[EG] Mare imported from Holland to England (see website)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Re: [EG] Mare imported from Holland to England (see website)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:46

aha. Bovendien horen bij export de aftekeningen met rood in het papier ingetekend te zijn.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:18

Paard is wel ingeschetst maar verdere aftekeningen leken best aardig overeen te komen. Als't goed is scant ze 't paspoort voor me in zodat ik 't precies kan zien allemaal.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:21

Ik denk dat inderdaad het belangrijkste voor nu is dat de chip gecontroleerd wordt. Mocht er een compleet ander nummer uitkomen uitkomen dan kan dat nagetrokken worden.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:57

Daar zijn we nu dus mee bezig, als't goed is wordt vandaag in de kliniek waar't paard momenteel staat de chip gescand en genoteerd. Was al wel een keer eerder gedaan, maar nummer toen nooit opgeschreven en/of vergeleken.
Dat de omschrijving van de aftekening van't hoofd niet klopt wisten ze ook niet, omdat ze dus niet wist wat er stond.. daar kwam ik dus gisteren achter toen ik meer info kreeg.

Overigens zijn de paspoorten, als het om verwisseling gaat, hoogstwaarschijnlijk in Engeland verwisseld. De handelaar waar Catherine Breeze vandaan heeft komt deze week voor de rechter voor fraude bij het handelen in paarden en dus ook het verwisselen van paspoorten. Schijnt een héle foute man te zijn als ik haar mag geloven.
Maar goed, zodra we't chipnummer uit Breeze's nek hebben weten we en kunnen we meer. Ik houd jullie op de hoogte.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:39

Wat ik niet snap: in het paspoort staat een signalement. Het signalement zèlf staat er alleen in het nederlands, dus dat kun je als buitenlander niet lezen. Maar bij ieder lichaamsdeel staan vervolgens drie vertalingen. Als er dan bij hoofd (head kopf tète) een heel verhaal (in t Nederlands) staat gaat er dan bij aankoop of ontvangst geen belletje rinkelen van "hey, dit zijn wel erg veel woorden voor een hoofd zonder aftekeningen"
En wat een slaapkop dierenartsen: Wat is het nut van scannen als je niet noteert en/of vergelijkt.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:11

Ja, dat die chipnummers niet vergeleken zijn vind ik ook vreemd, juist omdat hier dus twijfel over de identiteit van de merrie is ontstaan, maar goed.. Ik heb al lang gemerkt dat dat in Nederland ook nooit gebeurd, dat hele chippen is zo'n onnodige geldklopperij geweest, daar waar het voor bedoeld is/ gebruikt kan worden, wordt het écht niet gebruikt. Ga hier niet het hele verhaal herhalen maar als je een keer tijd hebt lees dan maar es de topics over m'n merrie Fly door (links in m'n profiel). Die hele chip heb je geen klap aan.. leuk voor de sportorganisaties en de fabrikant maar verder niet. Maar goed, da's een andere discussie, die zullen we hier niet houden.
Wat die aftekeningen betreft, ik heb de scan nog niet binnen, maar op de schets zou het al te zien moeten zijn. Hoewel dat ook wel een beetje afhangt van de schetser, mijn paard is ook ingetekend in't paspoort, maar daar vind ik nog wel wat 'slordigheidjes' in zitten... Grotendeels klopt het wel, maar niet overal even goed.
Ze hadden natuurlijk al wel het vermoeden dat het paspoort niet bij de merrie hoorde, maar zij zijn er van uit gegaan dat het paspoort bij de merrie gefabriceert is hier in Nederland. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Ze is waarschijnlijk via Utrecht gewoon met haar eigen paspoort naar Engeland geexporteerd en daar bij de handelaar die haar gekocht heeft is de zooi door elkaar gegooid. Zou best kunnen dat ze wel door dezelfde nederlandse handelaar verhandeld is als die Natasha, maar dat hoeft dus niet eens, ze kan net zo goed heel ergens anders vandaan komen.
Overigens vertelde ze ook nog dat ze, via iemand die bij die engelse handelaar gewerkt heeft en Breeze daar ook gezien heeft, gehoord heeft dat bij het originele paspoort (een andere dus dan die Catherine nu heeft) ook een foto zat waarop het paard een label om de nek heeft. Nu weet ik dat ze gelood worden voor export, maar weet iemand iets over labels om de nek ofzo? Heb daar zelf nl. nog nooit van gehoord.

