[Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:12

Ik heb inmiddels contact met ts via pb en degene waar hij is ( als het indd hetzelfde paard is ) heeft het nummer van ts . Verder trek ik me dus terug want ik kan niet meer doen dan dit de keuze is aan de nieuwe eigenaar wat die gaat doen verder .

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:19

Ben benieuwd hoe dit afloopt :)

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:23

GabyShyy schreef:
Ben benieuwd hoe dit afloopt :)

Ik ook!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:30

little_birdy schreef:
Ik heb inmiddels contact met ts via pb en degene waar hij is ( als het indd hetzelfde paard is ) heeft het nummer van ts . Verder trek ik me dus terug want ik kan niet meer doen dan dit de keuze is aan de nieuwe eigenaar wat die gaat doen verder .

Ik ben benieuwd of ze echt weggegeven is of verkocht.

TS mag toch ook zeggen wie dat gedaan heeft want het is eerste hand?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:46

Paard is eerlijk gekocht door de nieuwe eigenaren vandaar dat ik me terugtrek verder :)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:52

Oops dit word een moeilijke kwestie aangezien je wel op papier hebt van bruikleen maar ze weten niet of die ontbonden is en aangezien die door verkocht is vrees ik dat je die niet meer terug ziet nare mensen soms bah! Al kan de nieuwe eigenaar er niks aan doen die koopt jou paard in onwetend heid

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:07

dit is zeker een rot situatie.. maar ben je nu nog wel eigenaar van het paard dan?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:08

Wat een rot situatie zeg..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:24

Dit gaat idd. lastig worden,wettelijk telt alleen een door een Notaris geschreven contract.
Zelf geschreven contracten zijn voor de Wet niet geldig. Natuurlijk telt het wel iets mee,maar zonder echt bewijs kom je er niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:26

gohya schreef:
Dit gaat idd. lastig worden,wettelijk telt alleen een door een Notaris geschreven contract.
Zelf geschreven contracten zijn voor de Wet niet geldig. Natuurlijk telt het wel iets mee,maar zonder echt bewijs kom je er niet.

Een mondelinge overeenkomst is al geldig.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:27

Misschien heeft ze nog bewijs met sms'n? Appjes of iets.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:30

janderegelaa schreef:
gohya schreef:

Een mondelinge overeenkomst is al geldig.

Ja mits je getuigen hebt. En dan nóg word het moeilijk,helemaal als de tegenpartij ook zegt getuigen te hebben.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:31

Mocht dit paard (als dit werkelijk dezelfde merrie is) een chronische blessure hebben, heeft de nieuwe eigenaar ook een probleem.
Ik hoop dat er een goede oplossing komt voor alle betrokkenen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:37

Hopelijk vind je je paard snel terug. Mocht het tot problemen leiden omtrent de vraag wie eigenaar is, ga dan aub naar een jurist/advocaat. De informatie over de rechtsgeldigheid van contracten die in dit topic staat is niet juist (muv de opmerking van Janderegaa) en er zitten aardig wat haken en ogen aan.

Sterkte!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:39

M_i_R schreef:
Hopelijk vind je je paard snel terug. Mocht het tot problemen leiden omtrent de vraag wie eigenaar is, ga dan aub naar een jurist/advocaat. De informatie over de rechtsgeldigheid van contracten die in dit topic staat is niet juist (muv de opmerking van Janderegaa) en er zitten aardig wat haken en ogen aan.

Sterkte!

:D

Infurio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 12:56

Ze heeft inderdaad een chronische blessure maar kan wel gereden worden alleen ligt dat wel aan de manier waarop, anders gaat ze na verloop van tijd veel pijn krijgen. En ik heb alles op papier dus bewijs genoeg. Hoop dat ze me belt en dat ik in ieder geval er achter kan komen of alles goed gaat met haar..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:00

Infurio schreef:
Ze heeft inderdaad een chronische blessure maar kan wel gereden worden alleen ligt dat wel aan de manier waarop, anders gaat ze na verloop van tijd veel pijn krijgen. En ik heb alles op papier dus bewijs genoeg. Hoop dat ze me belt en dat ik in ieder geval er achter kan komen of alles goed gaat met haar..

Als jij hard bewijs hebt dat die mensen hem in bruikleen hadden dan moet je gewoon aangifte doen. Kun je misschien in elk geval het verkoopbedrag terug vorderen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:16

is het dezelfde merrie?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:33

Jeetje TS ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Infurio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 14:10

Ik ben ook zoiezo al met de politie in gesprek ook over bewijslast en volgens hun heb ik voldoende maar moet het wel compleet zijn als ik aangifte kom doen. Heb al wel melding gedaan alleen moet ik nu even wachten tot ik mijn telefoon specificaties binnen heb en als ik die heb kan ik die aan de bewijslast toe voegen en het omzetten in een aangifte. Ik heb nog geen contact gehad met haar dus ik weet nog niet zeker of dit inderdaad dezelfde merrie is. Dus nu afwachten..

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:27

Ik wil je als tip nog mee geven dat als de merrie een KWPN merrie is je bij het KWPN ook melding kan maken dat ze gestolen is. Achter de gegevens van het paard komt dan een notitie te staan. Als ze ooit overgeschreven of er word een duplicaat papier aangevraagd dan zal het KWPN eerst contact opnemen met de laatst geregistreerde eigenaar. Of er een duplicaat papier of overschrijving mag/ kan plaats vinden.

Ik heb onlangs een merrie willen kopen waarvan het stamboekpapier van "kwijt" was. Ik had wel alle gegevens van die bewuste merrie en dat hebben ze voor me nagekeken. Bij deze merrie stond ook een opmerking achter (geen diefstal) maar het als de laatst geregistreerde eigenaar geen toestemming geeft kon er geen, in mijn geval, duplicaat papier afgegeven worden.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:40

Jeetje heftig ik hoop voor jou dat dit je paard is, maar voor de nieuwe eigenaren is dit een rot situatie.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:44

Sterkte voor allemaal :-(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:59

Jeetje wat een rotsituatie voor beide partijen, voor jou ts en degene die het paard nu heeft :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:41

Ik neem aan dat de aangifte gericht is tegen de dame waar jij het paard in bruikleen hebt gezet en niet tegen de huidige(waarschijnlijke oprechte)eigenaar.