in eigen beheer houden en houden als je de eigenaar van wilt blijven.

Hopelijk hoor je wat meer van de huidige eigenaar en kun je het een keertje terugzien.

mojo100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:59

Ik sluit me bij ragdoll aan. Zelf zou ik nooit mijn paard in bruikleen geven. Ik zou het paard zelf houden en als ik de middelen er niet voor heb dan zou ik een goede baasje zoeken en mijn paard verkopen zodat ik het op een correcte manier afsluit. Evt contact houden dmv foto's of af en toe het paard bezoeken. Iig op die manier sluit je het goed af. Toch vind ik het rot voor jou en Evt de nieuwe (correcte) eigenaar.

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:18

Jeetje wat een rot situatie!!
Ontzettend veel sterkte TS!

Om hier toch nog even op terug te komen, zoals eerder al gezegd zitten er inderdaad meer juridische haken en ogen aan dan op het eerste gezicht lijkt. Even een snel voorbeeld op onderstaande: als jij de papieren/paspoort van het paard nog hebt (en het bewijsmateriaal, maar je zei al dat het volgens de politie voldoende was), sta je redelijk sterk (zie art 3:86 BW, dat houd in artikel 86 van burgerlijk wetboek 3. Daar staat dat je de 'zaak' nog binnen drie jaar kunt terug eisen). Zoals je ziet aan dit kort door de bocht voorbeeld van mij, bijna alle wetten hebben een tenzij gedeelte, dus neem een goede advocaat ;)!

LinsxDot schreef:
Oops dit word een moeilijke kwestie aangezien je wel op papier hebt van bruikleen maar ze weten niet of die ontbonden is en aangezien die door verkocht is vrees ik dat je die niet meer terug ziet nare mensen soms bah! Al kan de nieuwe eigenaar er niks aan doen die koopt jou paard in onwetend heid

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:23

AmkeE schreef:
Jeetje wat een rot situatie!!
Ontzettend veel sterkte TS!

Om hier toch nog even op terug te komen, zoals eerder al gezegd zitten er inderdaad meer juridische haken en ogen aan dan op het eerste gezicht lijkt. Even een snel voorbeeld op onderstaande: als jij de papieren/paspoort van het paard nog hebt (en het bewijsmateriaal, maar je zei al dat het volgens de politie voldoende was), sta je redelijk sterk (zie art 3:86 BW, dat houd in artikel 86 van burgerlijk wetboek 3. Daar staat dat je de 'zaak' nog binnen drie jaar kunt terug eisen). Zoals je ziet aan dit kort door de bocht voorbeeld van mij, bijna alle wetten hebben een tenzij gedeelte, dus neem een goede advocaat ;)!

LinsxDot schreef:
Oops dit word een moeilijke kwestie aangezien je wel op papier hebt van bruikleen maar ze weten niet of die ontbonden is en aangezien die door verkocht is vrees ik dat je die niet meer terug ziet nare mensen soms bah! Al kan de nieuwe eigenaar er niks aan doen die koopt jou paard in onwetend heid

En helaas zegt een paspoort op je naam ook helaas niks meer! Is ook helaas geen bewijs wel met alle stukken erbij word het puzzeltje iets completer maar blijft heeeel lastig! Zou idd een goede advocaat nemen. Het zit volgens mij ook zo wanneer je paard gestolen word en door word verkocht is het de nieuwe eigenaar zijn paard en is het ook een lastige kwestie om te bewijzen dat die van jou is. Op paspoort wel jou naam maar misschien heb je wel net verkocht en is die nog niet op naam gezet enz enz enz

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:07

Pff nog geen contact gehad....wat zenuwslopend.

Wat is je facebook?
Kan ik je oproep delen dat het paard gestolen is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:51

Veel sterkte ts. Mbt het delen o Facebook, moeten we daar niet voorzichtig mee zijn. Er hoeft maar 1 iemand te denken dat de huidige eigenaren de slechten zijn en dam zijn die huidige eigenaren en ts in de aap gelogeerd.

Mij lijkt het belangrijk dat de huidige eigenaar zich veilig genoeg voelt om contact op te nemen met ts. Als ik de huidige eigenaar zou zijn, zou ik wel even nadenken. Voordat het door mijn gekochte paard weer afgenomen wordt. Hoe vervelend ook voor ts

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:56

Heel veel sterkte!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:57

mojo100 schreef:
Ik sluit me bij ragdoll aan. Zelf zou ik nooit mijn paard in bruikleen geven. Ik zou het paard zelf houden en als ik de middelen er niet voor heb dan zou ik een goede baasje zoeken en mijn paard verkopen zodat ik het op een correcte manier afsluit. Evt contact houden dmv foto's of af en toe het paard bezoeken. Iig op die manier sluit je het goed af. Toch vind ik het rot voor jou en Evt de nieuwe (correcte) eigenaar.

Dat is beter, dan is het of helemaal niet meer van jou of helemaal van jou en in eigen beheer.

Of men kan er verzorgster bij gaan nemen als de reden het tijdgebrek is en als het geld de reden is dan kun je bijrijder nemen die meebetaald, maar wel op je eigen stalling zodat je het altijd in de gaten kan gaan houden zoiets........... maar weggeven in bruikleen en zeker als ie wat mankeert.....dat is dikwijls dikke ellende.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:06

little_birdy schreef:
Ik heb inmiddels contact met ts via pb en degene waar hij is ( als het indd hetzelfde paard is ) heeft het nummer van ts . Verder trek ik me dus terug want ik kan niet meer doen dan dit de keuze is aan de nieuwe eigenaar wat die gaat doen verder .

ehhhh, nou weet ik niet wat er besproken is met de nieuwe eigenaren.
Maar, wat als die geen contact met TS opnemen?

Als dit een gestolen paard is, is dit niet meer alleen maar een zaak van de nieuwe eigenaren.
Ook al kunnen ze er niks aan doen, zij ze betrokken bij diefstal en heling.
Dan moet je iets.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:07

mojo100 schreef:

Nou,heel vervelend allemaal zeg.En ook slecht voor allen die wel ter goeder trouw een paard in bruikleen zouden willen nemen.Er zijn hopenlijk ook eerlijke mensen hoor.Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:11

Ik zie het ook regelmatig staan, ik hoop dat mensen niet zo schrikken dat ze het nooit meer doen.
Voor velen is het een mooie tussenoplossing.

Het is gewoon stom van die bruikleners om dit te doen, nu internet zo wijd en zijd verspreid is, komt het altijd boven water.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:30

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:42

Maartje1990 schreef:
A3a1...... volgens mij hoeven de huidige eigenaren het paard ook niet meer teeug te geven ofzo. Dus ze zijn niets verplicht naar ts.... das althans wat ik hieruit begrijp: https://deraadgevers.nl/blog/eigendomsr ... n-paarden/

Dat bedoelde ik dus met mijn vorige bericht zodra een paard doorverkocht is heeft de oorspronkelijke eigenaar nergens meer recht op omdat het paard door verkocht is!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:43

Wat een onzin, als iemand jij je auto aan iemand uitleent, en deze persoon verkoopt je auto zonder medeweten verder dan is de koper uiteindelijk ook de dupe ervan want die zal de auto terug moeten afgeven. Waarom zou dat bij een paard niet kunnen? Mits TS voldoende bewijs heeft dat het paard in bruikleen stond.