Ik wacht nu dus even rustig dat chipnummer af, daarmee hoop ik dan de juiste informatie over de merrie te kunnen achterhalen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:19

Voor de slacht krijgen ze geen label zei mijn stalbaas (en die is daar vroeger vaak zat gekomen, ik heb er gelukkig geen ervaring in). De enige verklaring die ik ervoor zou hebben is: er waren meerdere bonte merries en om verwarring te voorkomen hadden ze een fotootje van de desbetreffende merrie bij het desbetreffende papier gedaan. En een labeltje om d'r nek met wat info.
En in Engeland hebben ze de hele zooi weer door elkaar gegooid.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:28

Nou ja, hoe het ook zij, duidelijk is in ieder geval dat het paspoort niet bij de merrie hoort en dat het waarschijnlijk is dat dat pas in Engeland gebeurd is. In ieder geval is de info in het paspoort níet de info die bij de merrie hoort, dus ook naam en adres van vorige eigenaar niet.
't Is nu wachten op het chipnummer en hopen dat dat gewoon netjes ergens geregistreerd staat.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:34

Nou ik hoop dat als dit is opgelost Catherine de wat belastende tekst over het KWPN en de chipper van haar site haalt.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:10

Het is geenszins haar bedoeling problemen te veroorzaken voor personen of instanties of mensen te beschuldigen. Ze wil puur weten wat er met de merrie gebeurd is zodat ze haar zo optimaal mogelijk kan helpen. Als die gebroken ribben bijv. het gevolg zijn van een ongeluk kan ze voorkomen dat de merrie nogmaals in een dergelijke situatie terecht komt.
Hier een stukje uit een e-mail van haar:

I don't want to make trouble over the passport issue as my only interest is finding out where the mare has been and what she has done in her life and also if she has had a foal, who her owners were and what her real age is. Any information will be held in the strictest confidence and no information sources will be divulged

I so much want to know what happened to her as does our vet. But again not for any other reason than to try and help her. Maybe even if she has had a tragic accident somewhere then I can make sure that she is never put in a position again near or with whatever caused it. We've come a long way with her in the time we've had her and she now trusts me completely and is slowly gaining confidence on her blind side which the little horses are great for doing as they just pop un unexpectedly and it has been so good for her. She is looking well after the winter here so hopefully she will continue to improve. I will not part with her now, she is safe and very calm now and much loved.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:11

Oh, even ter aanvulling, ik ga er van uit (en zal haar dat ook vragen) dat wanneer we met zekerheid (of grote waarschijnlijkheid) kunnen zeggen wat er gebeurd is, ze haar site ook wel zal aanpassen. Juist omdat we dan weinig aan de info hebben die er nu staat omdat die dus niet met het paard klopt.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:19

viewtopic.php?f=121&t=582334
Ben inmiddels een nieuw topic begonnen omdat ik via het chipnummer de juiste gegevens van de merrie heb, maar helaas nog geen eigenaar. Hopelijk gaat het zo lukken.

Oh, nog even over de schets in het paspoort.. Ik heb de scan er van binnen gekregen en ook dat 'probleem' is opgelost... 't bleek nl. niet afgetekend en gestempeld door een schetser, dus de schets is waarschijnlijk achteraf door de corrupte handelaar zelf ingetekend... Dat dat apart afgetekend moet worden door de schetser wist ze niet. (die handelaar wist wel wat'ie deed, want 't was wel netjes met rood gedaan zoals moet.)

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:06

Einde zoektocht!! Hoe één naam, één tip alles in één klap kan oplossen.

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:32

Francis schreef:
Einde zoektocht!! Hoe één naam, één tip alles in één klap kan oplossen.

Zie je topic, zelfs nog wat extra's opgeleverd .

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:41

Dus de chip in het paard kwam niet overeen met de chip op het papier?

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:53

Nee, de chip in het paard was niet het zelfde als in het paspoort, maar dat stond vantevoren eigenlijk al wel vast, omdat al wel duidelijk was dat het paspoort niet bij dit paard hoorde. Het verschil in chipnummers geeft dus het sluitend bewijs daarvan.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:31

huh Francis, nu moet je wel een beetje toegeven dat de chip in dit geval wel nut heeft gehad
En wat gaat Catharine doen met het papier wat ze eigenlijk heeft? Mss behoort dat ook wel tot een paard waarvan de oude eigenaar ook overtuigd is dat t dood is. Mss voor diegene "fijn" te weten dat er iets mss niet klopt?

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:52

Ja, in dit geval heeft de chip enig nut gehad, zeg ook niet dat de chip totaal nutteloos is, 't hele systeem er omheen alleen wel... heb nu hemel en aarde moeten bewegen om info te krijgen en dat is uiteindelijk gelukt omdat ik van de KWPN wel een naam kreeg en ook alleen omdat hij dacht dat dat toch wel niet meer zou kloppen.
Normaal gesproken krijg je dus geen persoonsgegevens en wordt je dus nog niet veel wijzer. Maar goed, in dit geval dus wel.
De oude eigenaar van Natasja was dus die handelaar die op't papier stond en daar had ik dus al heen gebeld... die heb ik daarna nog niet terug gebeld omdat de info voor ons niet meer relevant was. Het gaat om een handelaar, ik betwijfel of die überhaupt nog weet over welk paard het gaat en of'ie er behoefte aan heeft te weten dat ergens in Engeland haar papier verwisseld is (want van het paard zelf weten we dus helemaal niks, daar kan ik hem dus ook niks over vertellen...).