[PG] brown face (uniek bont paard)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:20

Citaat:
Dit is nu stal de doorstap, maar als je op google. http://www.bmstables.nl intoetst kom je nog steeds op hun site. Wegens een heleboel problemen oa bij radar geweest, hebben ze hun naam veranderd.

Deze stal staat in Prinsenbeek bij Breda.
Succes

Deze stal zit niet meer in prinsenbeek maar in Rijsbergen. Toevallig ben ik daar ong. een maandje geleden geweest.
Op de site: http://www.staldoorstap.nl kan je kijken bij de nieuwe eigenaren. Ik heb hem er alleen zo snel niet tussen zien staan.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 19:04

_brunette schreef:
Citaat:
Dit is nu stal de doorstap, maar als je op google. http://www.bmstables.nl intoetst kom je nog steeds op hun site. Wegens een heleboel problemen oa bij radar geweest, hebben ze hun naam veranderd.

Succes

Deze stal zit niet meer in prinsenbeek maar in Rijsbergen. Toevallig ben ik daar ong. een maandje geleden geweest.
Op de site: http://www.staldoorstap.nl kan je kijken bij de nieuwe eigenaren. Ik heb hem er alleen zo snel niet tussen zien staan.

nee hij staat er helaas niet tussen!
maar toch bedankt voor de moeite :D

Mandyke

Re: [PG] brown face (uniek bont paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:06

Als dit paard een chip had moet de DA die het paard gechipt heeft dit normaalgezien in zijn computer hebben staan. Via dit nummer kan je oproepen wie de huidige eigenaar is en waar hij nu is (als ze het hebben laten veranderen en anders heb je meteen toch nog een bewijs dat het paard van jou is, snel afprinten dan!)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:15

Ik dacht even dat ik dit paard herkende maar hij is daar te klein voor. Degene die er sprekend op lijkt is 1.70m maar ik zal voor de zekerheid morgen nog is kijken of hij er zo sprekend op lijkt.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:04

Ik heb gekeken maar zijn aftekening komt niet helemaal overeen. Succes verder.

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:11

Heb je meer foto's van dit paard? Heeft hij nog aftekeningen op z'n rug?

Het lijkt me zo'n herkenbaar dier, die moet iemand toch herkennen als ie nog ergens in de buurt staat?

succes!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:22

En een paspoort is geen eigendomsbewijs dus dat zegt niks..als dit jouw paard was heb je kunnen aantonen dat jij financieel verantwoordelijk bent geweest voor het dier en vind ik het erg ongeloofwaardig dat de politie je niet serieus zou nemen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:23

Mandyke schreef:
Als dit paard een chip had moet de DA die het paard gechipt heeft dit normaalgezien in zijn computer hebben staan. Via dit nummer kan je oproepen wie de huidige eigenaar is en waar hij nu is (als ze het hebben laten veranderen en anders heb je meteen toch nog een bewijs dat het paard van jou is, snel afprinten dan!)

Nee hoor, dit is niet waar, mijn paard is ook gechipt maar staat gewoon nog op naam vd fokker! Papier en chip zijn geen (!) eigendomsbewijs!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:50

De chip-gegevens dienen te worden gewijzigd als een paard verkocht wordt door de verkoper. Waarvoor dient die chip anders?? Als je het nummer oproept op de bevoegde website op internet krijg je de gegevens van het betreffende dier en daarbij staat dan 'gegevens eigenaar' dit is dus wel een bewijs maar als er zo luchtig over wordt gedaan (over het al dan niet wijzigen van gegevens bij verkoop) krijg je dit soort toestanden. Stel dat jouw paard gestolen wordt hoe moeten overheidsdiensten dan in godsnaam achterhalen welk paard bij wie hoort als er op de chip een hele andere naam staat dan jouw naam??? Dan kom je pas ongeloofwaardig over!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:07

Zal ik je dan uit de droom helpen, er zijn 100en paarden die niet op naam staan! Ken je het verhaal vd tinker die gestolen werd hier op bokt? Op naam, paspoort, papier, alles was in hun bezit! Paard is gestolen en door verkocht en ze hadden geen poot om op te staan! Kijk maar eens naar handelstallen, die zetten die paarden echt niet allemaal op naam als ze 2wkn later weer worden verkocht hoor :n

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 19:10

J_C_N schreef:
Heb je meer foto's van dit paard? Heeft hij nog aftekeningen op z'n rug?

