[PG] veulen geboren op 5-6-2014

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 16:35

Ik probeer alles op een rijtje te zetten en tegen elkaar aan het afwegen.
Ook kijk ik rond naar geschikte stallen, wat er allemaal bij komt kijken en hoe alles nu verder.
Ik heb geen ervaring met veulens, dus wil het goed overdenken. Mocht ik er voor gaan, dan wil ik het ook goed doen. Gelijk beginnen met de opvoeding en het wennen aan verschillende dingen.

Ik begrijp ook jullie vraag, waarom laten gaan als je haar net gevonden hebt.
Ik wilde weten of ze idd overgegaan was en wilde haar zo graag nog eens zien en knuffelen. Ondanks dat ik zeker voel dat ze erin zit, is het ook gewoon een veulen. Een hele verantwoordelijkheid

Oliiviia

Re: [PG] veulen geboren op 5-6-2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:39

Wat een mooi verhaal :)

Het is een lastige keuze, maar ik zou zeggen: volg je hart! (lekker cliché :+ )
Veel succes!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:42

He, het moet wel jouw keuze zijn he!? Niet omdat 'wij het willen'!
En een veulen is net zoveel verantwoordelijkheid als ieder ander paard :D
Heel veel succes met wat je ook besluit!

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:43

^Oliiviia :j

Even een andere vraag, als je haar koopt, wat word de naam? :+

Het moet inderdaad wel je eigen keuze zijn

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 16:48

Ik snap wel dat het net zoveel verantwoording is, maar een veulen is toch iets anders als een volwassen, goed opgevoed paard. Ik moet nu dan het voorwerk gaan doen ;)

Het is echt heel moeilijk haha

Mocht ik haar kopen, dan blijft ze heten zoals ze nu heeft. Namelijk Demi, vind het niet eerlijk om die te veranderen.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:30

Dat klopt ook wel weer ja :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 21:08

Het topic was even gesloten, maar na overleg mag het openblijven tot ik een besluit genomen heb. Vond het wel zo aardig om jullie op de hoogte te houden ;)

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:09

Yay! Was mn pb-tje voor niks :))

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 21:09

Door jou berichtje zag ik dat het topic gesloten was, dus het was niet voor niets

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:10

Nou alsjeblieft dan :P

Heb je al een ideetje?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:11

Wat een mooi topic! Ik snap je heel goed. Ben heel benieuwd wat je keuze zal zijn!

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:30

Een heel bijzonder verhaal!! Zo te horen ben jij heel goed in het volgen van je hart, dus ik zou dat vooral blijven doen. Hou ons op de hoogte :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 21:39

Ik weet het nog niet zeker, ik wil er 100% achter staan.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 10:10

Nou ik heb een beslissing genomen, ik weet niet of ik er echt 100% achter sta.

Buiten het feit wat ik wil, heb ik ook nog een man en kinderen. Mijn man staat er niet achter en uit ervaring weet ik dat hij dan alleen maar gaat zeuren of "opmerkingen" maken. Dat zijn grote irritatie punten bij mij en dat zou mijn huwelijk op het spel kunnen zetten. Ondanks dat ik zelf meer neigde naar het niet doen, is de keuze dus niet volledig door mij genomen.
Ik weet zeker dat ik spijt krijg dat ik niet volledig zelf kon luisteren naar mijn hart, of dat ook naar het veulen zal zijn weet ik niet.

De situatie is nu helaas zo, maar veranderd het en is ze nog beschikbaar, dan zal ik haar zeker weer in mijn armen sluiten.
Ik laat haar nu dus staan waar ze nu staat.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:11

Jammer. Kan je niet nog een paar keer langs gaan? En anders een deal maken dat als ze groter is je haar koopt?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 10:14

Geen idee of dat kan. Langsgaan kan natuurlijk altijd.
En financieel kan ik het makkelijk dragen hoor, het is nu vooral het geestelijke deel

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:18

Ja snap ik. Ik vind het toch heel jammer voor je. Na die hele zoektocht..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:55

Vind het ook heel jammer voor je :(

Je bent nu tegen iets aangelopen wat je eigenlijk helemaal niet had willen vinden :(:)
Denk dat een goed gesprek sowieso niet verkeerd is...en soms mag je ook weleens voor jezelf kiezen als het echt belangrijk voor je is!

Sterkte!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:07

Iets wat ik maanden niet heb durven uitspreken, maar waar jij een topic over opent..

20 maart heb ik mijn allerliefste Dakota in laten slapen, ik kocht een merrie die drachtig bleek te zijn, zij is gedekt op 22 maart.

Her veulen wat er uit is gekomen is precies mijn Dakota. Hetzelfde ondernemende voor de wereld niet bang karakter, stoer en vriendelijk. Gericht op elk mens, dusdanig dat het leuker is om de wei uit te rennen richting mens dan bij mama te blijven.

Ik zie haar als Belle, maar ik vind veel terug van mijn vorige pony. En dat is een mooie rustgevende gedachte.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 12:32

Shirley schreef:
Vind het ook heel jammer voor je :(

Je bent nu tegen iets aangelopen wat je eigenlijk helemaal niet had willen vinden :(:)
Denk dat een goed gesprek sowieso niet verkeerd is...en soms mag je ook weleens voor jezelf kiezen als het echt belangrijk voor je is!

