[PG]Voortgang zoektocht Marcus!!(Haflinger)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:39

@mistral ; vond ik ook, vandaar dat ik het even hier neer zette.. je weet maar nooit waar zo'n paardje terrechtkomt en ik ben zelfs op amerikaanse site's Haflingers tegen gekomen..! En hoeveel ze daar in amerika waard zijn.. eigenlijk niet normaal
wie weet zit hij daar wel!?

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 00:42

@Chimene; Allereerst wil ik je veel succes toewensen met je zoektocht, het is natuurlijk een nachtmerrie !
Maar er moet me wat van t'hart en ik denk dat de meeste mensen al goed bedoelend en je willen sparen ,niet erg realistisch zoeken.
Ik zou als de bliksem alle markten in europa, waar veel in slachtpaarden gehandeld word een telex of een fax sturen, met een goede beschrijving. Denk aan Polen ,Tsjechie e.d Italie,frankrijk
en zelfs Belgie.Dit zijn landen waar veel paardenvlees gegeten word.Ga praten met paardeslagers zij kunnen je waarschijnlijk helpen met adressen van niet bonafide handelaren.
Dit lijkt mij een aktie van iemand die snel geld nodig had,en gezien de geringe economische waarde van een haffie ruin, is zo'n dier snel te verhandelen aan bovengenoemde lieden.
Ik hoop dat je je kameraadje snel vind ,en leef met je mee,maar wees realistisch en op het ergste voorbereid,en zoek ook op plaatsen waar je ,,mensen''van dit allooi hun handel bedrijven.
Hopend op een goede afloop met je meevoelend,
CC

baukie

Re: [PG]Voortgang zoektocht Marcus!!(Haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 00:47

Hier ook ff een abbo...
Hoop zo dat Marcus gevonden wordt!
Sterkte

chimene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 19:31

mistral schreef:
Misz_J schreef:
heb een (soort van) tip gekregen van een vriendin dat veel koudbloeden naar landen als Hongarije enzo worden geëxporteerd. ivm geen controle van chip oid. word er in die richting al gezocht of kent iemand daar mensen die in de paarden zitten.??

Ik heb twee hengsten uit hongarije wel ook daad werkelijk daar gefokt. Ik ken een handelaar die daar zaken doet.Ik geef hem ook effe een e-mailtje (goeie tip)

Toppie dat jullie dit willen doen.Zou fijn zijn als je daar een mail heen stuurt.Die weten daar beter de weg dan wij hier.Ik hoop dat ze daar ook mee uitkijken naar haflingers uit nederland.

groetjes chimene

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 10:17

Goede morgen allemaal,

Ik heb nieuws over marcus maar helaas geen goed nieuws.We hadden een tip binnen gekregen uit duitsland en hebben deze nauwkeurig gecheckt.Het heeft een tijdje geduurt eer we konden gaan kijken maar helaas...........het was marcus niet.
Ik wil jullie vragen om zeker in duitsland flink te mailen en te flyeren als het in jullie mogelijkheid ligt.Misschien een paar bokkers die op vakantie gaan?.............

groetjes Chimene

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:18

Vriendin van me gaat ernaar verhuizen volgende week, zal haar flyers meegeven

chimene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 10:21

gekkesies schreef:
Vriendin van me gaat ernaar verhuizen volgende week, zal haar flyers meegeven

Dat zou helemaal te gek zijn

nella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:07

Pff, is hij nog steeds niet terug..

Heel erg veel succes in ieder geval en ik blijf naar hem uitkijken!

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:14

ik heb een kennis die vlak over de grens in duitsland woont, ik zal haar mailadres achterhalen en even uitleggen. die heeft ook een heleboel paarden en die heeft waarschijnlijk ook een brede vriendekring daar..
Ga nu haar mailadres zoeken/achterhalen en een mail+flyer sturen.
En een vriendin van mij gaat elke vakantie naar Spanje (misschien ga ik dit jaar mee..) en ik zal haal ook eenboel flyers meegeven..

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:26

Kan ik trouwens ook een paar flyers ontvangen op papier?
Dan leg ik die bij ons in de kantine leggen.
Ook gaan er 2 stalgenoten veel naar haflingershows en wedstrijden dus dan kunnen hun het ook in de gaten houden.

Ik hoor het wel

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:49

pfff... wat verschrikkelijk dat hij nog steeds niet terecht is.
Ik had even tijd nu en heb op mijn website ook een link geplaatst.
http://www.freewebs.com/iedee-art/links.htm

tis niet veel maar alle beetjes helpen dacht ik zo..

