[EG] ~Allerlaatste poging, kijk aub!!!!~

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IvarDonja

Re: [EG] ~Allerlaatste poging, kijk aub!!!!~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 09:10

ik heb gisteravond foto's van haar brandmerk gemaakt, maar ik moet ze nog op de computer zetten dat doe ik vanavond thuis.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:54

Er word vaak gerommeld met papieren he. Chip heeft niks met papieren te maken dus als ze later is gechipt heb je er niet veel aan. Misschien heb ze wel papieren maar haflingers lijken op elkaar. Daarom worden papieren vaak vervalst. Of heb je papieren van een overleden pony enz...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 23:35

Het ziet er heel erg veel naar uit dat het het Westfalen haflinger brandmerk is. Ziet het eruit als een W met daarboven een hoedje, in het midden een H?

Daaronder staan meestal idd nummers, dit zijn echter geen identificatie nummers, maar jaarlijkse registratie nummers. Als het het brandmerk is, zou ik in ieder geval contact opnemen met de Duitse haflingerstamboek mensen, ze zou namelijk in ieder geval geregistreerd moeten staan.

Het was even zoeken, maar ik heb er een voorbeeld van gevonden: http://www.pferdekutscher.de/home/brand/brand.html

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 13:50

Het is duidelijk een soort ster met een H erin, ik heb er foto's van staan op m'n moeders camera maar ik moet even die usb kabel aan haar vragen dan zet ik hem hier wel neer. Bedankt voor de reacties!!!

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:00

Nou eindelijk hier dan de foto van het brandmerk:

Heel super duidelijk is het niet, maar het was 's avonds en meer kon ik er niet van maken, het is een soort ster met een H erin en eronder staat nr 29.

Afbeelding

Ik hoop dat er mensen zijn die me verder kunnen helpen!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:25

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:29

Ik denk dat je zonder contact te leggen met het stamboek totaal niet opschiet.

Afbeelding

Dit brandmerk staat op de billen van de pony van een vriendin van mij (ankevandijk hier op bokt). Deze pony is inmiddels 19 jaar oud en heeft meerdere nakomelingen in Nederland lopen, maar is zelf ook geboren in Nederland. Volgens mij heeft deze pony GEEN nummer onder het brandmerk staan.

Voor jou is Nederland min of meeer uit gesloten, gezien de leeftijd van jullie pony en het verbieden van brandmerken is het onwaarschijnlijk dat zij uit nederland afkomstig is.

Maar nu het volgende en ben ook zeer benieuwd naar reacties hierop;

In de meeste gevallen voor merries in het stamboek OPGENOMEN wanneer zij drie! jaar oud zijn. Ze worden alleen opgenomen in het STAMboek wanneer alle gegevens compleet zijn (afstammingsbewijs ed, waar ook de geb. datum op staat.) hoe kan het dat jullie paardje dan toch voorzien is van een brandmerk, maar naar alle waarschijnlijkheid nog geen drie is?

Bovenstaande pony is ook gekocht al 11 jarige meen ik (gecontroleerd op gebit) en bleek na een zoekactie naar de papieren ook 17/18 jaar oud te zijn! Goed gebit kan dus ook misleiden.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:46

Dat is een Haflinger gefokt in Mecklenburg. Het nummer eronder is het nummer dat wordt toegewezen per fokgebied. Tja, verder kan ik je niet helpen. Probeer in contact te komen met het stamboek aldaar.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:08

Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:12

Wino: dat is hem juist niet. Dit is die van meckelenburg-vorpommern, maar als ik jou was, zou ik ook even zoeken naar het brandmerk uit tirol, volgens mij leek dat er ook heel erg op.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:03

Afbeelding
op deze lijkt hij het meeste die van de andere haflinger is meer bloemerig (om het zo maar te noemen)

in duitse stoeterijen geven ze vaak een nr onder het brand merk om een bepaalde stam aan te geven (heb ik gehoord toen ik op het landgestut marbach was)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:30

Over het brandmerk kan ik je niks vertellen. Wel zou ik graag willen weten of er een stip iets naast haar bles zit onder de manenkam. Een witte stip

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 15:31

ik zal vanavond gelijk kijken.

Niicole__

Re: ~Allerlaatste poging, kijk aub!!!!~

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:15

Jordy schreef:
Maanling schreef:
En ik dacht nog wel dat Jansen en Van den Hout een van de meer betrouwbaardere handelaren was.....

Dat dacht ik ook...
Vervelend dat dit gebeurd is,ik hoop dat je er nog achter kan komen waar ze vandaan komt en wat haar verleden is geweest.
Succes ermee!
Misschien is hij zelf ook wel opgelicht. Ik dacht namelijk ook dat hij een van de betrouwbare handelaren was.

Maar in nederland is het dacht ik inderdaad verboden om paarden te brandmerken.

Dan moet ze toch echt uit het buitenland komen..

Weet jansen van den hout dat niet dan? hij weet toch wel van wie hij het paardje gekocht heeft? misschien kan je dan via via er achter komen.

Ik heb over een bonte merrie die wij gekocht hadden, en ook van jansen van den hout kwam toen de vorige eigenaar haar kocht, contact opgenomen. Hij heeft me toen al wat informatie kunnen geven en hij wou zelfs verder zoeken.
En we konden ook langs komen etc.
Dus het zal wel niet aan hem liggen, maar dat hij ook gewoon opgekicht is.