Het lijkt me zo'n herkenbaar dier, die moet iemand toch herkennen als ie nog ergens in de buurt staat?

succes!

nee voor de rest heeft hij totaal niks kenbaars!
ik vind hem toch wel al herkenbaar gnoeg zo met zijn aftekeningen en kleur ;)
zeg niet dat hij als enigste er zo apart uitziet maar zijn kolletje en sneb maakt hem toch weer uniek....

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 19:14

Jeanine84 schreef:
Zal ik je dan uit de droom helpen, er zijn 100en paarden die niet op naam staan! Ken je het verhaal vd tinker die gestolen werd hier op bokt? Op naam, paspoort, papier, alles was in hun bezit! Paard is gestolen en door verkocht en ze hadden geen poot om op te staan! Kijk maar eens naar handelstallen, die zetten die paarden echt niet allemaal op naam als ze 2wkn later weer worden verkocht hoor :n

ja dat weet ik!
omdat ik zelf namelijk met een handelaar samen werk, dus daarom heb ik niet veel aan van dat ik achter een chip aan moet gaan of wat dan ook.
Want er zijn tientalle paarden met 2 chips! en ja dat komt voor al geloof je t niet,..
maargoed ik heb meer aan als mensen hem gezien hebben of een vermoeden hebben waar hij heen is gegaan want ik heb alles goed in buurt gezocht toen hij net pas weg was en heb uhn handelaar gevonden die hem maar een week heeft gehad en hij weet niet aan wie hij heeft doorverkocht en toen liep ook alles vast... verder kwam ik toen niet echt HELAAS!
maar ik blijf zoeken totdat ik iets van hem weet

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:18

Jeanine84 schreef:

Daarom dat ik ook zeg 'als niet iedereen er zo luchtig mee zou omgaan zou er al heel wat leed verholpen kunnen worden'. Dit is een prima middel om diefstal tegen te gaan (of toch op te lossen). Alle paarden zijn tegenwoordig gechipt, dus als je een nieuw paard hebt en je wil hem laten chippen moet de DA controleren of hij er al geen heeft en dan zie je toch wel dat die van iemand anders is zekers ... Ach ja, het is een prima uitvinding die chip maar zolang men de moeite niet wil doen om ermee om te springen zoals het hoort ...

@TS : moest ik jou zijn, ik zou toch proberen om de chipnummer te achterhalen, je kan er alleen maar mee vooruit zijn.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:27

Ik heb een paard naast dierenasiel de kuijpershoek in apeldoorn zien staan wat een witte hals had en een bruin hoofd, hij had een deken op dus weet niet of hij verder helemaal wit is.
Als je op de A1 rijd van Amersfoort naar Apeldoorn en je zou dan vanaf de snelweg met je gezicht naar het dierenasiel staan staat het paard aan de rechterkant van het asiel en dan ligt het weiland wat verder van de snelweg als als het asiel. Heb het paard dus niet rustig kunenn bekijken omdat ik op de snelweg reed dus heb ook niet op de aftekening op het hoofd kunnen letten. Hoop dat je er wat aan hebt. Succes

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 21:29

ok dankje ik ga er wat mee doen!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:37

kimmie88 schreef:

Succes

Hmm klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.....

BMstables stond voor BliekMutsaers stables, aangezien Toon en Melanie nu beide apart werken (en nee niet vanwege problemen) heet Melanie's stal geen BMstables meer maar stal Doorstap.
Overigens heeft Melanie de rechtzaak gewonnen over t geen wat bij Tros Radar is geweest, beetje jammer dat er wéér onzin over deze stal wordt verteld.

@ TS, ik zal mijn ogen open houden een paard als dit moet toch opvallen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:52

@Dynara laat je nog even weten of het hem is?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:09

Op OV is per zoektocht slechts 1 topic toegestaan, aangezien er voor deze zoektocht al een topic loopt en er in dit topic totaal niet naar de regels wordt gekeken (reageren is alleen toegestaan indien je bruikbare informatie voor de TS hebt, alle andere berichten dienen via de pb gestuurd te worden) wordt dit topic gesloten.
Graag verder in het eerste topic, zie: [OV] [PG]tissen's brown face shadow