Gr. Lon

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:45

idd.. alle beetjes helpen. Vandaar help ik (en met mij waarschijnlijk vele andere) om de Haf terug te vinden. Want ik kn Chimene of Marcus eigenlijk helemaal niet, maar helpen doe ik graag!!

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 21:16

Super allemaal!!!!
Alle beetjes bij elkaar is ook een hele berg hoor.Ik ben blij dat jullie nog meehelpen.Echt te gek...............vele handen maken licht werk zeggen ze.En geloof me maar dat dat zo is want vanuit limburg kunnen we nooit in hetzelfde tempo de flyers verspreiden dan dat het nu gaat.Toppie hoor!!!

groetjes chimene

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:22

Mijn god, ik had zoiets van: die haflinger is nou toch wel eens gevonden. Je ziet hem overal staan. Geen mens toch die het nog in zijn hoofd haalt om die haflinger te verkopen? Ik had trouwens zowiezo al zoiets van pony stelen, dat gebeurt toch alleen in de Penny ? Ik was er echt van overtuigd dat ik op pagina 14 blij verheugde berichten zou lezen dat het haffie weer terug was...

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:45

maar helaas.. ik had ook gehoopt dat Marcus na een paar dagen zoveel flyers verspreid te zijn.. dat de man doodsangsten uit zou staan en de Haf weer terug zou zetten in de stal (wat al helemaal Penny zou zijn!) maar ook dat, helaas.. Ik moet zeggen dat zalfs al is het mijn paard niet. Ik vind het echt ontzettend erg! En ben bang dat de Hafs uit mijn omgeving op een dag ook 'verdwenen' zijn...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:25

Destiny22 schreef:
Kan ik trouwens ook een paar flyers ontvangen op papier?
Dan leg ik die bij ons in de kantine leggen.
Ook gaan er 2 stalgenoten veel naar haflingershows en wedstrijden dus dan kunnen hun het ook in de gaten houden.

Ik hoor het wel

Heb je net een Pb gestuurd Helaas kan ik ze niet printen, mss iemand anders hier wel?

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:11

ik heb hem in zwart/ wit uitgedraaid maar kleur zou natuurlijk mooier zijn!

en ik heb de flyer doorgestuurd naar ruim 100 mensen uit mijn email box en een topic gezet op www.haflingerforum.nl weet niet of iemand dat al gedaan had kon niks vinden.

Dat is zo beetje wel alles wat ik eraan kan doen denk ik als ik nog wat kan doen hoor ik het wel!

groetjes

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:06

Ik heb een mail gestuurd naar de camping waar ik heen ga om te vragen of ik daar flayers in alle talen op mag hangen(midden frankrijk) en me hele lijst de flayers doorgestuurd met de vraag hem ook te verspreiden
zal de flayers ook op stallen/maneges in de buurt leggen

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:20

Hoe verloopt het hier?

sammy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:03

is hij nog niet terug ,, pff waarom stelen mensen ook
jammer dat hij heen chip heeft.. volgens mijn waren we dan nu een stuk veder

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:09

en wat nog erger is.. doordat hij geen chip had hebben de mensen die hem gestolen hebben een groot voordeel. Die kunnen zo een chip laten zetten en dan is hij (met best wel veel bewijs) van hun.. Dat maakt ht allemaal n'og moeilijker.. Tenminste, dat heb ik me laten vertellen.

chimene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 08:17

Misz_J schreef:
en wat nog erger is.. doordat hij geen chip had hebben de mensen die hem gestolen hebben een groot voordeel. Die kunnen zo een chip laten zetten en dan is hij (met best wel veel bewijs) van hun.. Dat maakt ht allemaal n'og moeilijker.. Tenminste, dat heb ik me laten vertellen.

Dat zou je denken ja maar dat klopt niet.Via de databank kunnen we checken wanneer die chip geplaatst is en dan zouden de mensen nog door de mand vallen.En een chip wil niet direkt zeggen dat je de rechtmatige eigenaar bent , wel dat je paard dus geregistreerd is.Wettelijk gezien kun je je eigenarenrecht hier niet op claimen.

groetjes Chimene

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:59

Gut, ik maka het mezelf wat moeilijk hoor. Ik spreek geen Duits en wil dus die Duitse flyers op Duitse fora gaan zetten en naar Duitse paardenbedrijven mailen..Iemand die mij daarin een handje kan helpen?

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 13:29

Ik zal eens kijken of ik je hiermee kan helpen.Ik spreek goed duits

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 13:32

Ik heb zelf al die flyers naar verschillende paardenhandelaren en manege's verstuurd.Dus mss kan ik het beter helemaal op me nemen wat duitsland betreft anders zijn we dalijk dubbel werk aan het doen