Sterkte!

Dank je wel.
Toen ik mijn merrie kocht, koos ik ook voor mezelf. Mijn man weet heel goed dat ik haar boven hem verkoos. Hij haalde het ook niet in zijn hoofd om er iets over te zeggen haha. Gisteravond hebben we 4 uur lang tot diep in de nacht gepraat. Ik heb hem gezet wat ik ervan vind en ook hij heeft zijn mening gegeven. Het is jammer dat het zo loopt, maar voor nu even niet anders helaas.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 12:33

Balou_k schreef:
Iets wat ik maanden niet heb durven uitspreken, maar waar jij een topic over opent..

20 maart heb ik mijn allerliefste Dakota in laten slapen, ik kocht een merrie die drachtig bleek te zijn, zij is gedekt op 22 maart.

Her veulen wat er uit is gekomen is precies mijn Dakota. Hetzelfde ondernemende voor de wereld niet bang karakter, stoer en vriendelijk. Gericht op elk mens, dusdanig dat het leuker is om de wei uit te rennen richting mens dan bij mama te blijven.

Ik zie haar als Belle, maar ik vind veel terug van mijn vorige pony. En dat is een mooie rustgevende gedachte.

Heerlijk toch, koester het moment.
Houd je dit veulen wel gewoon aan?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:55

En waar is hij dan precies bang voor?
Dat het je teveel tijd gaat kosten?
Dat hij het ten koste gaat van je gezin?
Of dat je het emotioneel niet aan zou kunnen als er ook iets naars met dit paardje zou gebeuren?

Ik vind het nogal wat om je partner een dergelijk belangrijk iets te willen ontnemen of ontzeggen, denk dat ik het hem kwalijk zou blijven nemen en het laatste woord zou hier zeker nog niet over gezegd zijn...

Nou ben ik ook wel een beetje een doordouwer, hoor, als ik iets wil ( en het kan! ) dan doe ik het ook :o

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:02

Lastig dilemma hoor, als je hart en je gevoel zo duidelijk spreken....
Maar als jij je er bij neer kunt leggen en het niet tussen je man en jou in komt te staan is het misschien beter zo.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 13:36

Shirley schreef:
En waar is hij dan precies bang voor?
Dat het je teveel tijd gaat kosten?
Dat hij het ten koste gaat van je gezin?
Of dat je het emotioneel niet aan zou kunnen als er ook iets naars met dit paardje zou gebeuren?

Ik vind het nogal wat om je partner een dergelijk belangrijk iets te willen ontnemen of ontzeggen, denk dat ik het hem kwalijk zou blijven nemen en het laatste woord zou hier zeker nog niet over gezegd zijn...

Nou ben ik ook wel een beetje een doordouwer, hoor, als ik iets wil ( en het kan! ) dan doe ik het ook :o

Hij wil de kosten niet meer dragen, dit zou betekenen dat ik meer zou moeten werken. Dat is voor mij gen probleem, maar als het straks op vakanties aankomt of de kinderen zijn een dagje vrij, dan gaat dat ten koste van hem. Ik wil een paard en moet dus werken, maar dat betekend ook dat ik dan alles moet regelen. Ik neem het hem ook kwalijk hoor, dat weet hij. En als ik iets wil, dan komt het er ook. Zo,lopen hier genoeg dieren rond, die hij niet wilde zeg maar. Ik krijg altijd mijn zin in alles en zo zou ik dit veulen ook gewoon kunnen kopen. Alleen is de afweging of ik dat wil ten koste van mij huwelijk. Het zal niet direct stuk lopen, maar met de tijd komt het gezeik vanzelf en dat is het me dit keer niet waard.

Ik ben nagelstyliste en heb gewoon een klein groepje vaste klanten, ik doe dit al 8 jaar en vind het gewoon leuk om te doen. Ik kan het vanuit huis doen, dus dat is mooi meegenomen. Het punt is, dat ik het voor de financieen niet hoef te doen. Hij verdient meer dan genoeg en we kunnen alles doen wat we willen. Dat is wat aan hem vreet, het is geen noodzaak en dan vind hij het nutteloos.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:50

Weet je, je hebt je keuze al genomen voor je dit veulen ontdekte. Jij hebt voor jezelf de bevestiging gekregen dat het leven niet stopt bij de dood en zielen verder leven in andere omhulsels. Dat was voor jou belangrijk en niet het feit dat je weer met een paard thuiskomt. Ik geloof in reincarnatie, al teveel meegemaakt. Je hebt nu de rust dat de ziel van je geliefde maatje nog rondloopt en voor je eventueel bereikbaar is. Misschien is dit veulen met de vraag daarbij van kopen of niet wel op je weg gekomen om na te gaan hoe de relatie met je man is. Daar zit werk in denk ik omdat hij niet wil investeren in iets wat voor jou heel veel waarde heeft. Dus inderdaad, veel praten en hopen dat je er uit komt.