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 10:31

Niicole__ :Nee hij kan/wil ons geen enkele informatie geven, en weet zogenaamd helemaal niks.

xXLiekeXx: geen stip gevonden

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:00

Hmm dat is minder.
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar heb je al op marktplaats, speurders etc. geprobeerd? Lachen

En misschien, kan je eventueel iets op duitse site's proberen Lachen

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 11:05

Ik kan dus totaal geen woord duits haha! Dus dat moet ik even aan iemand anders vragen, het is wel een goed idee.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:46

Ik ben zelf op zoek naar een paard, die staat in Denemarken.
Ik heb daar ook een advertentie geplaatst. Ik heb het deens via een vertaal site van nederlands - deens. Tong uitsteken
Misschien ook wat voor jou voor het duits Tong uitsteken

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:53

LinseyDonja schreef:
Niicole__ :Nee hij kan/wil ons geen enkele informatie geven, en weet zogenaamd helemaal niks.

Ik heb een mail ontvangen, dat hij een boodschap ingesproken had op jullie gsm. Is dit niet gebeurd ???? Heb hem reeds verschillende malen gemaild en trachten te telefoneren, zie mijn privé mails aan jullie.

berpie

Re: ~Allerlaatste poging, kijk aub!!!!~

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:36

LinseyDonja schreef:
Ja dat is het gekke van het verhaal. Ze is bij Jansen van den Hout pas gechipt, dus alles wat daarvoor gebeurt is komen we nooit meer achter. In het echt lijkt het alsof er 29 of 27 staat ( het is duidelijk, ben alleen vergeten of het nou 27 of 29 was ). Toen ze gechipd was moest ze natuurlijk in een stamboek ingeschreven worden, dat is dus bij het welsh stamboek gebeurt (?). Maar daarvoor was ze al gebrandmerkt, dus het is een heel raar verhaal.. Ik ga morgen een duidelijke foto van haar brandmerk maken. Bedankt voor al jullie hulp, en die site ga ik uitprinten en meenemen, een hele goede tip dankjewel!

Ik heb het even aan een kennis gevraagd die haflingers fokt.
In oostenrijk schinen ze nog steeds gebrandmerkt te worden maar zijn chips nog steeds niet verplicht. Dus waarschijnlijk heeft de ponz gewoon papieren maar hebben ze die weggehouden om haar leeftijd te verbergen.
De enigste manier is om hier door Dna onderzoek achter te komen maar omdat je niet weet uit welk land ze komt wordt dit een kostbare zaak.
Neem eens contact op met het haflinger stamboek ook al kunnen ze je niet helpen meschien weten ze waar haar brandmerk vandaan komt.
Wat de chip betreft , de chipper kijkt na of ht paard gechipt is en zoniet dan krijgt het paard gewoon een chip en een paspoort.

Over de handelaar, ik ken de mensen niet maar ook paardenhandelaren worden opgelicht, ik had een tijdje terug een pony met maar liefst 3 chips in zijn nek, ik heb het gemeld bij het ministerie van landbouw, mede omdat ik al een eerder problemen heb gehad met een paard die ook al gechipt was ik kon de chip niet vinden en de chipper ook niet ,en hoewel ik er de nodige problemen mee heb gehad hebben ze niet eens de moeite genomen om naar deze te komen kijken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:53

Met mijn haflinger was ook vanalles met haar papieren aan de hand toen we haar kochten,ik zou het haflingerstamboek inschakelen en vragen of zij kunnen helpen. Bij mij hebben ze dat echt super gedaan.

Als je trouwens een duitse advertentie wilt dan zet de tekst in het nederlands in PB naar mij dan zal ik kijken of ik hemvertaald krijg, ik praat veel duits, dus ik denk dat dat moet lukken. Ik heb voor mijn haffie ook met het duitse stamboek geschreven, en dat was begrijpelijk, dus wie weet.

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 12:13

Adri schreef:
LinseyDonja schreef:

Ik heb een mail ontvangen, dat hij een boodschap ingesproken had op jullie gsm. Is dit niet gebeurd ???? Heb hem reeds verschillende malen gemaild en trachten te telefoneren, zie mijn privé mails aan jullie.

Hier weet ik niks van, misschien dat Kris de eigenaresse hier meer vanaf weet, zei komt dit weekend terug van vakantie, dan zal ik het aan haar vragen. Bedankt.

sonjim schreef:
Met mijn haflinger was ook vanalles met haar papieren aan de hand toen we haar kochten,ik zou het haflingerstamboek inschakelen en vragen of zij kunnen helpen. Bij mij hebben ze dat echt super gedaan.

Als je trouwens een duitse advertentie wilt dan zet de tekst in het nederlands in PB naar mij dan zal ik kijken of ik hemvertaald krijg, ik praat veel duits, dus ik denk dat dat moet lukken. Ik heb voor mijn haffie ook met het duitse stamboek geschreven, en dat was begrijpelijk, dus wie weet.

Oke de eigenaresse komt dit weekend terug van vakantie en dan zal ik het er met haar over hebben. Bedankt.